طرح آبادانی و پیشرفت لنده؛
مسئولین بنیاد علوی با حضور در این شهرستان از طرح ها و پروژه هاي اقتصاد مقاومتي كه به همت بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي و بنياد علوي عملیاتی شدند بازديد و در جريان پيشرفت كارها و روند فعاليت ها قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۸۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰ 18 September 2019

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بنیاد علوی از طرح ها و پروژه هاي شهرستان لنده، دومین منطقه اقتصاد مقاومتي کشور بازديد كردند.


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ مسئولین بنیاد علوی با حضور در این شهرستان از طرح ها و پروژه هاي اقتصاد مقاومتي كه به همت بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي و بنياد علوي عملیاتی شدند بازديد و در جريان پيشرفت كارها و روند فعاليت ها قرار گرفتند.

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بنیاد ابتدا در جلسه ای که کشاورزان پیشروی شهرستان در حوزه باغداری، کارشناس کلینک گیاه پزشکی و مسئولین شهرستان بودند حضور و از نزدیک مشکلات و مطالبات آنان را بررسی کردند.

در این جلسه بر اساس گزارش ارایه شده توسط مهندس یزدان پرست مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت لنده، در سال ۹۷ تعداد ۶۵۰۰ اصله نهال مرکبات توسط بنیاد علوی تامین و در اختیار باغداران قرار داده شد.

وی از راه اندازی کلینیک گیاه پزشکی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت، کارشناس گیاه پزشکی در بازدید های میدانی بر کار کشاورزانی که از طریق بنیاد علوی نهال دریافت کردند نظارت و مشاوره های لازم را به آنها ارائه میدهد تا باغداران با کمترین آسیب و خسارت در این حوزه فعالیت کنند‌.

ایشان خاطرنشان کرد از نیمه دوم امسال با هماهنگی جهاد کشاورزی کلینیک گیاه پزشکی بر سایر باغات شهرستان نظارت خواهد داشت.

وی گفت؛ همچنین در نیمه دوم امسال از کشاورزانی که به توصیه های کلینیک عمل کنند در تامین کود و سم از آنان حمایت میشود.

در ادامه این جلسه آقای حسنعلی حسنپور از باغداران شهرستان حمایت های بنیاد علوی در این حوزه را قابل تقدیر و خدمات بنیاد در این بخش را اقداماتی چون ارائه نهال رایگان، برگزاری اردوها و دوره های آموزشی در شهرستانهای پیشرو مانند( جهرم و استهبان) و بازدید های میدانی کارشناس گیاه پزشکی و مشاوران از باغات عنوان و به نمایندگی از باغداران شهرستان از اقدمات بنیاد علوی تقدیر و تشکر کرد.

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بنیاد علوی بعد از حضور در جمع کشاورزان از دبیرستان خدیجه کبری یکی از مدارسی که در طرح بازسازی و تجهیز اقدامات قابل توجهی در آن صورت گرفت بازدید کردند.

این مدرسه از مدارس قدیمی منطقه است که توسط بنیاد بازسازی کامل شد تا دانش آموزان در آستانه مهر در یک فضای زیبا و مجهز تحصیل کنند‌. مدرسه ای که هم اکنون به وسایل سخت افزاری مورد نیاز مجهز و نماز خانه، آبدارخانه و سرویس های بهداشتی آن دستخوش تغییرات بسیاری شد.

در بازدید از مدرسه خدیجه کبری که حجت الاسلام محمودی امام جمعه، رئیس آموزش و پرورش و فرماندار و عوامل اجرایی حضور داشتند از تغییرات بوجود آمده تقدیر و تشکر بعمل آمد.

مسئولین بنیاد علوی در ادامه بازدید های امروز در کارگاه خیاطی بانوان عضو صندوق های توان افزایی حضور یافتند و از آنجا که مطالبه خیاطان بیشتر مربوط به سفارش کار و بازاریابی بود این وعده داده شد از طریق آموزش وپرورش شهرستان مطالبه آنان بررسی شود تا در صورت امکان دوخت پوشاک دانش آموزان در سال های آینده توسط کارگاه های تحت حمایت بنیاد علوی انجام گیرد.

مهندس برزگری و رئیس هیات مدیره بنیاد علوی سپس به روستای سرآسیاب رفتند و در جمع اعضای صندوق توان افزایی این روستا که از صندوق های خوب شهرستان است حضور یافتند و با مردم از نزدیک دیدار داشتند.

مسولین بنیاد علوی در ادامه حضور خود در روستای سرآسیاب از ۳ كارگاه چرم دوزی، زیورآلات و پخت شیرنی خانگی دیدن كردند و سپس از یک طرح پرورش بز گوشتی بازديد که گزارشي از برنامه هاي در دستور کار براي توسعه دامپروري در شهرستان لنده توسط نماینده بنیاد علوی در لنده ارائه شد.

طرح پرورش بز گوشتی آقای زارعی از نژاد اصلاح شده بومی جنوب کشور است كه هر بز دو قلو زا و به نسبت سایر بزهای بومی خود شهرستان رشدی سریعتر دارند.

تعمیر و تجهیز مساجد شهرستان لنده از دیگر اقدمات بنیاد در مناطق روستایی بود که در تابستان امسال با موفقیت انجام و مسئولین بنیاد به نمایندگی از ۲۰ مسجد در این شهرستان از مسجد روستای شیتاب بازدید داشتند.

در بازدید از مسجد روستای شیتاب عضو هیات امنای این روستا به نمایندگی از اهالی روستای خود از صفر تا صد اقدامات بنیاد علوی قدردانی کرد.

گفتنی است شیتاب مرکز بخش موگرمون از توابع شهرستان لنده است که تا پیش از این مسجد آن سیمای ظاهری مناسب نداشته بود و از امکاناتی چون آب سردکن، سرویس بهداشتی و آبدارخانه محروم بود که در طرح ساماندهی مساجد به مانند سایر مساجد ساماندهی شده توسط بنیاد همه این کمبودها رفع شد.

مهندس برزگری در ادامه بازدید های میدانی امروز از مرکز بستر درمانی بنیاد علوی در شهر لنده بازدید داشت که در این بازدید پیمانکار پروژه میزان پیشرفت کاری این مرکز درمانی را ۴۵ درصد عنوان کرد.

مسئولین بنیاد علوی امروز همچنین از چندین پروژه عمرانی که از مطالبات چندین ساله مردم این شهرستان هستند از جمله دشت بن، دره فی ما بین روستاهای مالملا و مونه که نیازمند پل ارتباطی است و سالن نیمه کاره سپاه پاسداران که با هدف استخر شنا در گذشته احداث و سالهاست نیمه کاره رها شده بازدید میدانی داشتند که قرار شد هر یک از این پروژه ها در جلسات آتی فی ما بین بنیاد علوی و دستگاههای دولتی مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرند و تصمیم گیری نهایی بعد از نشست های مشترک اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار