واقعیت این است که مدیران منابع طبیعی معمولا در گزارشات خود یا از مخالف بودن خود بدون داشتن پیشنهاد جایگزین صحبت کرده اند و یا اینکه فقط به ارائه آمار و ارقامی در مزمت قطع درختان و تخریب محیط زیست گفته اند که گوش همه از این سخنان پر است!
کد خبر: ۷۸۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 30 September 2019
کهگیلویه و بویراحمد طبق آمار ارائه شده توسط مسئولین 8 درصد جنگل های کشور و 20 درصد جنگل های زاگرس را به خود اختصاص داده است . با توجه به این آمار و اگر بازدیدی از کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم می توان ادعا کرد مناطق خالی از درخت در کهگیلویه و بویراحمد به ندرت دیده می شود.
این جنگلی بودن به همراه کوهستانی بودن استان به یکی از مهمترین چالش ها برای پروژه های جاده سازی و یا دیگر پروژه هایی که نیاز به استفاده از منابع طبیعی دارند ، تبدیل شده است!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هر بار و با شروع به کار پروژه های راه سازی در کهگیلویه و بویراحمد ، اعتراضات فعالین محیط زیستی که مطمئنا دغدغه حفاظت از محیط زیست دارند و برخی رسانه ها و فضای مجازی که عمدتا دغدغه سیاسی و یا ندرتا حفاظت از محیط زیست دارند ، شروع می شود.
یک سوال ساده از مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد!
 
گاهی مدیرانی هم بنابر دلایلی آگاهانه یا ناآگاهانه و برخی مواقع هم بدون در نظر گرفتن شرایط و اولویت ها مصاحبه هایی انجام می دهند که نشان از عدم اشراف کامل بر حوزه کاری آن ها دارد! و یا اینکه برخی از این منتقدان تاکنون در ضمن اعتراض خود نتوانسته اند پیشنهاد جایگزینی بدهند و فقط اعتراض می کنند! به عنوان مثال معترضین به پروژه تعریض یا احداث مسیر جاده سی سخت به یاسوج ، ضمن ایجاد جنجال های گسترده اما تاکنون هیچ پیشنهادی برای اینکه هم به امر توسعه و هم به حفظ محیط زیست کمک کند ارائه نداده اند و نهایت توجه به اعتراضات این گروه ها منجر به تعطیلی پروژه خواهد شد که بسیار غیره کارشناسی و دور از عقل است . در حالی که بیشتر گردشگرانی که به شهر سیسخت سفر می کنند از وضعیت جاده بسیار شاکی هستند و تقریبا اکثر این افراد ، سفرشان به سیسخت در سال های بعد تکرار نمی شود!
اما در این بین یک پیشنهاد بسیار عالی و کاربردی مطرح شده است و موافقین اجرای این پروژه ها با تکیه بر آن سعی در مقابله با مخالفان دارند و آن هم "کاشت 3 درخت به ازای هر درخت" از بین رفته در پروژه ها است که علی رغم کاربردی بودن ، ساده بودن و از همه مهمتر مفید بودن آن ، اما چندان روی کیفیت اجرای آن کار نمی شود که این خود دلیلی بر مشکوک بودن اهداف معترضین به قطع درختان در پروژه های جاده سازی است!
یک سوال ساده از مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد!
 
حال سوالاتی ساده از مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد پرسیده می شود!
آقای مدیر کل" چند بار گزارش از کاشت درختان جایگزین توسط پیمانکار داده اید؟ آیا پیگیر کاشت درختان جایگزین بوده اید؟ و آیا این درختان تا کنون کاشته شده اند؟"
پاسخ به این سوالات ساده و پیگیری آن می تواند هم معترضین سیاسی کار را خلع سلاح کند و هم فعالین محیط زیست را قانع کند . اما واقعیت این است که مدیران منابع طبیعی معمولا در گزارشات خود یا از مخالف بودن خود بدون داشتن پیشنهاد جایگزین صحبت کرده اند و یا اینکه فقط به ارائه آمار و ارقامی در مزمت قطع درختان و تخریب محیط زیست گفته اند که گوش همه از این سخنان پر است!
نهایتا فقط یک سوال از مدیر کل منابع طبیعی پرسیده می شود که " آیا گزارش و یا پیگیری برای کاشت 3 درخت به ازای هر درخت قطع شده توسط پیمانکاران پروژه ها دارد یا نه؟"
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
ای بابا پیمانکار هم یه درصدی پرداخت می کنه بهشون میگن حله اره حل حله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار