از همه بدتر مدیرانی که دارای فساد اخلاقی هستند ، چگونه به راحتی از فیلترهای گزینشی عبور می کنند؟ چه کسی مسئولیت این سهل انگاری ها را برعهده می گیرد که اکنون بسیاری از مردم احساس می کنند اینگونه تخلفات دیگر عادی شده است و عملا نظارت یا برخوردی صورت نگرفته است و نخواهد گرفت!
کد خبر: ۷۸۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲ 25 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شاید بارها از عملکرد مدیران در حوزه کاری و در دوره مدیریتی انتقاد شده است و پاسخی هم در این رابطه داده شده است که یا قانع کننده بوده است یا نبوده است. اینگونه انتقادات در دوره ی مدیریتی یک مدیر عادی و معمول است هر چند ممکن است برخی مدیران بیش از اندازه در مدیریت ضعیف باشند و تغییرشان از بیان همین انتقادات رقم بخورد.
اما برخی مدیران به نوعی بیمار هستند و با عملکردی خارج از عرف و غیر معمول خود نشان می دهند از بیماری های روحی و روانی مانند ترس ، پرخاشگری ، دشمن تراشی ، فساد اخلاقی و ... رنج می برند که ورود این افراد به جرگه مدیران نشان از سهل انگاری در گزینش آن ها است و تغییر در رویکرد گزینش آنان خصوصا در بعد روانی و اخلاقی بسیار ضروری است.
مدیرانی با فساد اخلاقی
طی چند سال گذشته به کرات شنیده ایم و یا اینکه مستند دیده ایم برخی از مدیران دارای فساد اخلاقی هستند اما به راحتی پشت سنگر قومیت یا سیاست جبهه گرفته و خود را از برخورد تیر و ترکش نظارت مصون می کنند!
طی چند سال اخیر در میان برخی مسئولین ارشد شهرستان ها و حتی استان شاهد پخش تصاویر و فیلم های مستهجن و یا شایعات متعدد از انحراف جنسی بوده ایم !
موارد اخلاقی مدیران از جمله مواردی است که طی چند سال اخیر به وفور یافت می شود و متاسفانه قبح این کار را در جامعه ریخته است و به نوعی آن را عادی جلوه می دهد ! می بینیم که این رفتارها برخی تبعات بعدی در سطح جامعه را هم در پی داشته است!
یکبار تصاویر مستهجن فرماندار ، یکبار شایعات ارتباطات نامشروع برخی مدیران ، یکبار انتشار فیلم های مستهجن از استاندار و بسیاری موارد دیگر که شاید قبل از نشر عمومی کنترل می شوند همه و همه نشان از سهل بودن ورود افراد بیمار به چرخه مدیریتی استان و کشور است.
مدیرانی با مشکلات روحی و روانی و پرخاشگر!
مشاهده می شود برخی مدیران توان کنترل رفتار خود با مخطبان یا چگونگی تصمیم گیری و برخورد در شرایط خاص را ندارند! پرخاشگری ، بد دهنی ، تهدید و حتی گاهی دشنام و برخورد فیزیکی با زیردستان از جمله مواردی است که نشان دهنده بیماری است که برخی مدیران دچار آن هستند!
مدتی قبل با آبروی یک شهرستان برای 500 هزار تومان پول بدهی یکی از شهرداری ها به یک غذاخوری بین راهی بازی شد که با کمی کنکاش در موضوع مشخص شد تصمیم گیری غلط به دلیل حب و بغض شهردار باعث شده بود صاحب غذاخوری دست به انتشار اسامی اعضای شورای شهر با نام شهر و میزان بدهی آنان در یک بنر آن هم در مسیر تردد خودروها بزند که جنجال و آبروریزی عجیبی شد!
یا مشاهده شده است برخی از مدیران دولتی وقت زیادی از دوران مدیریت خود را در راهروی دادگاه و پاسگاه تلف می کنند! این مدیران یا در حال شکایت از دیگران هستند و یا اینکه شکایت بر علیه آنان است!
یا مشاهده می شود ، برخی مدیران توانایی پذیرش کمبودها و انتقادات را ندارند و همواره به منتقدان خصوصا خبرنگاران تهمت می زنند یا پرخاشگری می کنند. برای نمونه در یکی از برنامه های سیمای دنا یکی از مدیران چنان نسبت به سوالات مجری مواضع خارج از کنترل از خود نشان می داد که بینندگان احساس می کردند هر لحظه احتمال وقوع برخورد فیزیکی می رود!
مدیرانی با پرونده های اختلاس
یکی دیگر از بیماری های مدیران ، موضوع عادی شدن تخلفات است که متاسفانه این بیماری طی چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است! گاهی این تخلفات گسترده و در حیطه های مالی است و گاهی هم تخلفات اداری . یکی از این موارد چند سال اخیر مربوط به تخلفات استخدامی بوده است که جنجال های زیادی هم بوجود آورد !
هر چند بسیاری از تخلفات اداری مدیران سربسته می ماند اما گاهی غیر رسمی بیان می شود که بسیاری از مدیران حداقل چند بار به دستگاه قضایی احضار و پرونده تخلفات آنان مورد بررسی قرار گرفته است! در موارد معدودی هم از بازداشت برخی مدیران سخن به میان آمده است!
مدیرانی مطیع !
یکی دیگر از مشکلات مدیران خصوصا در سال های اخیر ، وادادگی در مقابل برخی مقامات و شخصیت ها است به گونه ای که استقلال دستگاه تحت مدیریت زیر سوال می رود!
در برخی حوزه های انتخاباتی به وضوح دیده می شود که یک مدیر دولتی به آلت دست و وسیله ای برای اجرای اقدامات نمایندگان حوزه انتخابیه در مجلس تبدیل شده اند! حتی مشاهده می شود که برخی مدیران عملا در مقابل مافوق دولتی خود در حمایت از یک نماینده موضع گرفته است! البته گاهی بر عکس آن هم رخ داده است اما کاملا بیمار گونه و جانبدارانه!
نکته آخر
موارد مشاهده شده از تخلفات و بی سامانی برخی دستگاه های دولتی به دلیل وجود مدیران بیمار ، کم نیست اما نکته بسیار مهم و تامل برانگیز مربوط به چگونگی عبور این افراد از فیلترهای گزینشی است!
جای سوال است مدیری ک به رفتارهای غیرقابل کنترل معروف است یا مدیری که دارای پرونده های اختلاس است ! یا مدیری که در گفتار و کردار شهرت به فساد دارد ! یا مدیری که به پرخاشگری و بد دهنی معروف است ! چگونه از مراجع گزینشی تایید صلاحیت می گیرد؟!
جای سوال است که چرا به گزینش روانی برخی مدیران توجه نمی شود؟! مدیری که پرخاشگری و بد دهنی و عدم کنترل رفتار از طرف وی مشهود است ، با چه توجیهی از نهادهای گزینشی تاییدیه می گیرد ! تا به همین راحتی عامل انتشار چنین خلقیاتی به سطح جامعه شود؟!
از همه بدتر مدیرانی که دارای فساد اخلاقی هستند ، چگونه به راحتی از فیلترهای گزینشی عبور می کنند؟ چه کسی مسئولیت این سهل انگاری ها را برعهده می گیرد که اکنون بسیاری از مردم احساس می کنند اینگونه تخلفات دیگر عادی شده است و عملا نظارت یا برخوردی صورت نگرفته است و نخواهد گرفت! و از همه بدتر اینکه متاسفانه عملکرد خوب برخی مدیران دلسوز تحت شعاع عملکرد این مدیران بیمار قرار می گیرد!
به هر جهت تجدید نظر دستگاه های پیش نظارتی یا همان مراجع گزینشی در عملکرد خود در تایید مدیران بسیار ضروری است و این دستگاه ها باید بپذیرند که تا سال های سال جامعه تاوان سهل انگاری های آنان را می دهد و از طرف دیگر نمره ای منفی هم در کارنامه نظام اسلامی ثبت می شود آن هم به دلیل سهل انگاری این نهادهای نظارتی و گزینشی!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
اتفاقا کار درستی بود و تصمیم درستی گرفته شد از روزی که دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی و دیگر مراکز غیر انتفاعی و غیردولتی و ... تاسیس شدند علم در ایران نابود شد چون این مراکز دو هدف اساسی داشتند 1- قاپیدن مردم آن هم مردم مستضعف که فکر می کردند با رفتن فرزندانشان به دانشگاه فرزندان آنها مشغول به کار می شوند(اشتغال) و گرنه بچه پولدارها چون پشتوانه و رانت و سهمیه داشتند به سمپادها و دانشگاههای دولتی رفتند2-دادن مدرک به افراد بی سواد که ضربه مهلکی به توانمندی و صلاحیت کارکنان اداری وافراد مسئول ادارات وارد آورد چون تعداد قابل ملاحظه ای از دانشجویان اینگونه دانشگاهها کارمندان و کارکنان اداری بودند که سرکلاس حاضر نمی شدند چون هدفشان علم و سواد و یادگیری نبود فقط و فقط مدرک بود که به هر طریق ممکن به مدرک می رسیدند و یکی از مشکلات و عقب ماندگی کشور ما هم این افراد بودند که این افراد با مدارک دکتری کارشناسی ارشد کارشناس و کاردان در مراکز تصمیم گیری مشغول به کار و تصمیم گیری و تصمیم سازی شدند!!!! بنابراین از نظر این حقیر اگر می خواهید کشور پیشرفت کند و علم ارزش و اهمیت داشته باشد باید همه مراکز غیر انتفاعی و غیر دولتی و در راسشان دانشگاه آزاد اسلامی و علمی کاربردی و ...تعطیل و درب آنها بسته شوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
بعد از انقلاب هرزشتي را به جامعه تحميل كردند دورنگي دغل كاري دروغگويي حاصل انقلاب شد باحفظ كردن قران جنايتكاران وابسته به مسولين از زندان ازاد شدند بأقرانهم خواندن الكي رتبه كارشناسي وحتي دكترا به وابسته ها دادند مشاغل مهم را به ريشداران متقلب وابسته دادند وووووووو حاصل اين مسولين را حالا درو كنيد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار