معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریها؛
تابناک / معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در خصوص حواشی اخیر در مورد حذف نام شهدا از برخی تابلوهای معابر شهری و کوچه‌ها گفت: پیگیری‌هایی صورت گرفته است و این موضوع در برخی از شهرها صحت ندارد اما در صورت مشاهده تخلف در این زمینه با متخلفان به شدت برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۷۸۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 25 September 2019

تابناک / معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در خصوص حواشی اخیر در مورد حذف نام شهدا از برخی تابلوهای معابر شهری و کوچه‌ها گفت: پیگیری‌هایی صورت گرفته است و این موضوع در برخی از شهرها صحت ندارد اما در صورت مشاهده تخلف در این زمینه با متخلفان به شدت برخورد می‌کنیم.

 

با حذف نام شهدا از معابر به‌شدت برخورد می‌کنیم / تمام اقدامات در شهرها و برکات ۴۰ ساله ی نظام, مدیون شهدا است / نه تنها وزارت کشور بلکه شهرداری‌ها نیز در این زمینه به هیچ عنوان کوتاه نخواهند آمد

 

مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه جلسه شورای استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ابلاغیه ای در خصوص بررسی موضوع حذف نام شهدا از کوچه ها و معابر به معاونان عمرانی، استانداران و شهرداران استان‌ها ارسال شده است، افزود: چند بازرس به برخی شهرها اعزام شده و این کار با جدیت پیگیری می شود و اگر این موضوع صحت داشته باشد با خاطیان به شدت برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: تمام اقدامات در شهرها و برکات ۴۰ ساله ی نظام, مدیون شهدا است و نه تنها وزارت کشور بلکه شهرداری‌ها نیز در این زمینه به هیچ عنوان کوتاه نخواهند آمد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: این موضوع در چند شهر بررسی شده و یک مورد آن را بنده شخصا در جلسه‌ای که با حضور مدیران یکی از شهرستان‌ها برگزار شده بود بررسی کردم اما موضوع صحت نداشت.

جمالی نژاد تصریح کرد: تلاش بر این است که به هیچ عنوان چنین موضوعی در کشور نداشته باشیم.

وی افزود: در کشور موضوعاتی که مربوط به شورای نامگذاری است از سوی مدیرکل شورای وزارت کشور دنبال می‌شود و یقینا در آنجا کارگروهای ویژه‌ای برای این مسئله ایجاد شده است.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: در وزارت کشور هفت گروه وجود دارد که موضوعات مختلف را دنبال می‌کنند که یکی از کارگروه‌ها در زمینه بررسی حذف نام شهدا از کوچه و معابر فعال شده و نتیجه آن متعاقبا اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا شهردار تهران نیز امروز در این زمینه واکنش نشان داد و با بیان آنکه پایش مستمر تابلوها توسط تیمی ویژه انجام می شود تصریح کرد:‌ فکر می‌کنم برخی از دوستانمان که این موضوع را خیلی پیگیری می‌کنند به دنبال اعتلای نام شهید نیستند و به دنبال مسائل دیگری هستند.

همچنین معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در خصوص جایگاه شوراها نیز گفت: جنس شورها خدماتی، توسعه‌ای و شهری است، در حوزه امنیتی نیز شوراها نقش آفرینی می‌کنند و حس مردم را نسبت به محله‌ها افزایش می دهد.

جمالی نژاد افزود: همبستگی، وفاق و انسجام اجتماعی در بین شوراها باید ارتقاء یابد.

وی مهمترین عامل امنیت ملی را امنیت اجتماعی برشمرد و ادامه داد: در این زمینه شوراهای شهر و روستا نقش زیادی دارند.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اضافه کرد: شوراها اگر همدیگر را حمایت نکنند نمی‌توانند پیشرفت کنند.

جمالی نژاد گفت: خوشبختانه اخیرا جلسه‌هایی در خصوص موضوعات مشترک از سوی شوراها تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات هیچ استانی نظیر استان تهران نیست اگر بخواهیم کشور توسعه یابد، توسعه اجتماعی باید ارتقاء یابد.

جمالی نژاد گفت: برخی از ساکنان و مهاجران تهران به علت افزایش هزینه‌های مسکن به شهرها و روستاهای اطراف استان تهران مهاجرت کرده‌اند که در این زمینه باید یک برنامه مشترک داشته باشیم.

وی افزود: اخیرا جلساتی برای حل حریم شهر تهران و تداخل بین روستاها و شهرها برگزار شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: سازمان همیاری و شهرداری‌ها از مسیر اصلی خود منحرف شده که باید این سازمان براساس اساسنامه فعالیت کند.

جمالی نژاد افزود: برای نخستین بار کمیسیون ویژه برای تهران و کلانشهرها تشکیل شده تا دغدغه‌ها و چالش‌های موجود این شهرها ارائه و حل شود.

وی با بیان اینکه احکام بودجه از سال ۱۳۹۹ به صورت دو ساله در نظر گرفته می‌شود گفت: اگر اعضای شورای شهر پیشنهادی در خصوص تخصیص بودجه به طرحی را مد نظر دارند به وزارت کشور ارائه دهند، تا موضوع بررسی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز در این نشست گفت: به لحاظ افزایش قیمت مسکن فشار جمعیت بر روستاها و برخی از شهرهای استان افزایش یافته است و باید بر ارزش افزوده ای که به دهیاران داده می شود به طور جدی نظارت شود تا این بودجه هدر نرود و صرف طرح هادی در روستاهای استان شود.
محمد تقی‌ زاده ادامه داد: طرح هادی در روستاها با حریم شهرها تداخل دارد و در جلسه طرح هادی روستایی مقرر شده بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست استان تهران انعطاف بیشتری داشته باشند تا مشکلات موجود در خصوص طرح هادی حل شود.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهرستان های استان تهران به عنوان بازوان اجرایی در تصمیم گیری به مدیران کمک می کنند.

تقی زاده با بیان اینکه مسائل و مشکلات تهران به شکل خاص در مقایسه با دیگر شهرها خود را نشان می‌دهد، افزود: مشکلات استان تهران به شکل موردی با حضور مسئولان استان بررسی می‌شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
می ریم که یه اختلاس گنده رو بزنیم تو رگ با این همه شعار ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
با ضایع و پایمال شدن خون شهدا چطور برخورد می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار