مهر که شروع می شود همه احساس بزرگ شدن دارند از آن کودکی که به مدرسه می رود تا آن پدر و مادری که کودکشان را به مدرسه می فرستند..
کد خبر: ۷۸۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 24 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  سجاد افسر ، درب  سال به روی تابستان بسته شد و پیشقراولان به پیشواز پاییز سوار بر اسب های سردرگرمی،امید ونامیدی رفتند تا سخنانش را بشنوند ،برنامه هایش را بدانند .باد های پاییزی کم کم بروی آسمان خنجر می کشند و برگ های درختان را به آغوش مرگ می سپارند و خبرهای پاییزی را از دیاری به دیاری مخابره می کنند..
پاییز هست با خاطراتش با استرس و امید،با دلتنگی و وصال..
پاییز هست دفترچه ی خاطرات همه ی ما از 7سالگی تا پایان عمر...
پاییز آمد با قدم هایش ،با طعم انار،با قوس داس،با مزه بادام،به روانی آب،با جان بابا.
فصل پاییز که شروع می شود جنب و جوش عظیمی در تمام جامعه برپا می شود شبیه عید هست اما بزرگتر وشلوغترمی شود..
مهر که شروع می شود همه احساس بزرگ شدن دارند از آن کودکی که به مدرسه می رود تا آن پدر و مادری که کودکشان را به مدرسه می فرستند..
شروع سال تحصیلی با زنده شدن دوباره انواع مشکلات و معضلات در زمینه آموزش وپرورش همراه می شود ،مشکلاتی و درد دل هایی که در سه ماه تابستان به انزوا رفته بودند و خبری از راه کار و برنامه برای حل آنها نبوده است.در این مطلب سعی شده به بیان چند نکته از آنها پرداخته شود.
نا امیدی مردم از تحصیل
شاید مهم ترین و دردآورترین مشکل در شروع سال تحصیلی خواهد بود.بی ارزش شدن مدرک،سیل مدرک دارن بی سوادوبیکار و افت نظام آموزشی چه در مدارس وچه دانشگاه ها ،نگاه مردم را به سمت بد بینی سوق می دهد.والدین گرامی در شروع مهر شوق و امیدی برای رفتن فرزندان خود به مدرسه ندارند. واین بدبینی ها زمینه ساز عدم پیگیری تحصیل دانش آموزان از سوی والدین و همچنین بی انگیزه گی دانش آموزان جهت فعالیت در عرصه تحصیل می شود.

هزینه ی بالای تحصیل
متاسفانه هزینه ی بالای تحصیل در چند سال اخیر کمر والدین را خم کرده هست و والدینی که چندین دانش آموز دارند شروع سال تحصیلی را بدترین دوران عمر خود می دانند.هزینه بالا تحصیل سبب بازماندگی شماری ازدانش آموزان از مدرسه می شود وعده ی دیگر با کمترین هزینه وبه سختی تحصیل خود را ادامه می دهند که این موضوع  تمرکز دانش آموزان را در طول تحصیل بهم خواهد ریخت وسبب افت تحصیل آنها خواهد شد.

معیشت معلمان
میعشت ضعیف معلمان سبب بی انگیزه گی آنها در مسیر تعلیم و آموزش شده است ،سالهاست که دولت با وعده ی طرح رتبه بندی معلمان ،روزنه ی امیدی جهت ارتقای وضعیت رفاهی معلمان را نوید داده است. اما متاسفانه هنوز خبری از اجرا آن وجود ندارد وشروع سال تحصیلی جدید ،نمک بر زخم های معلمان می پاشد . صحبت ازحقوق های کم و خبرهای حوزه طرح رتبه بندی در جلسات کاری معلمان جایگزین مسائل آموزشی ، برنامه ها و راه کارهای مشورتی معلمان در مدرسه جهت بهبود کیفیت آموزش می شود.

کمبود امکانات آموزشی در مدارس
متاسفانه سالانه شاهد نزول امکانات سخت افزاری در مدارس هستیم، خیل عظیمی از مدارس کشور از نبود امکاناتی مثل ساختمان وکلاس های درس،میز وصندلی مناسب،سیستم گرمایشی وسرمایشی،کامپیوترها و تجهیزات هوشمند سازی مدارس وگاها کاغذ های مناسب اوراق امتحانی رنج می برند که پاسخ به کمبود چنین امکاناتی از سوی مسولان آموزش وپرورش پایین بودن بودجه وزارت آموزش وپرورش می باشد..

در پایان امیدواریم مهری شروع شود که چند نکته ی بالا در ذوق مردم کشور نزند و شوق و انگیزه ای که سالیان گذشته والدین و دانش آموزان در شروع مهر داشتند دوباره احیا شود و تلاش دانش آموزان و معلمان، به تبع آن حمایت والدین و مسولان سبب توسعه و پیشرفت کشور در زمینه ی علم ، تکنولوژی وصنعت و ماحصل آن شکوفایی اقتصادی کشور را به همراه داشته باشد .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اتفاقا کار درستی بود و تصمیم درستی گرفته شد از روزی که دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی و دیگر مراکز غیر انتفاعی و غیردولتی و ... تاسیس شدند علم در ایران نابود شد چون این مراکز دو هدف اساسی داشتند 1- قاپیدن مردم آن هم مردم مستضعف که فکر می کردند با رفتن فرزندانشان به دانشگاه فرزندان آنها مشغول به کار می شوند(اشتغال) و گرنه بچه پولدارها چون پشتوانه و رانت و سهمیه داشتند به سمپادها و دانشگاههای دولتی رفتند2-دادن مدرک به افراد بی سواد که ضربه مهلکی به توانمندی و صلاحیت کارکنان اداری وافراد مسئول ادارات وارد آورد چون تعداد قابل ملاحظه ای از دانشجویان اینگونه دانشگاهها کارمندان و کارکنان اداری بودند که سرکلاس حاضر نمی شدند چون هدفشان علم و سواد و یادگیری نبود فقط و فقط مدرک بود که به هر طریق ممکن به مدرک می رسیدند و یکی از مشکلات و عقب ماندگی کشور ما هم این افراد بودند که این افراد با مدارک دکتری کارشناسی ارشد کارشناس و کاردان در مراکز تصمیم گیری مشغول به کار و تصمیم گیری و تصمیم سازی شدند!!!! بنابراین از نظر این حقیر اگر می خواهید کشور پیشرفت کند و علم ارزش و اهمیت داشته باشد باید همه مراکز غیر انتفاعی و غیر دولتی و در راسشان دانشگاه آزاد اسلامی و علمی کاربردی و ...تعطیل و درب آنها بسته شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار