کد خبر: ۷۸۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ 11 October 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امامن جمعه مناطق مختلف استان در خطبه های این هفته استان به موضوعات داخلی ، خارجی و برخی مشکلات مناطق استان اشاره کردند.
واکنش امام جمعه موقت گچساران به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور
حجت‌الاسلام محمدسعید رشیدی‌کیا در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران گفت: خطاب من از طرف مردم گچساران به مسئولین این است که این روزها برخی‌ها دانسته و یا نادانسته سخنرانی می‌کنند و افاضاتی هم دارند آن هم برخلاف مصالح عمومی کشورمان که باید پرسید چرا بذر نفرت و ناامیدی را در دل جوانان می‌کارید.
رشیدی‌کیا در ادامه گفت: مسوولان در آستانه انتخابات قرار داریم و موظف هستید که با کلامتان از آرامش جامعه صیانت کنید و مکلف هستید و قسم خورده‌اید و مراقب باشید که چه چیزی بر زبان جاری می‌کنید.
وی تصریح کرد: نه تنها در کشور ما بلکه در کشورهای دیگر هم مسبوق به سابقه است و به عنوان مثال شخصیتی که می‌خواهد وارد مجلس فرانسه بشود باید ۵۰۰ امضاء در مرحله اول جمع کند آن هم از نمایندگان سراسر کشور که آیا این آقا شایستگی این را دارد که به مجلس برود یا ندارد.
امام جمعه موقت گچساران اظهار کرد: برخی‌ها یک مقداری که می‌خواهند زبانشان را بچرخانند تا حدی بچرخانند که باعث مسمومیت افکار جوانانمان نشود.
امام جمعه موقت چرام گفت: باید چند خانواده دیگر در مسیر ۱۷ کیلومتری چرام- دهدشت عزادار شوند تا مسئولان به فکر چاره بیفتند.
چند خانواده باید قر بانی جاده چرام - دهدشت شوند؟
امام جمعه موقت چرام در خطبه‌های نماز امروز این شهر گفت: به طور میانگین هر ۱۰ روز یک تصادف مرگبار در این جاده رخ می‌دهد که این آمار نگران کننده است.
حجت الاسلام مجتبی فرهمند با اشاره به اینکه در یک هفته گذشته ۲ تصادف منجر به فوت (۴ نفر کشته و مجروح شدن ۱۰ نفر) در محور دهدشت به چرام رخ داده است خطاب به مسئولان گفت: باید چند خانواده دیگر در این مسیر ۱۷ کیلومتری عزادار شود تا شما به فکر راه و چاره‌ای برای رفع این مشکل بیفتید.
وی افزود: محور ارتباطی چرام به دهدشت از نظر امنیت و مسائل ایمنی در کمترین سطح قرار دارد.
تذکر به آموزش و پرورش شهرستان بهمئی
امام جمعه لیکک با تذکر به آموزش و پرورش شهرستان، گفت: این انتظار را از مجموعه آموزش و پرورش داریم که در راستای تقویت نشاط، شادابی و آموزش مسائل بنیادین دینی و اعتقادی تلاش کند تا دانش آموزان ما دیندار و مسئولیت پذیر تربیت شوند.
افروغی با اشاره به لزوم تلاش بیشتر آموزش و پرورش شهرستان، گفت:بنده به جرات می گویم در حال حاضر تنها از 10درصد ظرفیت معلمان در این حوزه استفاده می شود.
امیدواریم استاندار مدیران به خواب رفته را بیدار کند
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی به موضوع برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه‌های چاروسا اشاره و خاطرنشان کرد: برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه چاروسا خسارت های جبران ناپذیری به چاروسا وارد می کند و مشکلات زیست محیطی جبران ناپذیری ایجاد می کنند کارخانه های شن و ماسه بستر رودخانه ها را آماج تاخت و تاز خود قرار دادند و هر کس متولی این کار است هر چه سریع تر این واحدهای شن و ماسه از بستر رودخانه باید جمع شوند و این کارخانه ها شن و ماسه عوامل تولید گرد و غبار در چاروسا هستند و بای سلامتی مردم مضر هستند و برداشت غیراصولی و بی رویه تماشای رودخانه چاروسا از مردم گرفت و کشاورزی مردم را مختل کرد است.
وی به گرانی شن و ماسه در منطقه هم اشاره و بیان کرد: بعضی مسئوولان خواب هستند و یا خود را به خواب زدند که وضعیت این گونه مشکلات را مشاهده نمی کنند و امیدواریم استاندار محترم این نوع مسئوولان را بیدار کند و امیدواریم با توجه به رایزینی که با فرماندار محترم داشتم این مشکل را برطرف کنند.
آب و فاضلاب یاسوج صدای مردم را درآورده است
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه یاسوج گفت: مراجعات زیادی در خصوص فیش های آب، برق و گاز وجود دارد که که صدای مردم را در آورده است، در این شرایط اقتصادی  روش غیر عادلانه ای در فیش های آب وجود دارد یک خانواده پنج نفری و دو نفری مصرف هابی دارند و می گویند اان که کمتر مصرف می کند باید تشویق شود این غیر عادلانه است و باید تجدید نظر شود.
دو دستگاه پول نظارت می گیرند!
راوند امام جمعه دیشموک به اخذ پول کارشناسی ونظارت در بحث گازرسانی به منازل مردم در دیشموک اشاره کرد و گفت: نظام مهندسی برای نظارت جدا از مردم پول می گیرد؛ بنیاد‌ مسکن هم جدا از مردم پول می گیرد و اینها می توانند هماهنگ کنند با هم بنشینند که یکی از آنها از مردم، پول بگیرد.
امام جمعه خاطرنشان کرد: نظام مهندسی در بخش ما وجود دارد و بنیاد مسکن نظارت را به نظام مهندسی واگذار کند چرا که از طرف دو اداره پول برای نظارت از مردم گرفته می شود و این مسئله به مردم محروم ما ضربه می زند.
راوند متذکر شد: توسط یک اداره پول بابت نظارت بر ساختمان  از مردم گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار