نشست بررسی مسائل صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو ، استاندار ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل برگزار شد. در این نشست سه نماینده استان به بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش آب و برق پرداختند.
کد خبر: ۷۸۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰ 05 October 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست بررسی مسائل صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو ، استاندار ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل برگزار شد.
در این نشست سه نماینده استان به بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش آب و برق پرداختند.
غلام محمد زارعی به عنوان اولین نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود به موضوع احداث سد خرسان در منطقه سادات محمودی برای تامین ۴۰۰ مگاوات برق اشاره کرد و گفت : با احداث این سد خسارات زیادی به مردم وارد می شود.
زارعی افزود : سادات محمودی از مناطق کمتر برخوردار استان است . ما باید به حقوق این مردم حساس باشیم. با احداث این سد ۱۵ هزار نفر باید از روستاهای خود مهاجرت کنند.
درخواست های سه نماینده استان از وزیر نیرو + فیلم
 
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم منطقه سادات محمودی و مسئولین در کهگیلویه و بویراحمد مخالف احداث سد خرسان سه هستند چرا که این سد ۱۶ روستا را زیر آب می برد.
وی به موضوع دوم حوزه انتخابیه خود یعنی سد تنگ سرخ اشاره کرد و گفت : تنها سد استان که در بالا دست احداث می شود همین سد تنگ سرخ است که انتظار می رود در خصوص رفع مشکلات آن تلاش شود.
زارعی افزود : این سد برای تامین آب شرب یاسوج و دیگر مناطق احداث می شود که نیاز به توجه ویژه دارد.
وی گفت : با توجه به کم کاری پیمانکار قبلی و خلع ید وی ، یک پیمانکار جدید با ظرفیت و تجارب خوب مستقر شده است که امیدواریم با عنایت ویژه شما شرایطی مهیا شود تا در قسمت هایی که امکان توسعه سد سازی وجود دارد ، کار با سرعت بیشتر ادامه یابد.
دانلود ۲
دومین نماینده استان که به ایراد سخن خطاب به وزیر نیرو پرداخت ، غلام رضا تاجگردون بود که خواستار ایجاد تمهیداتی برای استفاده کشاورزی از آب سد کوثر برای چند روستای بالا دست این سد در کنار دریاچه آن ، بود.
برخی مناطق و روستاهای شهرستان گچساران در بالادست سد کوثر در حالی که زمین‌هایشان خشک مانده ولی در پایین دست عده‌ای از این آب برای باغ‌شهرها و ویلاباغ‌ها استفاده می‌کنند.وی با تاکید بر اینکه با تخصیص عادلانه آب سد کوثر به مناطق بالادست بدون شک مردم دیگر احساس تبعیض نمی‌کنند، عنوان کرد: در صورت تدبیر وزارت نیرو برای روستاهای بالا دست تا 50 سال آینده مشکلی نداریم.
دانلود
عدل هاشمی پور به عنوان سومین نماینده استان با بر شمردن برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود از وزیر نیرو خواستار تلاش برای رفع آن ها شد.
عدل هاشمی پور گفت : امروز با سفر وزیر نیرو و تلاش های وی امیدی در دل مردم روشن شد که امیدواریم تصمیمات اتخاذ شده به مرحله عمل برسد.
وی با اشاره به منشا خیر بودن سفرهای استاندار به مناطق مختلف استان گفت : امیدواریم با پیگیری های استاندار آنچه که در این سفر وعده داده شد پیگیری و به نتیجه برسد.
عدل هاشمی اظهار داشت : متاسفانه برخی پروژه ها زیاد طولانی شده اند که باید برای جمع کردن آن ها فکری شود. پروژه آب دهدشت غربی الان به ده سال رسیده است . انتظار می رود در این زمینه برنامه ریزی شود.
هاشمی به پروژه سیکل ترکیبی پادوک اشاره کرد و گفت : این پروژه در مراحلی است که ما باید به پیمانکار کمک کنیم و در این زمینه مساعدت وزیر نیرو بسیار ضروری است.
نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی افزود : برای دو بخش دیشموک و قلعه رئیسی نیاز به یک ایستگاه برق است که امیدواریم با مساعدت های لازم این مهم طبق دستور کار انجام شود.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تفنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
عزیزم بهمئی چه شد؟ بهمئی که در میان نفت و گاز و آب است اما هیچ عایدش نیست باید روزی برای احقاق حق دست به تفنگ برد!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار