مشکلات کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های نماز جمعه
در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرها و مناطق مختلف استان ، خطیبان جمعه به موضوعات و مسائل مختلف داخلی و بین المللی پرداختند اما در این بین برخی ائمه جمعه به بیان مشکلات منطقه خود پرداختند که در ادامه بخش هایی از این مطالب منتشر می شود.
کد خبر: ۷۹۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 02 November 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرها و مناطق مختلف استان ، خطیبان جمعه به موضوعات و مسائل مختلف داخلی و بین المللی پرداختند. در این خطبه ها موضوعاتی مانند ، مسائل امنیتی برخی کشورها و دخالت های کشورهای غربی ، در پیش بودن یوم الله 13 آبان و لزوم باشکوه برگزار شدن آن ، ماجرای کشتن البغدادی و بزرگنمایی آن توسط آمریکا و دیگر موضوعات سیاسی و فرهنگی مورد تاکید قرار داشت اما در این بین برخی ائمه جمعه به بیان مشکلات منطقه خود پرداختند که ددر ادامه بخش هایی از این مطالب منتشر می شود.
شهری که تا روستا بود سپرده گذاری بانکی داشت!
امام جمعه کبگیان بااشاره به مسئله این روزهای پست بانک چیتاب گفت: زمانی چیتاب روستا بود دارای سه بانک کشاورزی، صادرات و ملی بود اما الان که بیش از 12 سال از شهر شدنش می گذرد تنها بانک شهر و بخش 18 هزار نفری کبگیان به علت عدم سرمایه گذاری در حال تعطیل شدن است.
این خطیب جمعه تصریح کرد: چرا مردم بخش قبل از استقرار خودپرداز بانک در شهر شبانه‌روز با تماس‌های مکرر خواهان خودپرداز بودند اما الان که فقط کار انتقال یا برداشت و پرداخت قبوضشان را به راحتی انجام می‌دهند از سپرده گذاری در بانک سرباز می‌زنند.
وحدانی‌فر ضمن تشکر از همکاری مدیریت پست بانک استان در راه‌اندازی مجدد سامانه خودپرداز خطاب به مردم بخش افزود: این بار به لطف همکاری آقای ساعدی‌فر خودپرداز شهر و بخش مجددا در مدار فعالیت قرار گرفت اما دوستانی که در بانکهای مرکز استان سرمایه‌گذاری می‌کنند بدانند این بانک همان خدماتی را که دیگر بانک‌های استان انجام می‌دهد در اینجا هم انجام می‌دهد و اگر عرق آب و خاک دارید دارید از حرف به عمل بیایید تا در دریافت خدمات درون بخشی دچار مشکل نشوید زیرا اگر این بار خودپرداز از مدار خارج شد برگشتی وجود نخواهد داشت.
در زمان انتخابات رقیب را کافر محض می دانند!
امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت : سرمایه های انسان امانت خداوند متعال است و این سرمایه ها را باید در امور مورد تاکید خداوند صرف کرد.
حجت الاسلام موسوی اعظم افزود : ایجاد تفرقه و تشت در بین مردم و خانواده‌ها به وسیله شهادت، یا قسم دروغ سبب عذاب در قبر و قیامت برای انسان می شود.
وی بیان کرد: بسیاری از گناهان ناشی از زبان است، به عنوان مثال در زمان انتخابات رقیب را کافر محض میدانند، رقابت خوب است اما نباید به وسیله زبان تهمت و غیبت کرد، امروز بی بندی و باری هایی  که در شهر به وجود آمده است سبب گناهان چشم خواهد شد.
وقف در کهگیلویه و بویراحمد توسعه نیافته است
امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به نامگذاری چهارم تا 13 آبان ماه به عنوان دهه وقف ادامه داد: وقف مصادیق و کارکردهای زیادی دارد و شامل حوزه سلامت، دین، فرهنگ، تامین جهیزیه و کمک به نیازمندان می‌شود.
امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: وقف به عنوان یک صدقه جاریه و احسان ماندگار بوده اما در استان چندان توسعه نیافته که لازم است تلاش بیشتری از سوی متولیان امر شود.
امنیت مهمترین عنصر صیانت از جامعه
حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت:حضرت آقا اخیرا در جمع دانشجویان دانشگاه افسری ارتش جمهوری اسلامی فرازهای بسیار مهمی را ایراد کردند که امنیت از مهمترین و موثرترین عناصر صیانت از یک جامعه است و به نوعی بدون امنیت یک کشوری عملا فشل خواهد شد و لذا بسیار مهم است که همه و همه نیروهای امنیتی و دفاعی کشورمان را حمایت و تقویت کنیم.
وی افزود:تضعیف نیروهای امنیتی و دفاعی خواست دشمن است و باید در این خصوص هم هوشیار باشیم که بحمدلله امروز جمهوری اسلامی امن ترین نقطه دنیاست.
حجازی تصریح کرد:دشمن در برخی از کشورهای اسلامی بدنبال ایجاد فتنه است و دشمن تلاش می کند در کشورهای اسلامی در سوریه،عراق و لبنان فتنه هایی ایجاد کند هر چند در گذشته دشمن هم چنین تلاش هایی در درون مملکت ما انجام داد که با بصیرت و هوشیاری مردم و مسئولین ناکام ماند.
امام جمعه گچساران اظهار کرد:باید ملت ها و دولت ها دست به دست هم و با اتحاد امنیت راحاکم کنند و در ثانی هم باید مطالبات در سایه امنیت صورت بگیرید، چرا که بدون داشتن امنیت چنین چیزی امکان پذیر نخواهد شد.
وی درادامه تصریح کرد:ترامپ خیلی بر طبل پیروزی می کوبد که مثلا البغدادی را کشته است ،و این در حالی است که داعش را خود آمریکایی ها تشکیل دادند و خانم کلینتون هم رسما در رسانه ها این موضوع را تایید کرد، هر چند داعش به نوعی جیره‌خوار آمریکایی ها و سعودی ها بود.
حجازی گفت:این انقلاب را مولای عالم حمایت و صیانت می کنند و به فرموده رهبر انقلاب آینده بسیار روشن است ،پس بنابراین حواسمان باید به فتنه ها و نقشه های شوم دشمنان باشیم.
وعده های بر زمین مانده شورا و شهردار!
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های جمعه این هفته شهرستان لنده گفت : انتظار داریم کارگزاران و خادمین مردم نسبت به خدمات دهی به مردم از هیچ تلاش فرو نگذارند.
وی افزود:مسئولان ما در مسیر خدمت رسانی شب و روز نباید بشناسند و باید خودشان را بدهکار مردم بدانند لذا اگر این روحیه حاکم می شد امروز این همه گرفتاری نداشتیم و مسئولان نیز باید همکار همدیگر باشند و در همین اقدامات دستگاه قضایی باید سایر دستگاه ها همکاری مضاعف داشته باشند.
خطیب جمعه لنده گفت:بدون شک مردم ما حامیان مدیران انقلابی و خادمان خود در دولت ها هستند که لازمه ان خدمت بی منت به مردم و جلوگیری از نفوذ و فساد در جامعه است.
وی در ادامه اظهارکرد: توجه ویژه به تولید و راه اندازی کارخانه ها مهمترین توصیه مردم به مسئولان است که امیدواریم این مهم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
خطیب جمعه لنده اظهارکرد:پروژه های عمرانی ، کلنگ زنی و سایر پروژه ها باید هرچه سریعتر اجرایی شود و در حوزه برق و اب تلاش های خوبی شده است که باید اجرایی شود.
وی گفت:وعده زمین مانده شهرداری وشورای اسلامی شهر لنده در خصوص اسفالت خیابان ها باید زودتر اجرایی می شد که به فصل زمستان کشانیده نمی شد و لذا امیدواریم هرچه سریعتر بحث آسفالت خیابان ها اجرایی شود.
هر چه از فرهنگ دینی فاصله بگیریم ذلت ما بیشتر می شود
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با بررسی اجمالی رفتار غرب قبل و بعد از انقلاب اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب جز تحقیر و شرارت ندیدیم حکومت پهلوی دست نشانده غرب حکومت تحقیر ملت ایران بود بعد از پیروزی انقلاب و مستقر شدن حکومت ولایی مبارزه استکبار بیشتر شد و توطئه‌ و تحریم‌ها ادامه یافت.
حسینی با بیان اینکه آمریکا سراسر مکر و حیله است، اظهار داشت: در برجام زیر همه تعهدات زد هدف آمریکا از نقشه‌های شوم براندازی نطام بوده تاکنون به اهدافش دست نیافته است هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ملت و نظام ما باشکوهتر از گذشته به راه عزت، استقلال، پیشرفت ادامه خواهد داد.
حسینی روز فرهنگ عمومی را یادآور شد و گفت: فرهنگ و باور از عوامل پیشرفت ملت‌هاست اگر فرهنگ و باور متعالی بود رشد خواهیم کرد و اگر خرافی بود سقوط می‌کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه افزود: متعالی‌ترین فرهنگ‌ها و باورها اخلاق الهی است خداوند در اوج کمال است هر کس به باورهای دینی عمل کند و اعتقاد داشته باشد به اوج کمال خواهد رسید و هرچه از فرهنگ دینی فاصله بگیریم ذلت ما بیشتر می‌شود.
حسینی افزود: وقتی مردم نادان باشند و جامعه دچار جهل شد به راحتی بازی می‌خورد و از مکتب‌های انحرافی و فرقه‌های وهابیت پیروی می‌کند.
امام جمعه دهدشت اوضاع عراق را یادآور شد و با بیان اینکه مسلمانان نباید تحت تأثیر نفوذی‌ها قرار بگیرند، افزود: نفوذی‌ها در اعتراضات میدان‌دار می‌شوند تا مردم به حق خود نرسند.
درخواست از مدیر عامل شرکت گاز و نماینده مردم
امام جمعه شهر دیشموک گفت: برخی از کوچه‌ها لوله گذاری و علمک گذاری گاز نشده است که جا دارد مدیرعامل گاز استان و نماینده مجلس این مساله را پیگیری کنند تا مردم در این زمستان از نعمت گاز برخوردار شوند.
حجت‌الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به نعمت گازرسانی به شهر دیشموک گفت: از زحمات کارگران و نیروهای اداره گاز در خصوص کنتور گذاری در سطح شهر دیشموک تقدیر می شود.
وی افزود: برخی از کوچه ها لوله گذاری و علمک گذاری نشده است که جا دارد مدیرعامل گاز استان و نماینده مجلس این مساله را پیگیری کنند تا مردم در این زمستان از نعمت گاز برخوردار شوند.
درد مردم چاروسا ضعف مدیریت است
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: اگر یک مدیر توانمند و کارآمد و پیگیر مشکلات مردم بود این نابسامانی ها به وجود نمی‌آمد چرا در یک نقطه همسایه گاز دارد و دیگری حسرت می‌خورد.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی به پرهیز از اسراف اشاره و فرهنگ سازی عمومی، ترویج آموزه های دینی و فراهم نمودن زیرساخت های مناسب در عرصه تولید با کیفیت را از مهمترین راه حل های این معضل دانست.
صلواتی با بیان اینکه آنچه این روزها باعث درد و نارضایتی مردم چاروساست ضعف مدیریت‌هاست  خاطرنشان کرد: مردم منطقه بخاطر برخوردار شدن از نعمت گاز شکرگزار خداوند متعال و قدردان نظام و انقلاب و مدیریت ولایی نظام و مسئولان هستند اما  بزرگترین روستای منطقه شوتاور از این نعمت محروم شد روستای دالون و المور و الگن و قسمت هایی از شهر قلعه رئیسی هنوز گاز ندارد و در آستانه فصل سرما از این نعمت محروم هستند چرا چنین وضعیتی به وجود آمد؟.
وی ادامه داد: اگر یک مدیر توانمند و کارآمد و پیگیر مشکلات مردم بود این نابسامانی ها بوجود نمی آمد چرا در یک نقطه همسایه گاز دارد و دیگری حسرت می خورد اهالی روستایی از این نعمت برخوردار شدند روستای دیگری محروم است حتی نفت هم ندارند چرا چنین تبعیض هایی بوجود آمد؟ مسئولان استان چاره اندیشی کنند نگذارند چاروسا دچار بحران شود و مسئولان شرکت گاز هر چه سریعتر این پروژه را ساماندهی کنند شهرداری و دهیاری ها و بنیاد مسکن و نظام مهندسی به صورت جهادی عمل کنند این مشکلات و معضلات را یک مدیر توانمند و دارای روحیه جهادی  می تواند حل کند و انتظار هست مسئولان توجه کنند.
امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: در گذشته از طریق همین تریبون نماز جمعه از مسئولان و شهرداری دهدشت از زبان مردم مطالبه ای را مطرح کردم که جاده قبرستان شهر دهدشت را چاره اندیشی کنند چون باعث آزار و اذیت و اتلاف وقت مردم و ترافیک سنگین می شود که با همت مسئولان و شهرداری دهدشت این مطالبه مردمی را انجام دادند و مسیر را زیر سازی و آسفالت نمودند باعث خوشحالی مردم شدند بنده هم از طریق همین تریبون از همه مسئولان و شهرداری دهدشت تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم مسئولان و شورای اسلامی و شهرداری  قلعه رئیسی  هم خیابانها و کوچه شهر را زیر سازی و آسفالت کنند امیدوارم روزی بیاید که از طریق همین تریبون هم از این عزیزان از زبان مردم قدردانی و تشکر صورت گیرد ان شاءالله آن روز نزدیک باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار