تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
سردار انصاری ضمن تاکید بر فرمان قطعی به پلیس راه برای رعایت این موضوع و استقرار در محل هایی که میدان دید وسیعی داشته باشد اما به نکته بسیار جالب و البته تامل برانگیزی هم اشاره کرد که واقعیت جاده های استان را مشخص می کند!
کد خبر: ۷۸۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 08 October 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شاید بارها در مسیرهای کهگیلویه و بویراحمد و یا دیگر مسیرها در نقاطی که چندان انتظار آن را نداشته اید با پلیس راه مواجه شده اید ! هر چند رعایت قانون از طرف رانندگان عملا محل استقرار پلیس راه را برای آن ها چندان مهم نمی داند اما به هر جهت چند سالی است که مسئولین انتظامی در کل کشور استقرار گشت های جاده ای پلیس راه در محل هایی که نقطه کور جاده هستند یا مکان هایی که در اصطلاح کمین محسوب می شوند را غیر قانونی اعلام کرده اند و از ماموران خود خواسته اند ، در محل هایی مستقر شوند که میدان دید وسیع تری را برای رانندگان داشته باشد .
همزمان با هفته نیروی انتظامی و در نشست خبری فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ، سوالی مطرح شد مبنی بر "چرایی کمین پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد" که سردار انصاری ضمن تاکید بر فرمان قطعی به پلیس راه برای رعایت این موضوع و استقرار در محل هایی که میدان دید وسیعی داشته باشد اما به نکته بسیار جالب و البته تامل برانگیزی هم اشاره کرد که واقعیت جاده های استان را مشخص می کند!
سردار انصاری گفت : واقعیت این است که اکثر مسیرهای مواصلاتی استان ، پیچ ، گردنه ، دره و اینگونه ناهمواری ها است که عملا هر نقطه ای را پلیس برای استقرار انتخاب کند ، احساس می شود کمین است! ضمن اینکه ما همواره تذکر داده ایم باید هدف از استقرار در جاده ها کمک به تامین امنیت خودروها است و هدف جریمه یا توقیف خودروها نیست . لذا از ماموران پلیس راه خواسته ایم در محل هایی مستقر شوند که حداقل یک میدان دید 1000 متری وجود داشته باشد.
نکته بسیار مهم و قابل انتقاد که نمی توان پلیس راه یا نیروی انتظامی را مقصر دانست ، به دو موضوع بر می گردد .
موضوع اول وضعیت جاده های استان که بسیار غیر استاندارد و پر پیچ و خم با شیب های زیاد و تند است که رانندگی در این مسیرها را همواره پر مخاطره کرده است به گونه ای که گاها شاهد تصادفات دلخراش و پر تلفاتی هم هستیم!
موضوع دوم هم نوع رانندگی در این جاده های کوهستانی است که متاسفانه فرهنگ رانندگی در این جاده ها چندان مطلوب نیست به گونه ای که در اکثر گزارشات تصادفات عامل اصلی تصادف مربوط به بی احتیاطی رانندگان است.
شاید بتوان ادعا کرد از هر مسیری از استان های همجوار وارد کهگیلویه و بویراحمد شوید ، جاده ها همانند ورود از سطح وسیع یک قیف به محل عبور باریک آن می شوید و در این استان خبری از جاده های چهار بانده یا جاده هایی که به علت تعریض مناسب به دو باند رفت و برگشت و مجزا تبدیل شده اند ، نیست و اینجا است که رانندگان بنابر نوع فرهنگ رانندگی خود تعیین کننده میزان پایین یا بالای آمار تصادفات هستند!
شکی نیست که مسئولان باید در خصوص استاندارد سازی جاده ها تلاش کنند اما بازی با جان خود و سرنشینان توسط راننده خودرو در مسیرهایی که احتیاط به همراه کنترل سرعت از الزامات قطعی است ، نکته ای است که به وفور در جاده های استان مشاهده می شود و در چنین مواقعی حضور تحکمی پلیس یکی از راه های کنترل سرعت و رعایت قانون است که نمی توان بر آن خرده گرفت.
بخشی از سخنان سردار انصاری در مورد کمین پلیس راه در جاده ها را در فیلم زیر ببینید:
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پاتاوه دنا لوداب زیلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
شوربختانه و صد افسوس جاده های استان قتلگاه هستند و بسیار غیر فنی و غیر استاندارد و ناایمن هستند هیچ گونه تلاشی هم از سوی حاکمیت برای رفع مشکلات این جاده ها نمی شود نمایندگان استان هم عنایت و توجهی ندارند و حوزه اجرایی هم بی توجه هست و همواره شاهد بروز حوادث و سوانح خونبار در مسیرهای جاده ای استان هستیم و وزارت راه و حمل و نقل جاده ای کشور و استان هم به این موضوع بی اعتنااست و دستگاهها امدادی و هلال احمر هم توان و قدرتشان ضعیف و ناچیزهست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار