کد خبر: ۷۹۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ 21 October 2019

مدیر ادراه روابط عمومی دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همکار اداره دامپزشکی شهرستان گچساران بر اثر فرو رفتن سرنگ در بدنش به بیماری تب مالت مبتلا و در بیمارستان این شهر بستری شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نفل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ، «فرشاد حیدری » افزود : "عبدالرسول زاهدی دره شوری" از همکاران اداره دامپزشکی شهرستان گچساران در حین واکسیناسیون دام های منطقه "باباکلان" دچار حادثه شد و به دلیل فرو رفتن سرنگ در بدنش دچار بیماری تب مالت شد که در حال حاضر در بیمارستان شهید رجایی گچساران تحت مداواست.
وی با اشاره به سختی کار افراد شاغل در حوزه دامپزشکی اظهارکرد: همکاران ما در این بخش همواره با مخاطرات فراوان و غیر قابل پیش بینی رو به رو هستند و متاسفانه اکثر کارکنان دامپزشکی سابقه تلخ ابتلا به بیماری تب مالت که یک بیماری شغلی است را با خود به همراه دارند.
مدیر روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود رعایت کامل مسائل ایمنی فردی توسط کارکنان دامپزشکی برخی از اتفاقات نیز غیرقابل اجتناب است.
حیدری تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص کار در حرفه دامپزشکی همچون کار در آزمایشگاه، دامداری، کشتارگاه، روستا و مناطق عشایری این مخاطرات اجتناب ناپذیر است و همواره تعدادی از همکاران ما دچار حوادثی از جمله ابتلا به بیماری های های مشترک بین انسان و دام، حیوان گزیدگی و ... می شوند.
وی بیان کرد: با وجود تمامی مشقت های شغلی در این حوزه، کارشناسان و تکنسین های دامپزشکی با کمترین ادعا در سخت ترین شرایط کاری به منظور حفظ و حراست از سرمایه های دامی استان و افزایش سطح بهداشت عمومی در جامعه مشغول به خدمت خالصانه هستند و این یکی از هزاران خطر و سختی در کار دامپزشکی است که پرسنل زحمت کش آن با هدف مبارزه با بیماری های مشترک و دامی به جان می خرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار