سید علی محمد بزرگواری نماینده سابق و اصول گرای کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی ضمن تایید سخنان روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل ، اما دیدارهای وی با روسای اروپایی را تایید نکرد و گفت : انتظار می رفت این شیطانک ها را رمی(سنگ زدن به نماد شیطان که یکی از اعمال حج است) می کرد.
کد خبر: ۷۸۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 28 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حضور رئیس جمهور ، وزیر امور خارجه و برخی دیپلمات های ایران در گرهمایی امسال سازمان ملل متاثر وضعیت تنش زای میان ایران و آمریکا به همراه برخی حوادث جنگ یمن و همچنین موضوع برجام بود . از آنجا که در این موقع از سال این نشست سالانه برگزار می شود ، معمولا هیئت های دیپلماتیک و روسای دولت ها سعی می کنند در این مدت حضور در مقر سازمان ملل برنامه های دیدارهای دوجانبه و چند جانبه ای داشته باشند.
آنچه که برای کشور ایران و دیپلمات های ان حائز اهمیت بود ، تلاش برای مبارزه دیپلماتیک با آمریکا و همپیمانانش بود. لذا در این خصوص برخی دیدارها و نشست ها بین رئیس جمهور و برخی روسای کشورها رخ داد که دولت این دیدارها را موفق ارزیابی کرده است.
اما در این بین تلاش های زیادی از طرف آمریکا و اروپایی ها برای دیدار ترامپ و روحانی صورت گرفت و حتی برخی پیش بینی می کردند احتمال دیداری تصادفی اما مدیریت شده وجود دارد ، چیزی که عمده سیاسیون کشور از آن به عنوان یک اشتباه راهبردی برای ایران یاد می کردند اما گویا رئیس جمهور و مشاورانش هم بر عکس برخی خبرهای منتقدان وی ، کاملا با چنین دیداری در چنین شرایطی مخالف بودند و مانع برگزاری چنین دیداری حتی به صورت تصادفی شدند .
انتقاد از
 
در این بین برخی دیدارها با روسای اروپایی انجام گرفت که دارای حواشیی هم بود از جمله دیدار جانسون انگلیسی و روحانی ! که این دیدار و قهقهه های بلند روحانی باعث شد تا منتقدان وی این اقدام وی را درست چند روز پس بیانیه آلمان ، انگلیس و فرانسه در مقصر معرفی کردن ایران در حمله یمنی ها به آرامکو را اعلام کرده بودند! به باد انتقاد بگیرند و تقبیح کنند!(واقعیت قهقهه روحانی در دیدار جانسون + فیلم )
سید علی محمد بزرگواری نماینده سابق و اصول گرای کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی ضمن تایید سخنان روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل ، اما دیدارهای وی با روسای اروپایی را تایید نکرد و گفت : انتظار می رفت این شیطانک ها را رمی(سنگ زدن به نماد شیطان که یکی از اعمال حج است) می کرد.
 در این یادداشت بزرگواری آمده است :
بسم الله رحمن الرحیم
قَد كانَت لَكُم أُسوَةٌ حَسَنَةٌ في إِبراهيمَ وَالَّذينَ مَعَهُ (برای شما سرمشق خوبی در زندگی ابراهیم و کسانی که با او بودند وجود داشت)
سوره ممتحنه آیه 
یکی از اعمالی که باید اهل ایمان ، ابراهیم علیه السلام را الگوی خود قرار دهد ، رمی جمرات است .
ابراهیم علیه السلام چه وقت رمی جمرات کرد ؟ 
وقتی که شیطان خواست با او وارد مذاکره شود و او را مانند جدش آدم علیه السلام وسوسه کند.
رئیس جمهور ایران اسلامی بیانیه ای محکم از طرف ملت مقاوم ایران و نظام اسلامی ما از پشت تریبون سازمان ملل متحد قرائت کردند و در ادامه انتظار می‌رفت شیطانک هایی که از طرف شیطان بزرگ برای مذاکره آمده بودند را رمی می کرد و با ابهت اسلامی و هیبت خمینی بزرگ با آنها برخورد می‌کرد نه قهقهه های وادادگی و دلدادگی به اروپایی‌ها به ویژه در برابر نخست وزیر خبیث انگلیس که سر منشا بیانیه اخیر اروپایی‌ها علیه جمهوری اسلامی بوده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
باید خاک ریخت تو سر برای کسی که بزرگواری براش تصمیم ایگره
انصاف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
با این خنده ها آنها را مسخره می کرد
ناشناس
|
Romania
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
روحانی در انگلیس درس خوانده !؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار