صبح با خبر
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تلاش دارد در یک بسته خبری صبحگاهی برخی خبرهای مهم را برای مخاطبان به صورت خلاصه و مفید منتشر کند. در این بسته خبری به مواردی از جمله ، خودکشی دختر جوان بر روی پل زیرگذر! ، سرانجام قولی که استاندار به مردم لنده داد! ، رای 90 درصدی تاجگردون با یک انتصاب! و برخی خبرهای دیگر پرداخته خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ 12 October 2019
بی شک گستردگی رسانه ها در کهگیلویه و بویراحمد و کمبود وقت برای رصد دقیق اخبار یکی از دغدغه های همیشگی مخاطبان بوده است. هر چند بسیاری از رسانه های استان سعی کرده اند با انتشار اخبار خود در فضای مجازی ، مخاطبان را از اخبار روز آگاه کنند اما وجود همه نوع خبر که گاها بدون منبع هستند ، باعث ایجاد نوعی بی اعتمادی به برخی خبرها می شود.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تلاش دارد در یک بسته خبری صبحگاهی برخی خبرهای مهم را برای مخاطبان به صورت خلاصه و مفید منتشر کند. در این بسته خبری به مواردی از جمله ، خودکشی دختر جوان بر روی پل زیرگذر! ، سرانجام قولی که استاندار به مردم لنده داد! ، رای 90 درصدی تاجگردون با یک انتصاب! و برخی خبرهای دیگر پرداخته خواهد شد.
نشست های بی نتیجه پست کهگیلویه با شهرداری و شورای شهر
رئیس اداره پست شهرستان کهگیلویه گفت: پروژه جی‌نف و به‌هنگام سازی کدهای پستی در این شهرستان تاکنون اجرا نشده است.
غلام‌محمد آذربارگون در گفت‌و‌گو با تسنیم در دهدشت، در راستای پروژه جی‌نف و بهنگام سازی کدهای پستی در سطح شهرستان، جلسات زیادی با شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت و نیز ادارات خدمات‌رسان شهرستان برگزار شده اما تاکنون موفق به اجرای طرح نشدیم.
وی با اشاره به نامشخص بودن بسیاری از آدرس‌های پستی در سطح شهرستان عنوان کرد: با اجرای طرح همگام‌سازی و نصب پلاک‌ها تحول جدیدی در آدرس‌های پستی شده و علاوه بر دقیق بودن کدهای پستی و زیبایی فضای شهری، سبب ارتقاء کیفیت خدمات به شهروندان می‌شود.
وی با اشاره به ثبت‌نام کارت ملی هوشمند از ابتدای طرح تاکنون، گفت: از ابتدای طرح ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در سطح شهرستان کهگیلویه تاکنون بیش از 10 هزار کارت ملی هوشمند در اداره پست شهرستان ثبت‌نام شده و تاکنون بالغ بر 26 هزار کارت ملی هوشمند درب منازل تحویل داده شد این در حالی است که بیشتر نقاط شهرستان دارای آدرس‌های ناقص و فاقد پلاک است.
خودکشی دختر جوان بر روی پل زیرگذر!
بخشدار مرکزی گچساران گفت: دختری با پریدن از روی زیرگذر شهر دوگنبدان به زندگی خود پایان داد. فرج الله استلاحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این حادثه شامگاه پنجشنبه اتفاق افتاد، اظهار داشت: این دختر با هویتی نا معلوم،  پس از سقوط توسط نیروهای امدادی مرکز فوریت های پزشکی به بیمارستان شهید رجایی گچساران منتقل شد. 
وی بیان کرد: بدلیل شدت جراحات این دختر در دم جان باخت. استلاحی در خصوص علت خودکشی این فرد افزود: اطلاع دقیقی در دست نیست ولی بررسی پلیس برای روشن شدن علت در دست انجام است.
انتقال دختر 8 ساله دچار سوختگی با بالگرد
سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دختر بچه هشت ساله ای که دچار سوختگی ۴۵ درصدی شده بود با بالگرد اورژانس ۱۱۵ استان برای مداوا به بیمارستان سوختگی امیرالمومنین(ع) شیراز انتقال یافت. محسن جلیل اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیفه امروز جمعه به وقوع پیوست و دختر بچه با بالگرد یاسوج از بیمارستان امام خمینی دهدشت به بیمارستان  سوختگی امیرالمومنین  شیراز منتقل شد.
سرانجام قولی که استاندار به مردم لنده داد!
حجت الاسلام سید محمود الهی نیا امام جمعه موقت لنده در خطبه های نماز جمعه به اعتراضات مردم در فضای مجازی و حقیقی مبنی بر تغییر حوزه استحفاظی شهرستان لنده اشاره کرد و گفت: کوچک کردن شهرستان لنده جای بسی تعجب و تاسف است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد:استاندار در سفر خود به شهرستان لنده قول داد با همکاری بنیاد علوی مشکل سیل بند را حل نماید که تاکنون این وعده عملی نشده و همچنان سلامت مردم در مخاطره می باشد.
رای 90 درصدی تاجگردون با یک انتصاب!
سایت خبری تحلیلی بویر نیوز نوشت : غلامرضا تاجگردون از آن دست نماینده ها بود که شاید در نخستین تجربه پیروزی اش در انتخابات، وابستگی او به خانواده تاجگردون و حمایت های افراد شاخص اصلاح طلبی از او چاره ساز شد اما در دور بعدی انتخابات به واسطه عملکرد خودش و بدون تبلیغ خاصی وارد مجلس شد، آنهم با کسب 75 درصد آرای مأخوذه در شهرستان های گچساران و باشت.  
در این این دور از انتخابات اما نامزدهای زیادی در گچساران در حال اعلام موجودیت و حضور در انتخابات هستند، نیروهایی که تقریباً هیچکدام توان و یارای مقابله با “غلامرضا تاجگردون” را ندارند، نه چهره های ملی و اثربخشی هستند و نه پایگاه اجتماعی شان در حد نماینده گچساران است.
در این بین شاید مهم ترین انتقاد از تاجگردون و یا بعبارتی مهم ترین نقطه ضعف او را باید عدم حمایت کافی از قشقایی ها دانست.
این مساله اما جبران شد و کمک به انتصاب یک قشقایی در مهمترین سازمان استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سازمان مدیریت و برنامه ریزی(برنامه و بودجه)، قطعاً پاسخ خواسته جمع کثیری از مردم حوزه های انتخابیه گچساران و باشت بود.
حال با این تفاسیر و با نگاهی به انتصاب اخیر او و جلسه مهم اش با قشقایی ها، می توان گفت این دور از انتخابات گچساران و باشت آرای تاجگردون نه 75 درصد پیش که بالای 90 درصد خواهد بود، چرا که مردم این شهرستان ها قطعاً حاضر به عبور از نماینده اثرگذار خود در سطح ملی نیستند.
آخرین وضعیت نیروهای استخدامی بیمارستان جلیل
رئیس دانشگاه علوم پزشکی: جذب یا حذف نیروهای استخدام شده در بیمارستان شهید جلیل یاسوج منوط به رای سازمان بازرسی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان با اشاره به اینکه برای جذب نیرو در بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتظر رای سازمان بازرسی و تابع قانون هستیم گفت: وقتی سازمان بازرسی رای نهایی خودش را صادر کند ما نیز طبق قانون همان رای را اجرایی می‌کنیم.
یزدانپناه افزود: اگر سازمان بازرسی رای به اخراج این نیرو‌ها داد آزمون مجدد برگزار می شود و اگر اجازه جذب نیروها ابلاغ شد شروع به کار می کنند.
وی ادامه داد: به زودی نتیجه و رای سازمان بازرسی اعلام می‌شود و ما نیز آن را اجرایی می‌کنیم.
چرا حکم مدیریت رئیس دانشگاه علوم پرشکی صادر نشده است؟
یزدانپناه در ادامه به وضعیت تایید حکم مدیریت خود اشاره کرد و گفت: اینکه می گویند حکم مدیریت من در شورای عالی فرهنگی مورد تایید قرار نگرفته است کذب محض است مشکل اصلی این بود که من مدارک خودم ر ا دو ماه دیرتر تحویل دادم.
دکتر پرویز یزدان پناه با اعلام اینکه شاید تا یک ماه دیگر هم نوبت بررسی مدارک من نرسد، اضافه کرد: با توجه به حجم کاری در وزارت بهداشت و درمان هنوز نوبت بررسی مدارک من نرسیده است و اینکه عنوان می کنند فلان شخص دیرتر سرپرست شد اما حکم مدیریت او زودتر بدستش رسید به این دلیل است که دوستان زودتر اقدام کردند.
ماجرای نشست محرمانه اصلاح طلبان بویراحمد و دنا!
چند روزی است که ماجرای نشست محرمانه ! برخی اصلاح طلبان بویراحمد و دنا در صدر فضای مجازی و برخی رسانه های محلی استان قرار گرفته است.
در مورد این نشست آمده است : اگرچه انتظار برخی افراد حاضر در جمع تشکیل یک جلسه دوستانه بود اما این جمع خیلی زود به جلسه محرمانه سیاسی بدل شد.
سید باقر علیرغم دیگر نشست ها و بر خلاف عادت، این بار خیلی عجله داشت و خود مقدمه را شروع کرد و خواستار بحث پیرامون آینده سیاسی بویراحمد و دنا و گزینه های مطرح طیف اصلاح طلبان این شهرستان شد.
به گفته این منبع مطلع، در این نشست از دلایل محبوبیت سید باقر در بویراحمد و دنا گفته شد و البته اینکه بی توجهی به برخی امور موجب رنگ باختن این نقطه قوت و تبدیل سران اصلاح طلبی به هزینه برای این طیف سیاسی و سود و منفعت برای دیگران، در ۱۶ سال اخیر شده است.
به گفته این منبع، خواسته اعضا این بود اگر میخواهیم وارد انتخابات شویم و سربلند و سرافراز وارد میدان شویم، اگر مجلسی می‌رویم سربلند باشیم، به جلوداری همچون دکتر وکیلی نیاز داریم، این مسأله تقریباً تنها نکته ای بود که رضایت و توافق اکثریت جمع را به همراه داشت، به جز سید باقر تقریباً  سایر افراد حاضر در نشست با این مسأله موافق بودند.
به گزارش بویرنیوز به نقل از افراد حاضر در این نشست، اگرچه این نشست عنوان هم اندیشی داشت و انتظار مشورت جمعی میرفت اما علیرغم نظر اکثریت در حمایت از معرفی وکیلی بعنوان گزینه نهایی و قطعی اصلاح طلبان، سید باقر موسوی ساز خود را زد و برخلاف نظر سایرین، بر گزینه مد نظر خود اصرار کرد.
اصرار سید باقر بر ایزدپناه و نادیده گرفتن نظر اکثریت با واکنش افراد حاضر در این جمع روبرو شد، آنها سید باقر را مخاطب قرار دادند و از اقدامات نادرست در نخبه کشی گلایه کردند، به عقیده آنها روحیه نخبه کشی قبلاً هم از سوی هرم اصلاح طلبی بویراحمد و دنا نمود داشته و بزرگانی از این طیف بخاطر کمی اختلاف سلیقه و زاویه گرفتن، برای همیشه سرکوب شدند.
طبق گفته عضو این نشست، «نظر خواهی از مردم برای تعیین گزینه نهایی» گزینه بعدی جمع حاضر برای سید باقر بود، آنها گفتند حالا که مردم برای شما مهم هستند خب بسم الله، از جمع کثیری از مردم نظر خواهی کنید و هرچه آنها انتخاب کردند منتخب ما نیز باشد، اما این ایده هم نظر سید باقر را جلب نکرد، او گفت اگر جمع کثیری از مردم هم منتخبشان وکیلی باشد باز هم او را معرفی نمیکنم!
گویا در نهایت سید باقر موسوی با اصرار بر فرد مورد نظر خودش، با تهدید افراد حاضر در جمع گفت «با تکیه بر مردم کارها را پیش میبرم و شما را پودر میکنم!»
لازم به توضیح است که حاضرین درجلسه معتقد بودند که برای نجات بویراحمد باید رفت از آقای وکیلی درخواست حضور در بویراحمد داشت گرچه ممکن است ایشان نپذیرد.
مخالفت با نظر سید باقر (البته بدون حتی یک کلمه ناشایست در خصوص سایر نامزدها و گزینه های این جریان) و حمایت از دکتر محمد علی وکیلی توسط اکثریت حاضر در جمع، پایان بخش این نشست خصوصی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار