مدیرکل حج و زیارت استان قم از ثبت‌نام ۲۷ هزار نفر در سامانه سماح خبر داد و گفت: روند ثبت‌نام تاکنون مطلوب نبوده و متأسفانه هنوز برخی غیرمجازی‌ها و آزادبرها فعالیت دارند و درصورتی‌که دچار هرگونه حادثه احتمالی شوند، مسئولیتی متوجه کشور نیست.
کد خبر: ۷۸۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰ 23 September 2019

به گزارش تابناک قم، مهدی صالحی، با اشاره به اینکه تاکنون 27 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، اظهار داشت: روند ثبت‌نام تاکنون مطلوب نبوده و متأسفانه هنوز برخی غیرمجازی‌ها و آزادبرها فعالیت دارند و درصورتی‌که دچار هرگونه حادثه احتمالی شوند، مسئولیتی متوجه کشور نیست.

مدیرکل حج و زیارت استان قم با اشاره به رقم ثبت‌نام در سال گذشته که حدود 81 هزار نفر بود، اضافه کرد: ثبت‌نام در سال گذشته هم اجبار بود اما متأسفانه تعدادی از هم‌وطنان خارج از سامانه به مرز مراجعه کردند و با مشکلاتی روبرو شدند و برخی دیگر نیز که از مرز عبور کردند، در کشور عراق دچار مشکلاتی شدند که کسی هم قانوناً جوابگو نبود.

وی با تأکید بر دستور ستاد مرکزی اربعین مبنی بر ثبت‌نام جهت خروج از کشور به‌منظور شرکت در راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: تعدادی دفاتر، هزینه‌هایی تا 50 هزار تومان از مردم دریافت می‌کنند درحالی‌که هزینه ثبت‌نام در سامانه سماح تنها 22 هزار تومان است.

صالحی افزود: بهترین راه این است که هرکسی از منزل ثبت‌نام کند و یا به دفاتر زیارتی استان که 65 دفتر دائم و 40 دفتر موقت این کار را انجام می‌دهند، مراجعه کند و فریب افرادی را نخورند که بدون ثبت‌نام بیمه می‌کنند و با دریافت 44 هزار تومان، زائر را فریب می‌دهند.

مدیرکل حج و زیارت استان قم با بیان اینکه سال گذشته دو دفتر غیررسمی پلمپ و با 10 مورد غیرمجاز هم برخورد شد، خاطرنشان کرد: زائران ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند که سامانه دچار مشکل شود و با حضور در دفاتر پلیس+10 یا دفاتر پیشخوان و یا دیگر موارد اطلاع‌رسانی شده، ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی یادآور شد: سامانه سماح www.samah.haj.ir برای همه زائران الزامی است که بتوانند خدمات بیمه و درمان دریافت کنند تا خدای‌ناکرده شاهد اتفاقی که روز عاشورا برای جوان 30 ساله مشهدی افتاد، برای دیگر هم‌وطنان نباشیم.

مدیرکل حج و زیارت استان قم با اشاره به تعهدات بیمه برای زائران،‌ اظهار داشت: به‌منظور بیماری تا سقف 2 میلیون و 400 هزار تومان، فوت عادی 40 میلیون تومان و فوت در صورت بروز حادثه یا هرگونه مشکل ازجمله ازدحام جمعیت، 240 میلیون تومان غرامت برای هر زائر پیش‌بینی‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار