تابناک گزارش می دهد
احساس می شود از مدت ها پیش تاکنون نوعی بی خیالی در میان مدیران راه و شهرسازی حاکم شده است و چندان هم اراده و خلاقیتی برای سر و سامان دادن به وضع موجود مشاهده نمی شود که به نظر می رسد در چنین شرایطی ورود دادستان به عنوان مدعی العموم بسیار ضروری است.  
کد خبر: ۷۸۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ 06 October 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شب گذشته یکی از تصادفات متعدد جاده چرام به دهدشت رخ داد تا نام گذاری این جاده به جاده خون۲ پس از جاده خون یعنی جاده سوق به دهدشت ، بسیار منطقی در عین حال تاسف برانگیز باشد.
دومین تصادف در جاده چرام به دهدشت/پرکاری امدادگران هلال احمر در جاده خون 2 +تصاویر
هر چند در وقوع تصادفات ، آمار رسمی از مقصر بودن رانندگان در بسیاری از موارد به دلیل عدم رعایت قوانین ، حکایت دارد و یکی از این نقض قوانین تخطی از سرعت مطمئنه عنوان می شود اما در برخی جاده های استان به دلیل وضعیت نامناسب جاده ، تردد با سرعت های قانونی بسیار سخت و تقریبا ناممکن می شود لذا حرکت خودروها با سرعت های ۳۰ و ۴۰ کیلومتر در جاده های برون شهری ، انتظاری بی جا و بی مورد است. 
از طرف دیگر احساس می شود از مدت ها پیش تاکنون نوعی بی خیالی در میان مدیران راه و شهرسازی حاکم شده است و چندان هم اراده و خلاقیتی برای سر و سامان دادن به وضع موجود مشاهده نمی شود که به نظر می رسد در چنین شرایطی ورود دادستان به عنوان مدعی العموم بسیار ضروری و کارگشا است.
از طرف دیگر شاید گفته شود مدیر کل جدید راه و شهرسازی تازه کار خود را شروع کرده است اما همه باید بدانند و بپذیرند که جان مردم را نمی توان وجه المسامحه تغییر مدیران قرار داد. و مدیر کل جدید راه و شهرسازی که اتفاقا در آخرین منصب کلان خود ، معاون عمرانی استانداری را در کارنامه دارد و به خوبی با وضعیت جاده های استان آشنا است ، اکنون باید نهایت تلاش ، درایت و تجربه مود را به کار ببندد و تکلیف جاده چرام به دهدشت را روشن کند و مانند دیگر مدیران در پی توجیهات نبودن بودجه و بسیاری از بهانه های معمول مدیران نباشد. 
نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم بنابر آنچه قانون برای وی تعیین کرده است ، وظیفه دارد نسبت به تذکرات نظارتی خود وزیر راه را در این زمینه بازخواست کند و حتما توضیحی قانع کننده به همراه اقدام عاجل از مدیران را بخواهد.
امیر محبی فعال رسانه ای هم طی یادداشتی نوشته است : مدیران و متولیان امر در حوزه راه و شهرسازی پاسخگوی این سوال باشند؛ که به چه دلیل جاده ای که زیرساخت و ابنیه ی آن چندین ماه است به اتمام رسیده هنوز آسفالت و ایمن سازی و خط کشی آن انجام نشده تا هر از گاهی شاهد داغدار شدن خانواده ای و از بین رفتن جوانی باشیم.
به چه دلیلی جاده چرام ماههاست معطل چند هزار تن قیر و آسفالت مانده است و هیچ کس پاسخگو نیست.
جاده ای بین شهری، با این حجم از تردد روزانه، به چه دلیلی با اهمال کاری و یا سیاست بازی عده ای تکمیل آن به تاخیر افتاده.
چند نفر باید قربانی بی توجهی عمدی و یا سهوی عده ای به ظاهر مدیر بشوند تا نهایتا این جاده به بهره برداری برسد.
مگر ۲۰ کیلومتر جاده ی آماده آسفالت چقدر هزینه دارد که متولیان امر اینگونه با جان و مال مردم بازی می کنند‌.
ضرورت دارد دادستان کل استان قاطعانه ورود کرده و ضمن بررسی علل و عوامل دخیل در سنگ اندازی، و یا اهمال کاری کسانی که در اجرای این پروژه نقش دارند ،مسببان و خاطیان احتمالی را شناسایی و برابر قانون و مقررات با آنها برخورد صورت پذیرد.
تصاویری از حادثه شب گذشته چرام
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار