مدیران ناکارآمد شکاک هستند ،انسجام فکری، رفتاری و اخلاقی ندارد یعنی روی هیچ قول ،صحبت و تصمیمی از آنها نمی شود حسابی باز  کرد.
کد خبر: ۷۹۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 31 October 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مسعود احتشامی ، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان هم استانی صاحب‌نظر در تحلیل وضعیت تقریبا رها شده و نابسامان در بسیاری از حوزه های اداری در استان ، "سوُمدیریت ناشی از حضور مدیران سفارشی و ناکارآمد" را دلیل عمده و اصلی ذکر نموده اند.
نگارنده با توجه به شرایط کاری و ارتباطم با بخش های مختلف اداری و سازمانی در استان و لمس ضعف ها و مشکلات مدیریتی،موارد ذیل را که تقریبا در رفتار و عملکرد اکثر مدیران ناکارآمد استان به صورت مشترک وجود دارد را به اشتراک میگذارم: 
معمولا در جلسات پر حرف و پرچانه هستند و تاکید بیجایی بر روی برخی موضوعات ساده ای دارند  که شاید گذشتن از کنار آنها و تنها یک اشاره کوچک، کافی باشد.
 
بیشتر بخوانید
 

مدیران ناکارآمد شکاک هستند ،انسجام فکری، رفتاری و اخلاقی ندارد یعنی روی هیچ قول ،صحبت و تصمیمی از آنها نمی شود حسابی باز  کرد. و بنا به منافع شخصی مدام تصمیماتشان عوض میشود. ظاهر و باطنشان یکی نیست. مدیرانی که ادعای تسلط به انواع و اقسام مهارتهای مدیریتی را دارند اما در مقامِ عمل حتی نمی‌توانند خشمشان را کنترل کنند.
مدیران ناکارآمد خصوصیات به اصطلاح "خاله زنکی"دارند.یعنی در تصمیماتشان رفتارهای مبتنی بر حب و بغض شخصی با دخالت دادن تصورات ذهنی و احساسی کنترل نشده دارند.و مدیر احساس و عواطفش را در برخورد کاری و حرفه ای با زیردستان وارد می‌کند.
معمولا در برابر انتقاد ها برخورد خشن و احساسی دارند و نگاه آنها در برخورد با مسائل از بالا به پائین هست.
خودمحوری، تکبر و و عدم توجه به خلاقیت کارکنان و پیشنهادات مفید آنان از ویژگی‌های بارز آنهاست.
انتظار پاسخگویی و مسئولیت پذیری از زیردستان دارند اما بدون محول نمودن اختیارات و تفویضات لازمه.
غالباًخطاها و اشتباهات خود را نمی پذیرند. این مدیران بگونه ای رفتار میکنند که گویی از موفق ترین انسان ها بوده و هیچ اشتباهی مرتکب نشده اند و نمی شوند.
خود را عقل کل می دانند. مدیرانی هستند که چون فکر میکنند دو تا واحد کلاس فلوشیپ مدیریتی رفتند خیلی هنر کرده اند و از این طریق مدام سوءاستفاده میکنند وفخر می فروشند .
غالبِ مدیران ناکارآمد  دارای عقده های فردی از دوران گذشته ی کاری خود هستند و معمولا بدلیل مشکلات روانی، عقده های خود را روی پرسنل زیردست خالی می کنند.
مدیران نا کارآمد افراد نالایقی هستن که چون خودشان یقین دارند لیاقت جایگاه و منصبشان رو ندارند از رشد و ارتقاء بقیه به شدت می ترسند، برای بالا بردن اعتماد به نفس خودشلن مدام در حال تخریب و تحقیر بقیه هستند و به شدت کنترلگرا هستند .
آنقدر خود رو عقل کل می دانند که به راحتی در کاری که تخصصش را ندارن دخالت می کنند و وقتی کار را  خراب کردن مسئولیتش رو هم  قبول نمی کنند، نیازی به آموزش، ارتقا و به روز آوری اطلاعات در سازمان خودشان نمی بینند و دُگم بودن خود  را هر چه بیشتر حفظ میکنند.

 *این مدیران در حالیکه خود، فقط و فقط به فکر منافع شخصی هستند،اما پرسنل را مدام نصیحت می کنند و  از آنها انتظار دارن که در راه آرمان های سازمان کم نگذارند.

*مدیرانی متکبر و همه چیز دان هستند!!
 که خود را بی نیاز از آموزش مطلب جدید می دانند.
 به کارمندان باسوادتر از خود هم به شدت حسادت می ورزند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تیزبین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
صد آفرین بر نگارنده این متن
فراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
آخ و بخت مردم ای استان و مدیران دوهزاریش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار