کد خبر: ۷۹۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 23 October 2019
شرط بقای هر اجتماع بشری نظم و انتظام ، وجود قانون و اجرای صحیح عدالت است و گرنه هرج و مرج بر جوامع حاکم و نتیجه آن انحلال خواهد بود ‌. اجرای قانون و تحقق عدالت نیازمند ابزار های قانونی از جمله ضابطین و معاضدینی است که با داشته های علمی و فنی صادقانه واقعیات را به گونه ای شفاف در جهت دسترسی به حقایق برای قاضی ترسیم و مجسم می نمایند .
وجود کارشناسان در علوم مختلف از پزشکی تا کشاورزی و راه و ساختمان و غیره به مثابه چشمان مسلح قضاوت کشور بر روی وقایع کیفی و حقوقی در جامعه است تا مبادا مجرمی از چشم عدالت مغفول یا بی گناهی به ناحق گرفتار آید. کارشناسان به عنوان بازوان اجرای عدالت به مانند نوری که در تاریکی می تابد مسیر کشف حقیقت را برای قضاوت مشخص و هموار می سازند .
بر همین اساس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد زیر مجموعه مرکز امور وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با دارا بودن ۸۸ نفر کارشناس متعهد و متخصص در صلاحیت های مختلف ، در اجرای اهداف والای قوه قضائیه و حوزه های قضایی استان بمنظور جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع در امور کارشناسی ، این آمادگی را دارد که در پاسخ به اعلام نیاز به ارجاع امور کارشناسی از سوی مراجع محترم قضایی ، ادارات دولتی ، نهادها ، سازمانها ، بانکها و موسسات اعتباری نسبت به انجام امور کارشناسی در استان و خارج از استان مطابق با ضوابط ابلاغی ، اقدامات لازم را انجام داده و در راستای شفاف سازی پرونده های قضایی و ارایه نظرات کارشناسی دقیق بستر ارائه و صدور آرا محکم و متقن را از سوی قضات محترم فراهم سازند .
ضمنا با راه اندازی اتوماسیون اداری و وب سایت اطلاع رسانی مرکز در قسمت ثبت آنلاین ارجاعات کارشناسی به آدرسwww.mkrkb.ir و راه اندازی سرویس پیامکی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند نسبت به ثبت تقاضا به صورت غیر حضوری اقدام فرمایند.
و شماره تلفن ۰۷۴۳۳۲۲۰۹۱۵ همه روزه از ساعت ۷/۳۰ صبح الی ۱۴ پاسخگوی کلیه مراجع جهت رسیدگی به امور مربوطه می باشد.
"مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد"
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار