صبح با خبر
در این بسته خبری به مواردی از جمله ، انتقادات ائمه جمعه نسبت به ضعف مدیران ، واکنش به حادثه لردگان و برخی گلایه های مربیان ورزشی ، پرداخته خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ 05 October 2019
بی شک گستردگی رسانه ها در کهگیلویه و بویراحمد و کمبود وقت برای رصد دقیق اخبار یکی از دغدغه های همیشگی مخاطبان بوده است. هر چند بسیاری از رسانه های استان سعی کرده اند با انتشار اخبار خود در فضای مجازی ، مخاطبان را از اخبار روز آگاه کنند اما وجود همه نوع خبر که گاها بدون منبع هستند ، باعث ایجاد نوعی بی اعتمادی به برخی خبرها می شود.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تلاش دارد در یک بسته خبری صبحگاهی برخی خبرهای مهم را برای مخاطبان به صورت خلاصه و مفید منتشر کند.
در این بسته خبری به مواردی از جمله ، انتقادات ائمه جمعه نسبت به ضعف مدیران ، واکنش به حادثه لردگان و برخی گلایه های مربیان ورزشی ، پرداخته خواهد شد.
پخت 100 هزار قرص نان محلی برای زائرین اربعین
جمعی از بانوان شهرستان کهگیلویه با پخت نان محلی از زائران اربعین حسینی در موکب شهدای این شهرستان پذیرایی می‌کنند.
سید خدایار زینی پور مسئول موکب شهدای شهرستان کهگیلویه گفت : بانوان شهرستان کهگیلویه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار قرص نان برای پذیرایی از زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در موکب شهدای این شهرستان نان محلی پخت کردند.
سید خدایار زینی پور افزود: نان محلی در روستا‌ها و شهر‌های محتلف شهرستان برای موکب شهدا که در کیلومتر ۵۵ جاده دهدشت به بهبهان است پخت می شود و این کار تا اربعین حسینی ادامه دارد.
او گفت : موکب شهدای شهرستان کهگیلویه از ۱۵ تا ۲۹ مهر ماه پذیرای زائران اربعین حسینی از ۷ استان داخلی و دو کشور افغانستان و پاکستان است.
زینی پور افزود : سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار خدمت به زائران اربعین حسینی ارائه شد و امسال هم خدماتی از جمله اسکان، نماز خانه، وعده‌های غذایی شامل صبحانه، ناهار، شام، نوشیدنی‌های مختلف از قبیل چای، دمنوش، آب و شربت به زائران ارائه می شود./باشگاه خبرنگاران جوان
 کهگیلویه و بویراحمد کمترین آمار آلودگی سایبری کشور
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای آمار آلودگی سایبری یک سال اخیر کشور را منتشر کرد. برمبنای این آمار، تهران در زمینه دارابودن بیشترین آلودگی اینترنتی در صدر قرار دارد.
بررسی ها نشان می دهد که بیشترین آلودگی سایبری مربوط به تهران و پس از آن اصفهان، گیلان و یزد است. این درحالی است که کمترین آدرس IP آلوده شناسایی شده مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۶۴ مورد IP آلوده است.
در این زمینه استانهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و زنجان هم در یک ماه اخیر کمترین آدرس های IP آلوده را داشته اند.
در ادامه این گزارش آمده است : سامانه رصد ماهر وابسته به مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای، در گزارشی تعداد IP آدرس های آلوده کشور که در ۱۲ ماه اخیر ثبت شده است را منتشر کرد.
این گزارش برمبنای تعداد آسیب پذیری ها و میزان بات نت های شناسایی شده در شبکه سایبری کشور، منتشر شده است.
آسیب‌پذیری (Vulnerability)، به معنی ضعف در روش‌های امنیتی سیستم، کنترل‌های داخلی، یا پیاده‌سازی است که می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد. در همین حال بات نت (Botnet) شبکه‌ای از چندین کامپیوتر است که مخفیانه و بدون اطلاع صاحبانشان، توسط یک بات مستر (Bot Master) برای انجام فعالیت‌های مخرب و اغلب حملات DDoS یا ارسال ایمیل‌های هرزنامه تحت کنترل گرفته شده است. 
بات‌نت‌ها می‌توانند فعالیت‌های مخربی از جمله spamming، انجام حملات DDoS، توزیع بدافزارها (مثل Trojan horses، ابزارهای جاسوسی و keyloggerها)، به سرقت بردن نرم‌افزارها، کشف و سرقت اطلاعات، سرقت هویت، دستکاری بازی‌های آنلاین و نظر سنجی‌ها، حملات فیشینگ (phishing) و کشف کامپیوترهای آسیب‌پذیر را انجام دهند.
بات به عنوان اجزای بات نت، یک برنامه نرم‌افزاری (بدافزار) است که روی یک میزبان آسیب‌پذیر نصب می‌شود. این نرم‌افزار می‌تواند به روش‌های مختلف روی کامپیوتر میزبان نصب شود که از جمله آن‌ها می‌توان به مشاهده یک وب سایت آلوده اشاره کرد. ربات‌ها اغلب به نحوی پیکربندی می‌شوند که هر بار که کامپیوتر قربانی روشن شود، ربات نیز فعال شود.
در گزارش سامانه رصد ماهر، مجموع آسیب پذیری آدرس های IP کشور در یک روز ۲۵۴ هزار و ۱۶۱ آدرس، در یک هفته ۷۷۸ هزار و ۲۲۳ آدرس و در یک ماه یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۵۳۱ آدرس اعلام شده است.
این درحالی است که مجموع آلودگی های این آدرس ها برمبنای آسیب پذیری و بات نت، برای یک روز ۵۴۳ هزار و ۱۱۲ آلودگی، برای یک هفته یک میلیون و ۸۳۱ هزار و ۴۴۱ آلودگی و در یک ماه ۴ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۶۰۰ آلودگی اعلام شد.
انتقاد فرمانده دفاع مقدس از برخی رسوم در دیشموک
سردار شکرالله واهبی زاده از یادگاران دفاع مقدس در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه دیشموک با اشاره به برخی رسوم قدیمی در این شهر گفت: اگر در مراسم عزاداری چندین فشنگ برای یک نفر میت انداخته شود هیچ گونه دردی از خانواده او کم نمی‌کند و برخی از تیراندازی های نادرست منجر به مرگ عده ای در مراسمات شده که انتظار است همه همت کنند و این رسم را منسوخ کنند.
وی به برخی رسوم دیگر اشاره کرد و افزود: درست نیست که در مراسمات عزاداری غذا سرو شود و شایسته است که همسایگان میت برای آنان غذا ببرند.
مدیرکل ها نظارتی بر حوزه خود ندارند
خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به راه های عشایری در سطح بخش دیشموک گفت: راه های عشایری درغک به کوه سیاه و جاده عشایری رودریش در حال انجام است که از فرماندار و رئیس اداره امور عشایری تقدیر می شود.
وی افزود: در حوزه راه های روستایی برخی از روستاهایی همچون آجم، چندار و سرگچ، پای پره با مشکل مواجه هستند و انتظار هست که اولویت کاری مسئولان باشد.
حجت الاسلام راوند افزود: به علت نبود راه درست مردم در حال مهاجرت اند و مدیرکل ها در حوزه‌های خود نظارت کافی ندارند.
راوند در همین خصوص گفت: نمایندگی برخی از ادارات در سطح بخش دیشموک مستقر نیست و جا دارد که مدیران متولی به فکر افتتاح نمایندگی ها باشند تا مردم به آسانی بتوانند امورات زندگی خودشان را ادامه دهند.از فرماندار می خواهیم نظارت داشته باشد تا ادارات افتتاح شود نه اینکه مردم 100 کیلومتر را طی کنند تا مشکل شان حل شود.
مشکلات مردم را با انگیزه بیشتری خواهم گفت
حجت‌الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه امام جمعه و تریبون نماز جمعه حلقه وصل مردم و حاکمیت است، اظهار کرد: به همین علت تقدیر از مسولان و بیان خدمات دولت ها و نظام اسلامی از وظایف امام جمعه است، و همین طور بیان مشکلات مردم و پیگیری دردها و سختی‌ها و انتقال آن به مسؤولان نیز باید در این تریبون صورت گیرد تا خدمتگذاران متوجه شوند.
امام جمعه چرام گفت: در این میان شاید مسؤولی از حقیر ناراحت شود که اشکال ندارد ، آنچه برای بنده مهم است رضایت الهی و دعای خیر مردم مومن چرام است و قطعا با حمایت های مردم که تا الان چنین بوده است انگیزه برای پیگیری و بیان مشکلات بیشتر خواهد شد.
سه بازی ، سه برد ، انگار هیچ!
یوسف نادریان،سرمربی فوتبال نفت و گاز گچساران در خصوص مشکلات تیمش، گفت: نفتی ها در هفته چهارم لیگ دسته دوم ،هفته آینده در شهر بابک به مصاف مس این شهر خواهند رفت ،از مسئولین می خواهم که بیایند و این تیم را حمایت کنند ،نفت و گاز سه بازی متوالی را برده ، اما انگار هیچ اتفاقی خاصی نیافته است در حالی که تیم های دیگر بالای ۴ میلیارد تومان هزینه کرده اند و هنوزبه  دنبال برد هستند.
وی افزود:بازیکنانم دارند با جان و دل زحمت می کشند و تلاش می کنند ، این تیم از آن مردم شهر گچساران است و بنده باز هم خواهش می کنم که مسئولین بیایند و این تیم را حمایت کنند و این بچه ها را تنها نگذارند.
نادریان تصریح کرد:مشکلات تغذیه و مهمانسرای بازیکنان و همچنین پرداختی های اعضای تیم از مهمترین مشکلات فعلی تیم است که قطعا با کمک همه ارکان شرکت نفت برطرف خواهد شد و اگر این مشکلات به موقع رسیدگی نشود در آینده با مشکلاتی نیز روبرو خواهیم شد.
اگر به موقع به آن توجه شده بود به اینجا ختم نمی شد
تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) گفت: اخیرا جریانی در لردگان به وجود آمده که اگر به موقع به آن توجه شده بود به اینجا ختم نمی شد، از این رو وظایف مجموعه حراست سنگین و باید همیشه بیدار باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری عصر امروز دیدار مسئولان حراست های استان کهگیلویه و بویر احمد که در مسجد حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی با اتحاد و وحدت یکپارچه اقشار مختلف صورت گرفت، اظهار داشت: اتحاد و یگانگی در بین مردم نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین اتحاد آنان نیز موجب حفظ نظام شد.
وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن نقش های بسیاری را برای از بین بردن نظام مقدس اسلامی طراحی کرد، افزود: یکی از مهمترین اهداف دشمن برای از بین بردن نظام مقدس اسلامی عدم وحدت و دسته دسته کردن مردم بود.
تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) به فلسفه وجودی حراست ها در ادارات اشاره و عنوان کرد: فلسفه وجودی نیروهای ارزشی اصیل در ادارات و ارگان ها برای حفظ وحدت است.
وی با تاکید بر اینکه کار نیروهای حراست بسیار با ارزش است، تصریح کرد: همچنین فلسفه وجودی مجموعه حراست ها مچ گیری نیست، فلسفه وجودی آنان این است که مجموعه را به سوی خیر هدایت کنید.
حجت الاسلام والمسلمین طاهری در پایان جریان اخیر لردگان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اخیرا جریانی در لردگان به وجود آمده که اگر به موقع به آن توجه شده بود به اینجا ختم نمی شد، از این رو وظایف شما سنگین است و باید همیشه بیدار باشید./شیرازه
مسئولینی که فقط برای عکس یادگاری آمدند!
در مراسمی از قهرمانان خردسال فزاربام خائیز دهدشت به همت هیات هندبال این شهرستان تجلیل شد.
در این مراسم مجید پارسایی مدیرعامل باشگاه هندبال فرازبام  با تقدیر از زحمات مربیان پایه این باشگاه به ویژه ناصر سلیمی گفت این قهرمانی حاصل زحمت آن ها است.
پارسایی تصریح کرد: حالا با اضافه کردن اقای سرگی نیکو لنکو به مجموعه فرازبام تمامی تلاش خود را برای رشد رده های پایه خواهیم کرد.
مدیرعامل باشگاه فرازبام خائیز دهدشت بیان داشت: هندبال به عنوان تنها ورزش توپی در هر دو المپیاد استعدادهای برتر کشور بین ۳۲ تیم موفق به کسب مدال شده است و انتظارمان از مسئولین بیشتر بوده است که متاسفانه فقط به گرفتن عکس یادگاری با مجموعه ما ختم شده است.
پارسایی گفت: از این نامهربانی ها ناراحت نمی شویم و قدرت هر چه بیشتر پیش می رویم.
کمر درد مدیران پروازی چاروسا!
حجت الاسلام صلواتی در نماز جمعه قلعه رئیسی خطاب به مسئولان ارشد استانی و استاندار با بیان اینکه در گفتمان دوم انقلاب توجه به محرومین جزء تاکیدات رهبر معظم انقلاب استبیان کرد: چاروسا محروم است و غرق در مشکلات از طرفی راه ارتباطی این منطقه با مرکز شهرستان نامناسب است راههای روستایی ویران است دردسرهای پروژه گازرسانی و تعطیلی پروژه های عمرانی و مدیران خسته و ناکارآمد و بی انگیزه و ضعف امکانات بهداشتی و آموزشی ،ضعف نظارت ها چاروسا را از رمق انداخت.
وی اظهار داشت: مدیران پروازی هم در دیگر مناطق هم در چاروسا دارای آسیب های فراوان هستند هم خودشان دچار کمر درد و خستگی و کوفتگی هستند هم کارایی ندارند و هم بخاطر راههای نامناسب  خسته و عصبانی و با مردم بد رفتاری می کنند و باعث دلسردی مردم از دولت شدند و نتیجه این نوع مدیریت ها ضرر به اعتماد عمومی به نظام و انقلاب است و متاسفانه همین مدیریت های ضعیف باعث شدند که در بعضی مناطق مردم برای صندوق های رای خط و نشان بکشندو مسئولان استان بدانید پای نظام و انقلاب و مردم وسط است بررسی و ارزیابی و آسیب شناسی کنید چرا بعضی مناطق به این درد گرفتار شدند ؟
امام جمعه قلعه رئیسی با طرح چند سوال در خصوص مشکلات چاروسا ادامه داد: چرا در این چند سال هیچ پروژه ای در چاروسا افتتاح نشده اگر هم شده فایده ای برای مردم نداشته؟ چرا ده کیلومتر جاده آسفالت نمی شود و اگر کاری هم  شده دوام نمی آورد و باعث ضرر و زیان برای مردم است؟چندین مرتبه از مسئولان نظارت و بازرسی استان خواستم به تضییع بیت المال درچاروسا ورود کنند و به وظیفه خود عمل کنید بعضی از مسئولان بخش لوح تقدیر گرفتند اما با ماست مالی کردن موضوع تضییع بیت المال از بین نمی رود و اگر مسئولان استان ورود نکنند خودم این مساله از طریق ریاست محترم قوه قضائیه پیگیری می کنم و بیت المال باید برای مسئولان در حکم ناموس باشد از باب خیرخواهی می گویم ورود کنید مسئولان گفتند برای طرح هادی و پارک روستای الگن یک میلیارد و هشتصد میلیون هزینه کردیم خب این کجاست ؟چه شده ؟.
پیشنهاد دلسوزانه به موحد و هاشمی
با سلام عرض ادب واحترام محضر مبارک حجه الاسلام موحد ومهندس هاشمی پور جناب آقای موحد وجناب آقای هاشمی شما که دلسوز مردم وانقلاب هستید خوب استبه فرامین رهبری انقلاب توجه کنید
رهبر انقلاب دربیانیه گام دوم با تاکید بر جوانگرایی خط و نشان را مشخص کردتا اینکه بدانیم وقت آن است جوانان خلاق ،پر انگیزه و دلسوز را حمایت کنیموبهترین نوع حمایت شما همین است که عرصه انتخابات را از رقابت خود خالی کنید و به جوانان واگذار نمایید و خود پشتیبان و حامی جوانان باشیدواین لطف پدرانه شما هم در راستای پیروی ازفرامین وارشادات رهبری انقلاب است و هم خدمت به فرهنگ و جوانان و هم یک از خودگذشتگی ماندگار در تاریخ منطقه خواهد بود
ظرفیت شما دوبزرگوار میتواند پشتوانه اجتماعی جوانان باشد تاجوانان بتوانند کاستی ها را جبران کنندوهمیشه قدر دان شما باشندو هم نامتان در این برهه از زمان به واسطه فداکاری وایثار برای همیشه در تاریخ کهگیلویه بدرخشد…
والسلام علی من اتبع الهدی
سیدعلی اکبر رضویان دبیر نهضت مردمی جوانگرایی وتحول
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار