کد خبر: ۷۸۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 04 October 2019
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶۰ درصد کادر درمان این استان پرستاران هستند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان دکتر پرویز یزدان‌پناه در نشست با اعضای هیئت مدیره دوره پنجم نظام پرستاری دو شهرستان بویراحمد و دنا افزود: فرصت را غنیمت دانسته تا از خدمات ارزشمند و تلاش‌های شبانه روزی و بی وقفه جامعه پرستاری تقدیر کنم.
وی با تشریح وضعیت منابع اعتباری در کشور به دلیل دشمنی‌های استکبار و اعمال تحریم‌های ظالمانه اظهارکرد: بدون شک دغدغه پرداخت مطالبات جامعه پرستاری را داریم و در این زمینه پیگیری‌ها لازم را نیز انجام می‌دهیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد کادر درمان پرستاران هستند، خاطرنشان کرد: حضور این قشر در حوزه‌های تصمیم گیری باید بیش از وضعیت فعلی باشد و داشتن یک نهاد صنفی قوی و مطالبه گر حق آنان است.
دکتر یزدان‌پناه با بیان اینکه یک نهاد صنفی قوی باید پیگیر خواسته‌های به حق پرستاران از راه‌های قانونی باشد، خاطرنشان کرد: رعایت حقوق بیماران و همراه آنان توسط پرستار یک اصل پذیرفته شده است و در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.
وی ایجاد ارتباط نزدیک کادر مدیریتی با پرستاران را ضروری دانست و ادامه داد: در ارتقای پرستاران تنها قانون مد نظر باشد و نباید مسائل سیاسی و دیگر موارد حاشیه‌ای دخالت داده شود.
توزیع نامناسب پرستاران در کهگیلویه و بویراحمد
همچنین دکتر غلام‌عباس سبز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست کادر پرستاری را ۱۵۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر هستیم، اما شاهد توزیع نامناسب بوده‌ایم به گونه‌ای که پرستاران در داروخانه، آزمایشگاه، درمانگاه و دیگر واحدها مشغول فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار