یادداشت به قلم سجاد حسینی سی سخت
یا جان صدها انسان مهم تراست یا جان چندین درخت؟؟ همان گونه که درختان حتما جایگاهی ویژه دارند جان انسان هاهم صد البته مهمتر بوده وهست ..
کد خبر: ۷۸۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۴ 25 September 2019

 

جان صدها انسان واجب تر است یا صدها درخت

یادداشت به قلم سجاد حسینی سی سخت

بحث قطع درختان وآسیب شناسی ناشی از این جریان امروزه نقل محافل گردیده از انجمنی که خود را حامی محیط زیست می داند تا دوستانی که امروز دوست دار طبیعت شدند...

آیا انجمن فوق پروژه های مهم در دست احداث کشور اعم از پروژه کلان تهران‌ شمال و دیگر پروژه های مهم ازاین قبیل را نمی بیند که این روزها خود راحامی طبیعت می داند؟؟ امارهای غلط و نیت های شومی که عده ای در پس این‌ماجرا دارند چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

راههای ارتباطی یکی از مولفه های مهم واساسی پیشرفت بخصوص درشهرهای توریستی وگردشگر پذیر است همگان هم از زیرساخت های گردشگری و داشتن این زیر ساخت ها ایراد گرفته و سالانه و به ویژه درایامی که گردشگران چه درایام نوروز وچه دیگر فصل ها مسیر خود را ازجنوب وجنوب غرب و یا ازاستاهای اصفهان و هرمزگان و یزدو... به شهرسی سخت جهت بهره مندی ازطبیعت بکرکیلومترهاطی  می کنند با جاده های پرپیچ وخم مواجهند واغلب اولویت مهم منطقه را  داشتن  زیر ساخت های فوق وحق طبیعی می دانند.. امروزه شهرستان دنا وشهر سی سخت که به قاطعیت می توان ازآن به عنوان بکرترین منطقه جنوب کشور یاد کرد ازداشتن زیر ساخت هایی که اشاره شد محروم‌است.. یکی از دلایلی که دیروز وامروز بر ضرورت اطلاح و و تعریض جاده های‌ارتباطی یاد می‌کنیم سوای ازمسافران وگردشگران فقدان بیمارستانی است که سالهاست کلنگ‌آن برزمین‌زده شده ومغفول واقع گردیده است.سالانه آمار بسیار زیادی ازبیماران که چاره ای هم جز انتقال به مراکز درمانی و بیمارستان های مرکز استان ندارنددر نیمه راهی که میتوانست پیش تر اصلاح شود جان خود را ازدست می دهند .. دلایل آیا سیاسی بوده یا چیز دیگری حقیر گذر می کنم و‌به متن یکی از دوستان که در سایت ها درج گردیده اشاره ای هرچندمختصری می کنیم...جناب اقای مرادی حضرتعالی با وجود زندگی‌درمرکز استان بعید می دانم ازمشکلات شهرکناردست خود اطلاع داشته باشین یا هم‌مطلع هستید و قلمتان سمت وسوی دیگری را هدف گرفته است .. سوالی که حقیر و دیگران‌هم دراظهارنظرهای خود قید کردند: 

آیا جان صدها انسان مهم تراست یا جان چندین درخت؟؟ همان گونه که درختان حتما جایگاهی ویژه دارند جان انسان هاهم صد البته مهمتر بوده وهست .. حساسیت های شما وهم کیشان حضرتعالی چرا در دیگر پروژه های کشوری و استانی‌ مشابه مطرح نگردیده وامروزه این حساسیت ها دوچندان شده است؟؟؟ حفظ جنگل ها ومراتع که سرمایه طبیعی هرکشوری است برکسی پوشیده نبوده ونیست ،باوجود اتفاق های  ناگوارازطرفی هم بر عملکرد مسئولین‌ دراین خصوص که حق طبیعی خودرا داشتن مسیر هایی بامعارض حداقلی می دانیم  دادها وفریادمان بلند است ...چاره چیست.؟روزانه وسالانه طبق آمار قطع درختانی که توسط بعضی ازروستانشین ها ودیگر افراد جهت تهیه ذغال تهیه می گردد آماری چندین برابر قطع درختانی است که درحاشیه جاده ها قطع می شود آیا مرثیه ها آن روز هم سروده شد که امروزه برای پیشرفت و توسعه یک شهرتوریستی آن همه حساسیت به خرج می دهیم؟؟ درمصاحبه های اواخرتیرماه مسئولین محترم اداره کل راه وترابری و منابع طبیعی استان بر ضرورت چهارخطه کردن این مسیرباتوجه به نیازوضرورت  وداشتن مجوزهای لازم‌ اشاره  ودرهمان مصاحبه ها جبران های خسارت های ناشی ازاین پروژه راهم‌ذکر فرمودند.

جاده ها ومسیرهای ارتباطی از مولفه های مهم توسعه پایدارهستندو رشد اقتصادی واشتغالی که امروزه درکشور ما وبه ویژه شهر توریستی سی سخت نیازمند آن است .مسلما با پیشرفت وترقی یک‌شهر استان ما ازآن بهره خواهد بردنه تنها یک شهرخاص ..امید به آن است که همگان به جای پرداخت وآمارهای غلط به فردای بهتراین دیارهم توجهی هرچنداندک داشته باشند...

 

آبادانی ایران ارزوی هرایرانی

سجادحسینی سی سخت

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
سی سختی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
تو که حذب بادی همه هم تو سی سخت میشناسنت
یه روز با این گروهی یه روز با اون گروه این دفعه با کدوم گروهی که این را نوشتی البته من میدونم که اینها را خودت نمینویسی یکی هست که تو ی یا سوج داره مقاله برات میفرسته .مسولین خودشون بلدن چه کنن.تو به فکر خودت باش .
سجادحسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
دوست عزیزسلام.
گروههایی که حضرتعالی می فرمایین چه ارتباطی به مقاله ومتن حال حاضرداره،؟ همین حزبها وگروههاومرز بندی های سیاسی که حضرتعالی می فرمایین ریشه بسیاری ازمشکلات و مانع پیشرفت وتوسعه بوده و الان فقط اتحاد و همدل بودن ما هست که میتونه راه چاره باشه..گرچه من حدس وگمان میزنم‌که کی باشین ، مهم هم نیست و فقط اگه متن رو مشاهده کردین مطلع باشین که بنده ودیگران‌ فدای یک ذره پیشرفت .فدای یک ذره کاروتلاش ..ماهها مهم نیستیم چیزی که می ماند شهرماهست..اگر شماره ای هم احیانا ازمادارین حاضرم حضوری برای رفع مشکلی احیانا باهم صحبت کنیم..مقاله هارو چه ازیاسوج وهرجا بفرستن شما به ماهیت توجه کنین نه به اینکه چه کسی اون رو درج کرده درثاتی آوردین که مطلع هستین ازیاسوج میفرستن خب بفرمایین که هم بنده وهم دیگران متوجه بشیم که چه کسی برامون میفرستن ولی اگر سرخود باشه باید حاضربه معذرت خواهی همین جاهستین،؟؟حزب وگروهی هم که می فرمایین همگی‌مورداحترامن و یک ذره خواست شخصی خود را بر پیشرفت جمعی نخواسته ونمیخواهم ..میتوانستم بهره ببرم ولی نبردم وهرجا وباهرمسئول ونماینده ای دغدغه ای رامطرح کردیم جزپیشرفت شهرنبود..همگی از کارشخصی میگفتن ولی اولویت اخر بنده امورشخصی بود.
علی ایحال هیچ حزب وگروهی برتر از وحدت و اتحاد خودمانیست...هیچ جزب وگروهی خیرخواه ما نبوده ونیست‌‌.خود ماهستیم که بایدمردانه درمیدان باشیم..هر کسی هم به نوعی میتونه دغدغه ومطالبه واحیانا نقد خود رو وارد کنه..نقد واردن کردن وماهیت نقد خیلی هم خوبه..هرکسی به طریقی یکی در گروه واتساپی یکی بامقاله و ....
فرهادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
واقعا بنازم یکه ای کامنت بالایی نه نایه
یه روز دور سپاهه منافعش تامین نیابو
ایا دور سیاسیون یه روز با هدایت خواه
یه روز با حاج زارع
تو اگر طبیب بودی یه دارویی سی خت تجویز ایکردی
جکار داری که جاده بزنن یا نزنن .
مرادیان استاددانشگاه یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
واقعا وقتی این پیامهارو شماهابرعیله هم مینویسین ادم بایدتعجب کنه..متن درج شده چه ارتباطی به ویژگی شخصیتی و فردی ایشون داره؟
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
همین یه سی سختی از شهر دفاع میکنه که عده ای مغرض با کامنت تخریب میکنند. تشکر از جناب حسینی بابت مقاله زیبا
فرهنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
مسئولان محیط زیست اگر راست میگن جلوی آتش سوزی های جنگل رو بگیرند که چندین برابر این قطع درختان در هر مرحله بلوط نابود میشه. احسنت بر شما جناب با این مقاله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
جناب حسینی دست مریزاد.از تخریبهای احمقانه هم نترس.
سی سخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
افرادی که مغرضانه کامنت دادند تنهاوتنها حس حسادتشون گل کرده و حتما جایی ازایشون نقد شدین که دارین میسوزین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار