کد خبر: ۷۸۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 18 October 2019

 ؛ وقتی از پرتو ها سخن به میان می‌آید افراد پرتو های نظیر اشعه ایکس و گاما را به خاطر می آورند، ولی باید توجه نمود که ماهیت پرتوهای اشعه ایکس و گاما با ماهیت پرتوهای آنتن های موبایل یا همان رادیویی که در مخابرات مورد استفاده قرار می گیرد کاملاً متفاوت است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد ، سید محمد هادی امیری سرپرست مخابرات منطقه در خصوص آنتن های همراه اول گفت؛ نصب وراه اندازی سایت های موبایل بر اساس یک فرایند ومجوز خاصی است و این پروانه (مجوز) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با نظارت مستقیم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور صادر شده و بر اساس قانون و مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۸ سازمان انرژی اتمی ایران نظارت بر اجرای این قانون وحفاظت بر اشعه  به منظور حفظ سلامت مردم ،کارکنان و نسل های آینده را در برابر خطرات انواع پرتو ها بر عهده دارد.
لذا این وظیفه به مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور امور حفاظت در برابر اشعه به عنوان واحد قانونی محول شده و امور حفاظت در برابر اشعه کشور پاسخگویی دغدغه همه مردم خوب کشور عزیزمان ایران اسلامی است .
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد گفت: وقتی از پرتو ها سخن به میان می‌آید افراد پرتو های نظیر اشعه ایکس و گاما را به خاطر می آورند، ولی باید توجه نمود که ماهیت پرتوهای اشعه ایکس و گاما با ماهیت پرتوهای آنتن های موبایل یا همان رادیویی که در مخابرات مورد استفاده قرار می گیرد کاملاً متفاوت است
سید محمد هادی امیری افزود؛در کشور عزیزمان ایران اسلامی ، استاندارد و شدت پرتو های رادیویی توسط امور حفاظت در برابر اشعه تدوین شده است و در سازمان ملی استاندارد ایران با کد ۸۵۶۷ به عنوان استاندارد ملی ثبت شده است .
امیری افزود: مبنای تدوین این استاندارد، نتایج آخرین تحقیقات در جهان بوده و در کشور ما مشابه با استاندارد اغلب کشورها نظیر استرالیا ژاپن و قاره اروپاست
سید محمد هادی امیری افزودقطعا سوالی برای هم استانی ها مطرح می شود که آیا نصب آنتن های بی تی اس در ایران با سایر کشورهای جهان متفاوت است ؟؟؟
قطعاً پاسخ این سوال خیر می باشد. چرا که در تمام دنیا، آنتن ها روی پشت بام ها و روی دکل ها نصب می شوند.
سید محمد هادی امیری در پایان خاطر نشان کرد : به اطلاع عموم مردم شریف استان می رسانیم که شرایط نصب و بهره برداری از آنتن های تلفن همراه در استان به گونه ای است که بر مبنای اطلاعات تایید شده توسط مجامع علمی جهانی بوده و مردم می توانند بدون هیچ گونه نگرانی از این فناوری سودمند بهره مند شوند و ضمناً سازمان انرژی اتمی ایران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات به طور مستمر بر عملکرد همراه اول نظارت دارد تا اطمینان حاصل گردد که استاندارد مورد نظر را رعایت می نمایند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کارمند شرکت مخابرات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
دروغ میگه. اگه اینطوره چرا خود موبایل که فقط یک گوشیه اینقدر تاثیرات منفی ناشی از تشعشع اشعه های مضر داره اما آنتن های بی تی اس موبایل که هزاران موبایل رو در لحظه پشتیبانی می‌کنند فاقد اشعه های مضر هستند؟ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از شرکت مخابرات ایران حق السکوت میگیره که این اراجیف رو به خورد مردم بده. بنظرتون این حجم از عصبانیت در وجود مردم ما ناشی از چیه؟ این فقط بخش کوچکی از آثار منفی تشعشات سیگنال‌های ارسال و دریافت آنتن های موبایله.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
توی برنامه امشب شبکه دنا آقای طاهری بخش معاون توسعه فنی همراه اول رو دعوت کردند که جواب این دوستمون که مطلبی رو برای روشنگری مخاطبین در جواب آقای امیری نوشتند بیان کنند. در حقیقت مثل اینه که یه مرغدار توی مرغاش هورمون بریزه و به خورد مردم بده، بعدش صدا و سیما بیاد همون مرغدار یا یک مرغدار دیگه رو به برنامه دعوت کنه که صحت یا عدم صحت موضوع رو بیان کنه. اگر راست میگید از یک کارشناس بی‌طرف دعوت کنید به برنامه تا اصل موضوع رو بصورت فنی به آگاهی مردم برسونه. آقای نیک اقبال که به همین برنامه از طرف شرکت مخابرات دعوت کردند کارشناس فنی نیستند و مدرکشون کاردانی ادبیات و کارشناسی مدیریت دولتی ضمن خدمت و از این چیزا سر درمیارن. چرا اینقدر به مردم ظلم میکنید. چرا صدا و سیما با اینا همراه میشه. این کار از سر بی تجربگی و ضعف کارشناسان برنامست یا از روی غرض و منظوره؟
از سایت وزین تابناک انتطار دارم مطالب فوق را بدون حذف منتشر نماید.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
آقای امیری، اگر سازمان انرژی اتمی مسوول کنترل و حفاظت مردم و کارکنان سازمان در برابر اشعه هست، پس چرا کارکنان مخابرات از فیلم بتچ(قطعه ای جهت مشخص شدن دوز اشعه) استفاده نمی‌کنند؟ یا حتی قسم میخورم اسمشو اولین بار توی کامنت بنده می‌بینند،. نتیجه میگیریم این بزرگوار در کامنتشون بی ربط نگفتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار