به هر جهت این پروژه تا فعلا بیش از آن که پیشرفت فیزیکی داشته باشد ، جدل های سیاسی داشته است و آنقدر همین مناقصه ارزشمند بوده است که برخی بر سر عامل به نتیحه رسیدن آن هم دعوا داشته باشند! 
کد خبر: ۷۸۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴ 30 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «احداث بیمارستان چرام بعد از ۲ سال سردرگمی تعیین تکلیف شد ! احداث بیمارستان شهرستان محروم چرام بعد از دو سال سردرگمی تعیین تکلیف شد! با پیگیری های فرماندار ، با پیگیری های سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و .. تکلیف بیمارستان چرام روشن شد !» این ها مضمون تیتر خبرهایی است که حکایت از پایان مناقصه و معرفی پیمانکار پروژه بیمارستان چرام دارد که دو سال معطل ماند و هیچ کاری روی آن نشد ! اما شبانه روز جنگ و جدل های مسئولین و کاربران فضای مجازی این پروژه را در حوزه سیاسی ! فعال نگه داشت تا مشخص شود که برای بسیاری ، این پروژه بیشتر یک پروژه سیاسی است تا اقتصادی و عمرانی!
بیمارستان چرام ، پروژه ای سیاسی یا عمرانی؟ / تلاش برای فرار از اتهام تبانی!
 
پیمانکار مشخص شد
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، طی خبری نوشت : عملیات اجرایی بیمارستان چرام 6 فروردین‌ماه 96 بدون داشتن نقشه مصوب، موافقت اصولی و پروانه ساخت و حتی بدون رعایت شرایط قانونی برگزاری مناقصات و تحت فشارهای سیاسی آغاز شد ولی دیری نشد که عملیات اجرایی این پروژه با ورود دستگاه‌های نظارتی متوقف شد.
در دو سال اخیر احداث بیمارستان چرام محل مناقشه مسئولان اجرایی استان بود تا اینکه در ابتدای سال 98 و با آغاز بکار پرویز یزدانپناه در دانشگاه علوم پزشکی تحقق این خواسته به‌حق مردم در دستور کار قرار گرفت.
بیمارستان چرام 16 شهریورماه امسال با اخذ مجوزهای قانونی وزارت بهداشت و موافقت سازمان بازرسی با هدف انتخاب پیمانکار به مناقصه عمومی گذاشته شد. 
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بازگشایی پاکات مناقصه احداث بیمارستان چرام خبر داد و گفت: برآورد اولیه 45 میلیارد ریال بود که پیمانکار با قیمت پیشنهادی 40 میلیارد ریال برنده مناقصه شد.
جلال پوران‌فرد با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه بزودی آغاز می‌شود، افزود: بیمارستان چرام در زمینی به مساحت 2 همتار و زیربنای دو هزار و 420 متر مربع در 5 طبقه احداث می‌شود. 
بیمارستان چرام ، پروژه ای سیاسی یا عمرانی؟ / تلاش برای فرار از اتهام تبانی!

تبرئه دانشگاه از تبانی!
نکته جالب این مناقصه برنده شدن همان پیمانکاری است که از ابتدا کار اجرایی این پروژه را شروع کرده بود اما گویا با دخالت دستگاه های نظارتی و یا پشت پرده های سیاسی از ادامه کار کنار گذاشته شد، تا در برهه ای جنگ و جدل های رسانه ای نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی به اوج خود برسد.
حال پس از طی تشریفات قانونی و برگزاری مناقصه اعلام شد که همان پیمانکار قبلی برنده مناقصه شده است ! چیزی که در گیر و دار چند ماهه جنگ و جدل ها ، طرفداران عدل هاشمی به طور قطع از برنده شدن پیمانکار سابق سخن می گفتند! و آخر سر هم همان شد که یک طرف این دعوای سیاسی می گفتند! 
 اما نکته جالب تر سخنان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه است که سعی کرده در تلاش برای تبرئه دانشگاه از تبانی ، خوراکی سیاسی هم به طرف دیگر دعوای سیاسی دهد و اجازه ندهد این پروژه به روند عمرانی برگردد!
دانشگاه علوم پزشکی سعی کرده است از زبان پورانفرد با بیان این نکته که مبلغ پیشنهادی پیمانکار بسیار پایین تر از مبلغ براورد اولیه است به نوعی خود را از تبانی یا هر تخلف دیگر و یا امتیاز دادن به حامیان نماینده تبرئه کند! 
کنار کشیدن منبع پولدار و پی گیر !
اقدامات عجیب طی این دوسال در خصوص این پروژه نشان دهنده این واقعیت است که این پروژه از یک پروژه اقتصادی و عمرانی به یک پروژه سیاسی تبدیل شده است تا بنیاد برکت که در انجام تعهداتش بسیار جدی و موفق بوده است ، به راحتی از ادامه آن کنار بکشد و به همین سادگی نیمی از منابع نقد و مطمئن آن از دست برود و باز هم عده ای ابراز خرسندی کنند تا باز هم تاییدی بر سیاسی شدن این پروژه باشد!
به هر جهت این پروژه تا فعلا بیش از آن که پیشرفت فیزیکی داشته باشد ، جدل های سیاسی داشته است و آنقدر همین مناقصه ، ارزشمند بوده است که برخی بر سر عامل به نتیحه رسیدن آن هم دعوا داشته باشند! 
اما واقعیت این است مادامی که مردم و مسئولین شهر چرام ، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم در مجلس ، از نگاه سیاسی و تسویه حساب بر علیه هم ، به آن می نگرند ، این پروژه سرانجامی نخواهد داشت!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Norway
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
اینم از قدرت و نفوذ عدل هاشمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار