کد خبر: ۷۸۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ 15 October 2019
رییس کل دادگستری استان: همه احکام صادره و تصمیمات اتخاذ شده برای رفع تصرف اراضی ملی باید اجرایی شوند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از صدا وسیما ، رییس کل دادگستری این استان در جلسه اقتصاد مقاومتی که با هدف بررسی اراضی تصرف شده در مجاورت رودخانه ها، برداشت غیر مجاز از بستر رودخانه و وضعیت دو واحد اقتصادی برگزار شد گفت: دستگاه قضا برابر بند 2 اصل 156 قانون رسیدگی به تضییع حقوق عمومی دادستانی به عنوان مدعی العموم با ورود به موضوع و تشکیل پرونده مراتب را تا حصول نتیجه تعقیب می کند.
نگین تاجی با بیان اینکه متاسفانه در سالهای اخیر شاهد تعرض به حریم رودخانه مهریان بودیم از بی توجهی و نبود اراده لازم توسط متولیان امر برای توقف این پدیده مجرمانه انتقاد کرد و افزود: در سالهای اخیر تلاش هايی توسط برخی دستگاه های مرتبط در خصوص صیانت از حریم رودخانه مهریان و سایر رودخانه هاي استان انجام شده است اما این کافی نیست بلکه مسئولان تمام دستگاه های مرتبط بايد به وظايف خود در اين زمينه عمل كنند.

وی افزود: جلب اعتماد عمومی در اجرای به موقع احکام صادره است و تعلل در این فرایند باعث ناامیدی عمومی خواهد شد.
معاون آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد هم از آغاز عملیات آزاد سازی و رفع تصرف حریم رودخانه های مرکز استان با مشارکت دستگاه قضا خبر داد.
مصلح افزود: قریب به ده درصد روان آب های کشور در یک درصد مساحت آن یعنی کهگیلویه وبویراحمد جاری است که درصورت تعیین نشدن حریم و احترام به قانون در شرایط بارانی و سیل شاهد خسارات جبران ناپذیری خواهیم بود.
وی بخشی از خسارتهای ناشی از سیل پارسال را بی توجهی سرمایه گذاران در اجرای طرح های شیلات یا سایر طرح ها و سوء استفاده ها دانست و افزود: باید هرچه سریعتر با تعیین حدود حریم رودخانه ها و قلع و قمع تصرفات از بحرانهای ناشی از سیل جلوگیری کنیم.
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای استان افزود: در استان 1400 کیلومتر رود خانه وجود دارد که تاکنون کار مطالعات 800 کیلومتر آن برای تعیین حریم انجام و 50کیلومتر آن ساماندهی شده است.
آقای مصلح تلاش برای اجرای سد های مخزنی را ضروری دانست و آن را یکی از راه های نجات استان از خشکسالی و نیز تامین آب مورد نیاز در بخش های مختلف با استفاده از ذخیره سازی منابع آبی و نیز جلوگیری از بروز سیل و خسارات ناشی از آن برشمرد.
وی همچنین اضافه کرد: در سالهای اخیر قریب به 100 هکتار از اراضی تصرف شده توسط سودجویان، رفع تصرف شده است.
در این نشست غلامحسین کرمی مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در برخی تخلفات رد پای مسائل حاشیه ای مشاهده می شود.
وی از احتمال نادیده گرفتن موارد جرم یا سهل انگاری توسط برخی مدیران در تصرفات و تخلفات صورت گرفته خبر داد و افزود: این مدیران پیگرد قضایی می شوند.
وی گفت: مجوزها باید برابر با استعلام های خواسته شده صادر شود و در غیر این صورت جرم محسوب خواهد شد.
در این نشست همچنین وضعیت دو واحد تولیدی شن و ماسه بررسی و مقرر شد با بازنگری مصوبات، علت ادامه ی فعالیت دو واحد موجود در مجاور رودخانه ی بشار بررسی و اقدام قضایی لازم صورت گیرد و کار انتقال این واحدها به بیرون از محدوده ی شهر یاسوج نیز انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار