در نشست اصحاب رسانه با نماینده دادستان شهرستان دنا عنوان شد:
خبرنگار تابناک با اشاره به نشست خبری جدید معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد که عنوان کرده است نظر سنجی بدون مجوز تخلف است و نباید زودتر از موعد برخی نظرسنجی‌ها انجام پذیرد و نظر سنجی باید طبق مجوزهای خاص و با شرایط کاملا علمی صورت گیرداظهار کرد:این دستور معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان شاید در شرایط فعلی کشور سنجیده باشد اما در بخش صدور مجوز از طرف دادستان یا دستگاه قضا برای یک نظر سنجی در محوریت انتخابات  بیشتر جنبه تحمیلی داشته و قطعا یک رسانه مستقل نمی تواند این موضوع را بپذیرد که آیا در این بخش جناحی یا فراجناحی برخورد می شود و برای خبرنگاران استان روند صدور مجوز برای یک نظر سنجی کاملا مبهم می باشد.
کد خبر: ۷۹۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲ 03 November 2019

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی تابناک کهگیلویه و بویر احمد، صبح  امروز نشستی با موضوع انتخابات و قانون مداری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان دنا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  این شهرستان  برگزار شد.
فرهاد ناصری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دنا با اشاره  به  فرارسیدن ماه ربیع الاول و زعامت امام عصر و فرارسیدن روز ملی مبارزه با استکتبار جهانی گفت: مبارزه با امپریالیسم در بنیاد انقلاب اسلامی نابود و شرق و غرب نباید این روحیه انقلابی گری را از ما بگیرد.

ناصری:تعطیلی یک رسانه به مشکلات مالی و عدم حمایت مالی بر می گردد/خبرنگار تابناک:صدور مجوز برای نظرسنجی های انتخاباتی توسط دادستان جنبه تحمیلی دارد/نماینده دادستان دنا:قانون فصل الخطاب است/رسانه بدون مجوز حق فعالیت ندارد/انتشار نظر سنجی در زمان انتخابات باید با نظارت دستگاه قضا باشد/دستگاه قضا فراجناحی عمل خواهد کرد

وی افزود: انقلابی بودن و انقلابی ماندن خصیصه ای است که باید در طول زمان به آن توجه کرد.

ناصری گفت: مشکلات اقتصادی برای هر قشری وجود دارد اما برای اصحاب رسانه و اصحاب فرهنگ و هنر پررنگ تر است، معافیت های مالیاتی برای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه برداشته شده که این موضوع آسیب جدی به این حوزه وارد می کند.

وی درآمدزا نبودن سایت های خبری و برخی از مشکلات قانونی را از معضلات و آسیب های این حوزه دانست.

ناصری گفت: فضای مجاری باعث شده برخی از رسانه های مکتوب و کاغذی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد برچیده شود، روزنامه وطن امروز جمع آوری شد و خیلی دیگر از رزونامه ها با تیراژ بسیار پایین چاپ می شوند.

ناصری خطاب به نماینده دادستانی دنا در این نشست گفت: در حوزه قضا نیاز به حمایت بیشتری از خبرنگاران وجود دارد، عرصه فرهنگ عرصه جهاد است و از قوه قضاییه انتظار می رود که نهایت کمک و حمایت از خبرنگاران و اصحاب فرهنگ را داشته باشند.

ناصری با اشاره به مجوز دار نبودن برخی از سایت ها گفت: پروسه مجوز دار کردن سایت ها طولانی است و فرهنگ و ارشاد تا زمانی که سر سایتی شاکی خصوصی نداشته باشد کاری به آن سایت مربوطه ندارد، ولی مزایای خوب و ارزنده ای برای سایت ها مجوز دار وجود دارد که پیشنهاد می دهم مسولان سایت ها هرچه زودتر اقدام به کسب مجوز کنند.

در ادامه این نشست خبرنگاران به ارایه نظرات پیشنهادات و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

خبرنگار تابناک به عنوان یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه ضمن اشاره به پاره ای از مشکلات خبرنگاران در حوزه کاری تاکید به همکاری دستگاه قضا با خبرنگاران داشت و تاکید کرد:  به خبرنگاران اختیارات ویژه در زمان انتخابات داده شود که خارج از گرایش سیاسی در ساختمان فرمانداری و در زمان شمارش آرا حضور داشته باشند، همچنین وسیله نقلیه در اختیار خبرنگاران قرار داده شود که بتوانند جهت انعکاس حضور مردم به همه حوزه های انتخاباتی سرکشی کنند.

خبرنگار تابناک در ادامه با اشاره به نشست خبری جدید معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد که عنوان کرده است نظر سنجی بدون مجوز تخلف است و نباید زودتر از موعد برخی نظرسنجی‌ها انجام پذیرد و نظر سنجی باید طبق مجوزهای خاص و با شرایط کاملا علمی صورت گیرداظهار کرد:این دستور معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان شاید در شرایط فعلی کشور سنجیده باشد اما در بخش صدور مجوز از طرف دادستان یا دستگاه قضا برای یک نظر سنجی در محوریت انتخابات  بیشتر جنبه تحمیلی داشته و قطعا یک رسانه مستقل نمی تواند این موضوع را بپذیرد که آیا در این بخش جناحی یا فراجناحی برخورد می شود و برای خبرنگاران استان روند صدور مجوز برای یک نظر سنجی کاملا مبهم می باشد.

در ادامه این نشست دهقان زاده نماینده دادستان دنا گفت: درخواستهای خبرنگاران به حق و بجاست و اغلب آنان بصورت جهادی و با هزینه شخصی خود اقدام به انجام رسالت خبری  می کنند.


دهقان زاده با تاکید بر اینکه قانون فصل الخطاب است گفت: هر خبرنگاری که شاکی خصوصی داشته باشد طبق قانون با آن رفتار می شود چه سایت خبری او مجوز دار باشد چه نباشد.


وی افزود: خبرنگاران رسالت خطیری دارند و هر خبری را نباید درج کرد، نظر سنجی ها معیار دارند و باید بر اساس پژوهش های واقع بینانه باشد و در خصوص انتخابات باید سایت دارای مجوز باشد و سپس اقدام به درج نظرسنجی کنند.

دهقان زاده در خصوص اظهارات خبرنگار تابناک بیان کرد: نظرسنجی ها باید با نظارت دستگاه قضا درج شود و انتشار تخلف اداری بدون ارایه مستندات و تا زمانی که تخلف آن مدیر محرز نشود نباید انجام گیرد و در صورت شکایت از او پیگرد قانونی دارد، ولی این بدین منظور نیست که خبرنگار نقد نکند و پیگیر وعده های مدیران نباشد.
وی در خصوص جناحی یا فرا جناحی عمل کردن دستگاه قضای شهرستان دنا در بخش نظرسنجی و صدور مجوز برای یک سایت گفت:کارکنان دستگاه قضا یک رای دارند و رای آنها مربوط به سلایق آنها می باشد و این امیدواری را به خبرنگاران شهرستان می دهم که هیچ بی انصافی و مرز بندی سیاسی در دستگاه قضا چه در حوزه صدور مجوز برای یک نظر سنجی چه پیرامون انتخابات اتفاق نخواهد افتاد.
دهقان زاده افزود:رسانه ها طبق قانون باید دارای مجوز باشند و خلاف آن قطعا با واکنش دستگاه قضا رو به رو خواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار