معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از جهاد کشاورزی در خصوص مناسب نبودن قرنطینه محصولات کشاورزی وارداتی به استان و وارد شدن مقدار زیادی آفات به محصولات  و تحمیل خسارات شدید به کشاورزان و همچنین وجود آبیاری بارانی در اصفهان سوال کرد.
کد خبر: ۷۹۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲ 04 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، قاضی عسگر در نشست خبری بسته حمایتی جهاد کشاورزی و رونق تولید اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه کشاورزی استان  اظهار داشت: در استان اصفهان توانستیم آمار بیکاری را از 14 و یک دهم درصد به 10 ممیز 4 دهم درصد رساندیم.

وی با بیان اینکه 195 واحد تولیدی تعطیل شده را به چرخ تولید برگرداندیم، ادامه داد: بدنبال این هستیم که بتوانیم نرخ بیکاری را تک رقمی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در راستای رونق تولید و عملی کردن شعار امسال بسته های تشویقی تعریف شده است، گفت: در همین راستا نگاه اصلاح سیستمی و فرایندی را شروع کردیم وتاکنون بسته های تشویقی از سوی بیمه تامین اجتماعی و جهاد کشاورزی و گمرک ارائه شده است.

 

 اولویت های نیاز خالص آبی برای گیاهان در اصفهان شناسایی شد

مدیر جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک مبنی بر اینکه چند درصد از سطوح کشاورزی اصفهان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است و چرا در حوزه صادرات گیاهان دارویی ضعیف عمل شده است، افزود:  بالغ بر 7 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی تا پایان 97 داریم ، ادامه داد: افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی و رساندن به مرز 15 هزار و 80 هکتار در برنامه کاری است.

مرادمند با اشاره به اینکه 230 هزار هکتار اراضی کشاورزی در اصفهان است که تنها 150 هزار هکتار آن زیر کشت میرود، گفت: گیاهان دارویی در تمامی زمینه ها قابلیت کشت ندارد.

وی با اشاره به اینکه ضعف خود را در صادرات گیاهان دارویی می پذیریم و بدنبال راهکارهای عملی برای افزایش صادرات هستیم، گفت: بسته های تشویقی زیادی برای اصلاح الگوی کشت و توسعه کشت های گلخانه ای را داریم.

مدیر جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز از گسترش تولیدات محصولات سالم با عملیات مطلوب کشاورزی خبر داد و افزود:  پرورش دام با اصلاح نژاد برتر و پر تولید نیز یکی دیگر از برنامه های جهاد کشاورزی است.

وی از گسترش پرورش های بوقلمون و شتر مرغ خبر داد و گفت:  اولویت های نیاز خالص آبی برای گیاهان در اصفهان شناسایی شد و در این راستا 74 اولویت دسته بندی شدو در این راستا از آب منطقه ای اصفهان کمک گرفته شد.

 

معتقدیم کاهش بیکاری به خاطر رونق کشاورزی در اصفهان است

مرادمند اضافه کرد: بدنبال برند سازی زعفران به نام اصفهان هستیم زیرا که معتقدیم سطح کیفی زعفران های تولید شده در اصفهان بهتر از زعفران ها در کل کشور است.

وی همچنین در پاسخ به سوالات معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه آبیاری بارانی را از شرق و شمال و جنوب حذف کردیم و در حال حاضر تنها در غرب استان است، گفت: اراضی غربی اصفهان به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد نمی توان به غیر از آبیاری بارانی از روش دیگری استفاده کرد.

مرادمند همچنین در پاسخ به سوال معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص  آفت وارداتی یا همان مگس میوه که از طریق واردات محصولات قاچاق به کشور وارد می شود و یا مسافرانی که به کشورهای هدف می روند و به خاطر ضعف نظارتی در مبادی ورودی شاهد آن هستیم، گفت: از 12 سال پیش شاهد مگس میوه در مازندران بودیم که در سالهای متمادی آن را کنترل کردیم اما چون مثل امریکا شکل ایالتی نداریم که بتوانیم عبور و مرور بین شهرها را کنترل کنیم به خاطر همین این افت را هرساله مشاهده می کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه اگر امسال شاهد کاهش بیکاری در سطح استان اصفهان هستیم به خاطر رونق کشاورزی است، گفت: پس از ده سال خشکسالی از سال گذشته شاهد بارش های خوبی وخوشبختانه بازگشایی زاینده رود و رونق محصولات کشاورزی و افزایش اشتغالزایی در حوزه کشاورزی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار