کد خبر: ۷۸۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 13 October 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از خانه ملت، نمایندگان مردم در مجلس، وزارت آموزش و پرورش را ملزم کردند تا پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تمامی واحد‌های آموزشی تحت مدیریت خود را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند.
نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز، در جریان بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با ماده ۵ این طرح با ۱۵۷ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
براساس ماده ۵ این طرح؛ تبصره ماده (۵) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۷/۰۲/۲۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی لغو می‌شود و ماده واحده قانون الحاق چهار تبصره به ماده (۱۸) قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش استانها، شهرستان‌ها و مناطق کشور مصوب ۱۳۷۹/۰۲/۲۱ احیاء می‌شود و در بند (۳) ماده (۱۳) قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش استانها، شهرستان‌ها و مناطق کشور مصوب ۱۳۷۲/۱۰/۲۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی عبارت «سه درصد» جایگزین عبارت «تا پنج درصد» شد.
براساس این گزارش محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پیشنهاد رفع ابهام خود گفت: از آنجایی که در این ماده، ماده واحده قانون الحاق ۴ تبصره به ماده ۱۸ قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش استان ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور احیا شده باید جملات مربوط به این ماده واحده عیناً در طرح ذکر شود تا قانونگذار بداند به چه متنی رأی می‌دهد و مجری نیز از موضوعی که ملزم به اجرا شده به صورت دقیق آگاه شود.
بر اساس این گزارش نمایندگان همچنین با ۱۱۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه علنی با پیشنهاد الحاقی قاسم احمدی لاشکی موافقت کردند.
بر اساس پیشنهاد مذکور؛ دولت (وزارت آموزش و پرورش) مکلف است حداکثر تا پایان سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ کلیه واحد‌های آموزشی تحت مدیریت را منحصراً به صورت دولتی و غیردولتی اداره کند به گونه‌ای که به جز مدارس استثنایی دولتی تنوع در کشور نباشد و ملاک ثبت نام در مدارس دولتی متناسب با فاصله محل سکونت با مدرسه باشد.
تبصره – تأسیس هر نوع مدارس خاص صرفاً با مجوز مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است. آیین نامه اجرایی این ماده حداکثر تا مدت ۳ ماه با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش به تصویب هیأت دولت می‌رسد.
زارعی بر مدارس و مراکز غیردولتی کهگیلویه و بویراحمد نظارت می کند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعضای ناظر در شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی استان‌ها را انتخاب کردند.
آقای مسعود پزشکیان، اسامی نمایندگان منتخب برای عضویت در شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی استان را قرائت کرد.
علی جلیلی شیشوانی از آذربایجان شرقی، شهروز برزگر کلشانی کلشانی از آذربایجان غربی، سیدحمایت میرزاده از اردبیل، سیدجواد ساداتی نژاد از اصفهان، عزیز اکبریان از البرز، سلام امینی از ایلام، محمدباقر سعادت از بوشهر، فاطمه سعیدی از تهران، علی کاظمی باباحیدری از چهارمحال و بختیاری، محمدرضا امیرحسنخانی از خراسان جنوبی، رضا شیران خراسانی از خراسان رضوی، هادی شوشتری از خراسان شمالی، قاسم ساعدی از خوزستان، علی وقف چی از زنجان، محمدنعیم امینی فرد از سیستان و بلوچستان، مسعود رضایی از فارس، روح‌اله بابایی صالح از قزوین، مجتبی ذوالنوری از قم، منصور مرادی از کردستان، علی اسدی کرم از کرمان، سیدقاسم جاسمی از کرمانشاه، غلام محمد زارعی از کهگیلویه و بویراحمد، اسد الله قره خانی آلوستانی از گلستان، جبار کوچکی نژاد از گیلان، عباس گودرزی از لرستان، علی اسماعیلی از مازندران، محمد حسینی از مرکزی، ناصر شریفی از هرمزگان، احد آزادی خواه از همدان، کمال دهقانی فیروزآبادی از یزد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار