کد خبر: ۷۸۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ 07 October 2019
یک افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکا از نقش پررنگ سردار سلیمانی در جنگ علیه تروریسم سخن گفت و نقش وی را در سوریه بسیار پررنگ می داند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم، اسکات بنت "تحلیلگر آمریکایی مستقر در سانفرانسیسکو و افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکا" در مصاحبه ای به نقش فرمانده سپاه قدس ایران در مقابله با تروریسم، می پردازد، وی گفت: سردار سلیمانی به دلیل اقدمات دیپلماتیک و نظامی‌اش توانسته است توطئه‌های آمریکا و اسرائیل را خنثی و این توطئه‌ها را نقش بر آب کند. 
وی در ادامه افزود: راهبرد اتخاذشده از سوی سلیمانی برای شکست دادن توطئه‌های جنگی آمریکا و اسرائیل، حملات و تبلیغات بین‌المللی، مجموعه‌ای از ارتباطات تاکتیکی و اثرگذاری نظامی و دیپلماتیک بوده است.
وی در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام نمود که ایجاد و گسترش گروه تروریستی داعش توسط آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل شاید موجب وارد شدن خسارات و خرابی‌های زیادی شده باشد ولی از سوی دیگر موجب اتحاد رهبران و چهره‌های جهان برای مقابله با آن شده است.
یکی از این چهره‌های بزرگ و مهم سردار قاسم سلیمانی است. سلیمانی توانست جنون کریه، مرگ و شبح داعش را که قصد داشت جهان را زیر سیطره خود درآورد، نابود کند و خودش را متعهد به انجام آن کرده بود. سلیمانی از عشق به کشور و فرهنگش، خانواده‌اش و همنوعانش الهام گرفته بود تا علیه این شرارت شیطانی مقابله و مبارزه کند.
این افسر آمریکایی در ادامه در خصوص فرمانده سپاه قدس ایران گفت: سلیمانی در عملیات ویژه نظامی خود برای مبارزه با تجاوز و تروریسم خونین داعش، با خونسردی عمل کرد و به جهان نشان داد که ایران مخالف اخلاقی داعش در همه زمینه‌هاست و جهان به‌تدریج درک کرد که ایران نه‌تنها حامی داعش نیست بلکه راهکار اصلی و واقعی برای متوقف کردن داعش است، حتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در این باره گفت: "ایرانی‌ها حتی بیشتر از ما از داعش متنفرند."، در این خصوص حق با ترامپ است و جهان نیز این مسئله را فهمیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار