گویا این هشدار استاندار همانند هشدارهای استاندار قبل چندان اثری در حوزه عمل برای دستگاه های خدمات رسان ندارد و به عبارت دیگر این دستگاه ها پولشان را می خواهند و باید به مسئولین بالادست خود پاسخگو باشند نه استاندار! چرا که برخی از مدارس هم اکنون با قطعی برخی از انشعابات خود مواجه هستند!
کد خبر: ۷۸۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 18 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تا چند روز دیگر مدارس بازگشایی می شوند و بخش عظیمی از جامعه به نوعی درگیر این رویداد بزرگ آموزشی خواهند بود . قائدتا اگر برنامه ریزی ها و تمهیدات منظم و حساب شده باشد ، به همان اندازه از لحاظ روانی آرامش خوبی بر جامعه حاکم خواهد بود و اگر هر گونه سنگ اندازی صورت گیرد به همان اندازه ناهماهنگی ایجاد شده و مهر ماهی با چالش و تنش خواهیم داشت.
روز گذشته یکی از روزهای پر خبر برای آموزش و پرورش بود ! در مرکز استان در جلسه شورای آموزش و پرورش مطالبی بیان شد که هر چند در برخی از آن ها آمادگی های لازم برای آغاز بزرگترین رویداد آموزشی استان را نشان می داد اما برخی سخنان مدیران آموزش و پرورش هم نشان می داد که همه امور دست آموزش و پرورش نیست و برخی دستگاه ها هم در این زمینه می توانند نقش مثبتی داشته باشند.
روز گذشته و درنشست شورای آموزش و پرورش مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بدهی آموزش و پرورش به ادارات آب، برق و گاز 3.5 میلیارد تومان است که از این ادارات انتظار همکاری برای عدم قطع انشعابات را داریم. (بدهکاری 3.5 میلیاردی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد! )
در ادامه این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : در آستانه سال تحصیلی هیچ دستگاهی حق قطع انشعابات برق، گاز و آب مدارس استان را ندارد.
حسین کلانتری بر اجرایی شدن مصوبات این شورا تأکید کرد و گفت: اداراتی که مصوبات شورای آموزش و پرورش را اجرا نکنند در این خصوص پاسخگو باشند، ضمن اینکه پیش‌نویس مصوبات در خود جلسات تهیه و به امضاء اعضای جلسه برسد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انشعابات مدارس در آستانه سال تحصیلی قطع نشود، گفت: انشعابات آن دسته از مدارسی که قطع شده هم وصل شود، همچنین مدارس بدهکار دستگاه‌های خدمات‌رسان تا سه ماه مهلت دارند بدهی خود را تسویه و آن را تعیین تکلیف کنند.
وی با اشاره به اهمیت شورای آموزش و پرورش و بازگشایی به موقع مدارس گفت: در این زمینه بخشنامه‌ای از سوی وزیر کشور تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده که به زودی در اختیار ادارات استان قرار می‌گیرند تا در بازگشایی مدارس با آموزش و پرورش همکاری کنند.
پاسخ منفی شرکت گاز به هشدار استاندار!؟ 
اما گویا این هشدار استاندار همانند هشدارهای استاندار قبل چندان اثری در حوزه عمل برای دستگاه های خدمات رسان ندارد و به عبارت دیگر این دستگاه ها پولشان را می خواهند و باید به مسئولین بالادست خود پاسخگو باشند نه استاندار! چرا که برخی از مدارس هم اکنون با قطعی برخی از انشعابات خود مواجه هستند!
رئیس آموزش و پرورش شهرستان لنده از قعطی گاز سه مدرسه این شهرستان در آستانه بازگشایی مدارس در مهر ماه خبر داد.
آنگونه که خبرگزاری تسنیم نوشته است ، علی جاویدان در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده از قعطی گاز سه مدرسه این شهرستان خبر داده است و عنوان کرد: در تمامی استان‌ها گاز، آب و برق سرایداری و مدارس با همدیگر تطبیق داده شده و یک کنتور محسوب می‌شود اما در شهرستان لنده اداره گاز این شهرستان کنتور گاز مدارس و سرایدارن را جدا از هم می‌داند و به دلیل بدهکاری ناچیزی که 3 مدرسه شهرستان لنده دارد اقدام به قطع گاز آنها کرده است.
رئیس آموزش وپرورش شهرستان لنده گفت: با توجه به اینکه چند روز دیگر تا به شروع مدارس و آغاز تحصیلی سال جدید نمانده از اداره گاز درخواست می‌کنیم که نسبت به وصل گاز این مدارس اقدام کند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این هشدارهای استانداران و فرمانداران گذشته و حال در استان همواره وجود داشته است اما نهایتا این شرکت ها حرف خود را زده اند و هر اقدامی خواسته اند مطابق با منافعشان انجام داده اند.
حتی کار به جایی رسیده بود که در یکی از نشست های شورای آموزش و پرورش یکی از شهرستان ها عضو شورای شهر آن شهرستان خواستار برخورد با دانش آموزان فرزند کارمندان این دستگاه ها شده بود!
به هر جهت به نظر می رسد برخی از این دستگاه ها بهترین موقع برای تحت فشار قرار دادن آموزش و پرورش جهت وصول مطالبات را زمان بازگشایی مدارس می دانند و از آن بهره می برند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سکوت معنادار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
این عضو شورای آموزش و پرورش .........ن حرف مفت زده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار