نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: برای مقابله با جریان انحرافی که تلاش دارند نام و یاد شهدا به فراموشی سپرده شود باید فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و مقاومت در جامعه گسترش یابد.
کد خبر: ۷۹۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 03 November 2019

 به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در یادواره شهدای هشترود و چاراویماق در مسجد امام حسین منطقه لاله تبریز با تاکید بر اینکه همه آحاد جامعه وظیفه دارند که اجازه ندهند یاد و نام شهدا فراموش شود، گفت: جریان های مختلفی تلاش دارند در جهت فراموش شدن شهدا حرکت میکنند که مصادق بارز آن حذف نام شهدا از خیابان ها و معابر شهر بوده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تکرار و نشر آرمان های شهدا نتیجه ماندگاری یاد و نام شهدا است، افزود: برگزاری یادواره شهدا یکی از راه هایی است که میتواند فرهنگ دفاع مقدس و یاد شهدا، ایثارگری های آنها را در جامعه گسترش دهد.

وی ادامه داد: چنانچه امروز نام امام حسین(ع) و شهدای کربلا در جامعه بشری زنده است به دلیل زنده نگه داشتن آرمان های کربلا در بین نسل های مختلف بوده است،باید آموزه های دفاع مقدس و ایثار و مقاومت رزمندگان و شهدا نیز به نسل های آینده منتقل شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم برگزاری یادواره های شهدا را یکی از راه های انتقال فرهنگ شهادت به نسل جدید عنوان کرد و ادامه داد: تجلیل از پدران و مادران و خانواده معظم آنها تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت است چرا که این خانواده ها آیات مجسم صبر و استقامت هستند و با تکریم آنها فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و مقاومت در جامعه گسترش می یابد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: برای مقابله با جریان هایی که در تلاش هستند فرهنگ دفاع مقدس تداوم نداشته باشد باید بنیاد حفظ ارزشهای دفاع مقدس، نیروهای مسلح و بنیاد شهید با همکاری هم وصیتنامه های شهدا را در جامعه نشر و دانش آموزان و دانشجویان را با این آموزه ها آشنا سازند.

امام جمعه تبریز یکی دیگر از راه های گسترش فرهنگ شهادت و مقاومت را جمع آوری و انتشار خاطرات رزمندان دانست و گفت: همانطوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود خطاب به آموزش و پرورش توصیه فرمودند که رشادت های دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و جنایت ها و خیانت های ایالات متحده در ایران باید در کتاب های درسی گنجانده شود، باید فداکاری ها و ایثارگری های رزمندگان، فرماندهان و افراد موثر در جنگ باید در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود.

وی از نهادهای فرهنگی خواست خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را در قالب کتاب در جامعه انتشار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم موزه های دفاع مقدس را از دیگر راه های ترویج فرهنگ شهادت عنوان کرد و ادامه داد: گرد آوری آثار بجا مانده از شهدا و اعزام کاروان های زیارتی راهیان نور به مناطق عملیاتی گامی ارزشمند و موثر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس جامعه را در برابر توطئه ها بیمه میکند، تصریح کرد: ۴۰ سال است دشمنان در تلاش هستند با توطئه های مختلف به وحدت و همبستگی ملت ایران لطمه بزنند اما مردم قهرمان ما حافظ خون شهدا هستند و در برابر کسانی که به این خون های پاک خیانت بکنند آگاهانه و عالمانه ایستاده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار