کد خبر: ۷۹۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱ 23 October 2019

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ساماندهی محور ارتباطی دیشموک به خوزستان امروز با کلنگ‌زنی پل تنگ چویل آغاز شد.

علی‌رضا اتابک فرماندار شهرستان کهگیلویه در آیین کلنگ‌زنی این پروژه اظهار داشت: مسدود شدن جاده ارتباطی به تنگ چویل در مواقع بارندگی ضرورت احداث پل را ایجاب می‌کند.

وی گفت: با هر بارندگی ارتباط شهرستان با بخش قطع و عبور و مرور به سختی انجام می‌شود.

عدل هاشمی‌پور نماینده مردم کهگیلویه در مجلس نیز با اشاره به همکاری نماینده مردم ایذه و باغملک در اجرای پروژه گفت: 6 میلیارد تومان از وزارت نفت برای پروژه اختصاص یافت که بخشی در بهسازی جاده‌های روستایی هزینه خواهد شد.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس افزود: احداث پل در این جاده مطالبه دیرینه مردم بود و نقش مهمی در اتصال شهرستان به استان خوزستان دارد.

در آیین کلنگ‌زنی احداث پل تنگ چویل امام جمعه دیشموک، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار، نماینده مردم کهگیلویه در مجلس و تعدادی از اعضای شورای اداری شهرستان حضور داشتند.

این پروژه با مبلغ قرارداد 3.2 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و نفت آغاز و بر اساس برنامه زمانبندی تعریف شده قرار است ظرف مدت هشت ماه به بهره‌برداری برسد.

پژمان نیک‌اقبالی نیز در خصوص مشخصات پروژه تصریح کرد: این جاده آخرین نقطه اتصال خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در دیشموک بوده که با بهره‌برداری از آن ضمن تسهیل در عبور و مرور در آینده با ایمن‌سازی به توسعه منطقه کمک شایانی خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد طول پروژه را 48 متر شامل دو دهنه پل 24 متری دانست و افزود: 3.2 میلیارد تومان برآورد پروژه است که به رغم شرایط سخت اعتباری تأمین شده است.

وی اضافه کرد: همکاری مردم در ارتباط با کم شدن مشکل معارضات به روند اجرایی کار کمک خواهد کرد.

نیک‌اقبال در خصوص رفع معارضات پروژه تصریح کرد: اگر کسی در محل اجرای پل ادعایی نسبت به مالکیت داشته باشد شکایتی به ما ارجاع دهد تا از طریق قانونی پیگیری شود.

وی ادامه داد: متراژی که در ادامه مسیر هر زمینی قرار گیرد بعد از طی مراحل و ارزیابی از طریق کارشناس دادگستری با مردم به توافق می‌رسیم اجازه نمی دهیم حق کسی ضایع شود .

این مسؤول اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه مراحل سختی دارد تا به مرحله کلنگ‌زنی برسد به رغم شرایط دشوار اعتباری در کشور پروژه تأمین اعتبار شده و حیف است در این شرایط خاص در اجرای پروژه مخالفتی صورت گیرد.

وی گفت: خواسته و خواهش من از کسانی که در این حوزه هستند این است که کمک کنند تا به نتیجه برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار