صبح با خبر
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تلاش دارد در یک بسته خبری صبحگاهی برخی خبرهای مهم را برای مخاطبان به صورت خلاصه و مفید منتشر کند. در این بسته خبری به مواردی از جمله ، تعطیلی پروژه به صلاح نیست! ، جلسات شبانه سیاستمدار کهنه کار بویراحمد!، جناب دکتر کلانتری من در عجبم !و برخی خبرهای دیگر پرداخته خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵ 14 October 2019
بی شک گستردگی رسانه ها در کهگیلویه و بویراحمد و کمبود وقت برای رصد دقیق اخبار یکی از دغدغه های همیشگی مخاطبان بوده است. هر چند بسیاری از رسانه های استان سعی کرده اند با انتشار اخبار خود در فضای مجازی ، مخاطبان را از اخبار روز آگاه کنند اما وجود همه نوع خبر که گاها بدون منبع هستند ، باعث ایجاد نوعی بی اعتمادی به برخی خبرها می شود.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تلاش دارد در یک بسته خبری صبحگاهی برخی خبرهای مهم را برای مخاطبان به صورت خلاصه و مفید منتشر کند. در این بسته خبری به مواردی از جمله ، تعطیلی پروژه به صلاح نیست! ، جلسات شبانه سیاستمدار کهنه کار بویراحمد!، جناب دکتر کلانتری من در عجبم !و برخی خبرهای دیگر پرداخته خواهد شد.
تعطیلی پروژه به صلاح نیست
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توقف پروژه راهسازی یاسوج ـ سی‌سخت در برخی نقاط دارای پوشش جنگلی خبر داد و گفت: تعطیلی این پروژه به صلاح نیست.
عزیز فیلی در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: عملیات راهسازی در برخی نقاط دارای پوشش جنگلی مسیر یاسوج-سی سخت فعلا متوقف شده و تا زمان حل مناقشه راه و شهرسازی با منابع طبیعی و محیط زیست امکان انجام عملیات در این مناطق وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه پروژه تعطیل نیست زیرا جای کار در مسیر 9 کیلومتری وجود دارد، عنوان کرد: مانعی برای ادامه پروژه وجود ندارد و نمی‌شود این پروژه با داشتن منابع عمومی را تعطیل کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه باید راهکاری برای بازنگری مسیر پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: این پروژه مصوب کشوری است.
انتخاب اعضای هیات بازرسی انتخابات شهرستان بویراحمد
رئیس بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور احکام جداگانه اعضای بازرسی انتخابات شهرستان بویراحمد را منصوب کرد .عزیز فیلی با صدور احکام جداگانه آقایان رحمان وفانژاد، منوچهر محمدی و فرج الله راد را بسمت بازرسین انتخابات شهرستان بویراحمد منصوب کرد .رحمان وفانژاد ریاست سازمان همیاری شهرداری های استان ، منوچهر محمدی مدیریت تعاون روستایی استان را بر عهده دارند و فرج الله راد مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان است .بازرسان مذکور جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۸ خواهند بود .
جلسات شبانه سیاستمدار کهنه کار بویراحمد!
سید باقر موسوی جهان آباد با پافشاری بر معرفی اردوان ایزدپناه سعی در شکست زارعی دارد و با جلسات خانگی دنبال احیای دوباره اردوگاه خود است تااین بار از گزینه جدید مقابل زارع رونمایی کند.
سید باقر موسوی جهان آباد برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تحرکات سیاسی خود را در حوزه بویراحمد ودنا شروع کرده است.این کاندیدای احتمالی مجلس شورای اسلامی در این چند روز با طیف های مختلف سیاسی در شهرستان های بویراحمد ودنا نشست های مختلفی را تا کنون برگزار کرده است.به نقل از منبع آگاه شب گذشته برخی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در حمایت های از برنامه های انتخاباتی سید باقر موسوی با وی دیدار و گفت وگوی کردند.به نقل از این منبع آگاه این نشست به میز بانی دکتر وحید توانا مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته است.
جلسه نبود ، میهمانی شخصی بود!
در پی انتشار خبر نشست برخی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با سید باقر موسوی کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای بویراحمد و دنا ، وحید توانا مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان به انتشار این خبر واکنش نشان داد.
توانا اظهار داشت: نشست با سید باقر موسوی یک مهمانی شخصی بود و ربطی به دانشگاه علوم پزشکی ندارد.
وی افزود: در این مهمانی، انجمن اسلامی جامعه پزشکی استان نیز حضور داشت.
جناب دکتر کلانتری من در عجبم !
لطف اله موسوی شهردار باشت در مطلبی  نوشته است :
بسم الله الرحمن الرحیم
استاندار محترم جناب آقای دکتر کلانتری
سلام علیکم
از اینکه چندین ماه از مسئولیت حضرتعالی بر سکان استانداری استان کهگیلویه وبویراحمد میگذرد خوشحال وخرسندیم ومی بینیم که با سفرهای مختلف به تهران پیگیر مشکلات و امورات این استان هستید و انتظار هم داشتیم و داریم دراین چند ماهی از مسئولیت شما میگذرد با سفر به شهرستان ها وتشکیل جلسات سخنان ومشکلات مسئولین از نزدیک می شنیدید وچاره اندیشی میکردید.
جناب دکتر کلانتری
بیشتر مشکلات هم پول نیست بعضی مدیران زحمت به خود نمیدهندپای کار باشند و پاسخگوی خواسته های مردم نیستند فکر میکنند که از جیب خودشان میخواهند مشکل مردم را حل کنند نمیدانند این حق خود مردم میباشد.
اما در خصوص شورای برنامه ریزی استان گلایه هایی هست .
اولا باید تشکری داشته باشم از ریاست محترم سازمان و همه همکارانشون که انصافا خوب با مدیران شهرستانها در ارتباط و پیگیر اعتبارات هستند.
جناب دکتر کلانتری هم ما خوب میدانیم که گرفتن اعتبارات با این وضعیت اقتصادی مملکت کار ساده ای نیست و هم اینجا ازمجمع نمایندگان استان حضرتعالی معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی تشکر میکنیم آمار و ارقامی هم که درخصوص اعتبارات استانی اعلام شده رضایت بخش و برای استان ما آمار خوبی است.
اما سئوال اینجاست
دکتر عزیز این آمار چقدر به واقعیت نزدیک است؟
چند درصد این آمار تخصیص داده می شود؟
مدیران دستگاها چند درصد این تخصیص جذب می کنند ؟
چند درصد اعتبارات ویا تخصیص سال گذشته برگشت خورده به خزانه دولت علت چه بوده ؟
چند درصد این تخصیصها در ده روز اخر با فشار سازمان وخزانه استان به مدیران جذب شده ونحوه جذب در این ده روز که امکان زمان برگزاری مناقصه هم نبوده چطور بوده؟
و…………
از حضرتعالی انتظار میرود اولا آمار اعتبارات هر شهرستان به واقعیت نزدیک باشد نه اعتبار بر روی کاغذ سه میلیارد ولی تخصیص هشتصد تومان باشد.
چون سالهای قبل همینطور بوده در صورت نیاز آمار هست میدهیم خدمتتون.
چون هر چه اعتبار پیش بینی شده دقیقتر باشد دستگاه به اندازه همون آمارو اعتبار هزینه میکند وبدهی کمتری دارد.
پیشنهاد میدهیم خدمتتون دستگاهای که سال گذشته نتوانسته اند اعتبارات جذب کنند و به خزانه برگشت خورده امسال اعتباری کمتری به ان داده شود.
جناب دکتر کلانتری من در عجبم !
چرا مدیر بعضی دستگاه ها حاضرهستند اعتبارش برگشت بخورد ولی حاضر نیستند بابت بخشی از بدهی خود در خصوص عوارضات به شهرداری های استان که این روزها وضعیت خوبی ندارند بپردازند.
مگر شهرداریها نباید به حق وحقوق خود برسند انتطار میرود این موضوع بسیار مهم را پیگیری فرمایید و بی تفاوت نباشید .
و در پایان این همه هکتار از اراضی ملی و زراعی که در این استان برای طرح گردشگری و رفاهی تغییر کاربری داده شده ایا طرح ها اجرا شده یا فقط هدف تغییر کاربری بوده؟ رسیدگی فرمایید .
در پایان برای حضرتعالی وسایر خدمتگزاران صدیق به نظام جمهوری اسلامی ایران ارزوی موفقیت دارم
ماجرای بی اطلاعی مدیر کل از اعتبارات !
نخستین کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد در حالی در دهم مهرماه امسال با دستور کار اعتبارات تبصره 18 ملی برگزار شد که در این نشست کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی این استان در زمینه جذب اعتبارات تبصره 18 ملی انتقاداتی را در پی داشت و حوزه گردشگری استان نیز از این انتقادات مبرا نبود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست در رابطه با اعتبارات حوزه گردشگری استان اظهار داشت: سال گذشته باید از محل تبصره 18 ملی 155 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان بخش گردشگری استان پرداخت و در پی آن، دو هزار و 760 فرصت شغلی ایجاد می‌شد اما اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عملکردی را برای ما ارسال نکرد.
در حالی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از 155 میلیارد تومان اعتبارات حوزه گردشگری استان سخن به میان آورد که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از این میزان اعتبار اظهار بی‌اطلاعی کرد.
محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: سال گذشته390 میلیون تومان برای حوزه گردشگری استان در نظر گرفتند که در این زمینه با بانک اقتصاد مهر قرارداد بستیم.
حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این صحبت باقری گفت این اعتباری که شما در مورد آن صحبت می‌کنید تبصره 18 استانی بوده و منظور ما تبصره 18 ملی است که باقری در پاسخ به نوروزی گفت: هیچ برشی در این حوزه به ما اعلام نکردند.
البته این موضوع از نگاه استاندار کهگیلویه و بویراحمد دور نماند و حسین کلانتری در جمع‌بندی پایانی نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در جذب اعتبارات تبصره 18 ملی قانون بودجه در حوزه اشتغال اصلا رضایت‌بخش نیست، خواستار آسیب‌شناسی این موضوع شد و گفت: برخی دستگاه‌ها حتی نمی‌دانند در سال 97 از تبصره 18 ملی چه میزان اعتبار داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار