آیت‌الله نوری همدانی: چه معنایی دارد که نام شهید را از کوچه‌ها حذف کنند،معلوم می‌شود دست‌هایی به دنبال فراموشی یاد شهدا و فرهنگ دفاع مقدس هستند. در پی درج اخباری خلاف واقع و ناقص در برخی از گروه‌ها و کانال‌ها در خصوص حذف نام شهدا در خیابان‌های شهر قم شهرداری قم اطلاعیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۷۸۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸ 29 September 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار جمعی از آزادگان دفاع مقدس و زندانیان سیاسی پیش از انقلاب اسلامی که در دفتر معظم له برگزار شد،اظهار داشت: امروز دشمنان نسبت به انقلاب عداوت و کینه بیشتری دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی بیان کرد: روزی دشمنان جنگ نظامی به راه انداختند اما امروز به روش‌های دیگری قصد نابودی انقلاب رادارند، امروز بی‌تفاوت بودن و ساکت بودن گناه است بلکه باید هوشیار و فعال باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه 8 سال دفاع مقدس درس بزرگی برای ملت ایران است، بیان کرد:ایثار و فداکاری شهیدان، آزادگان و جانبازان تبیین شود، باید این مجاهدان را روی چشم خود بگذاریم و احترام کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بابیان اینکه امنیت کشور و حکومت اسلامی مرهون زحمات و جهاد رزمندگان اسلام است،گفت:البته جهاد رزمندگان برای خدا بوده اما مسئولان و مردم وظیفه‌دارند قدر شمارا بدانند، ایثارگران مانند دژهای محکم در برابر دشمنان ظالم صف کشیدند و اجازه تعدی را به دشمن ندادند.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: اروپایی‌ها قصد دارند به قول خودشان باواسطه گری مشکل ایران را حل کنند درحالی‌که اگر توانایی حل مشکل رادارند باید به مشکلات و معضلات جدی خود رسیدگی کنند.

وی با اشاره به اقدام برخی افراد در حذف نام شهدا از کوچه و خیابان برخی شهرها تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای نام شهید را که افتخاری برای ما به شمار می‌رود از خیابان‌ها و کوچه ها حذف کردند، اگر ما مراقب نباشیم چنین دست هایی برای کمرنگ کردن شهدا و دفاع مقدس وجود دارد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه رزمندگان در دفاع مقدس جانانه به میدان آمدند و انقلاب را تثبیت کردند، گفت: ایثارگران با ایمان به خدا و مجاهدت در راه الهی با خداوند متعال معامله می کنند، همیشه باید یاد شهدا و دفاع مقدس را گرامی بداریم و این رشادت ها و دستاوردهای عظیم را نباید فراموش کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عده ای برای کمرنگ کردن توجه به شهدا و دفاع مقدس تلاش می کنند،نباید ایثار و جانفشانی های شهدا و رزمندگان اسلام را فراموش کنیم، چه معنایی دارد که نام شهید را از کوچه ها حذف کنند،معلوم می شود دست هایی به دنبال فراموشی یاد شهدا و فرهنگ دفاع مقدس هستند.

تکذیب هرگونه حذف نام شهید از معابر در قم

در پی درج اخباری خلاف واقع و ناقص در برخی از گروه‌ها و کانال‌ها در خصوص حذف نام شهدا در خیابان‌های شهر قم شهرداری قم اطلاعیه ای را به این شرح صادر کرد:

شهرداری قم حسب سوگند یادشده و رسالت خویش در راستای نشر فرهنگ ناب ایثار و شهادت، اقدامات متعددی انجام داده است که از آن جمله می‌توان به نامگذاری معابر و شوارع، با نام پرافتخار شهدای عزیز شهر قم نام برد و همواره این اندیشه و اقدام را داشته که «نام شهید بر فراز کوی و برزن‌های شهر موهبتی است که باید ادامه یابد» و در بیان دلنشین مقام معظم رهبری در پیام هفته دفاع مقدس سال جاری و روز تجلیل از شهدا و ایثارگران بدین امر تصریح گردیده است و مدیریت شهری قم در قالب آیین‌های خاص و در شان، نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌ها را در سطح شهر مقدس قم انجام داده و خواهد داد.

طبیعتا با توجه به اینکه تابلوهای کوچه‌ها و خیابان‌ها در معرض تابش آفتاب بوده و با در نظر گرفتن شرایط جوی قم، بعد از گذشت زمان، برخی تابلوها رنگ و لعاب اولیه خود را ندارد و با همکاری نواحی و مناطق شهری، به‌صورت مداوم توسط سازمان زیباسازی شهرداری قم اصلاح، تعمیر و تعویض آنها انجام می‌شود تا جلوه مناسب تری داشته باشد و این امر در آستانه هفته دفاع مقدس حسب با تاکید شورای اسلامی شهر قم و شهردار قم شدت بیشتری یافته است.

متاسفانه اخیرا فرد یا افرادی در برخی خیابان‌ها از جمله تعدادی از کوچه‌های بلوار۱۵خرداد اقدام به مخدوش کردن کلمه مطهر شهید در تابلوها کرده‌اند که ضمن تلاس دستگاه‌های امنیتی برای شناسایی عاملان این موضوع، در کوتاه‌ترین زمان توسط شهرداری قم اصلاح تابلوها انجام شد.

در کمیسیون فرهنگی شورای شهر و کمیته نامگذاری معابر و شوارع شهرداری قم اعلام گردیده در صورتیکه هر کوچه و خیابان تازه تاسیس و یا کوچه‌هایی که فاقد نامگذاری بوده و خانواده معظم شهید یا شهدایی در آن کوچه ساکن هستند، کوچه توسط شهرداری قم مزین به نام شهید خواهد شد.

از همشهریان عزیز و شهید پرور قم درخواست می‌گردد در این زمینه همچون گذشته همراه شهرداری قم بوده و هر گونه مورد خاص را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار