مدیرکل شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمین خواران نسبت به سال های گذشته در تصرف اراضی ملی پیشروی داشتند که باید با نظارت مستمر دست آنها را از منابع ملی کوتاه کرد.
کد خبر: ۷۹۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰ 05 November 2019

"تابناک کهگیلویه و بویراحمد " نشست کارگروه مبارزه با زمین خواری به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور مدیرکل امور شهری و شورای استانداری، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شد.

مهم ترین تفاوت این نشست با بسیاری از نشست های دیگر مدیران، مستدل و مستند بودن صحبت های مدیرکل دفتر شهری بود که با تشکیل یک کمیته حقیقت یاب به صورت مستمر  فعالیت های غیرقانونی زمین خواران را در قالب پاورپوینت به تصویر درآورده بود و با مقایسه اسلایدهای مختلف میزان پیش روی زمین خواران از سال های ۲۰۰۲ تاکنون را جمع آوری و مقایسه کرده بود.

سید حسین کاظمی در این نشست با تاکید بر اینکه عملکرد شرکت تعاونی فرمانداری بویراحمد یکی از دغدغه های اصلی ما بوده است، تصریح کرد: اقدام غیرقانونی و تبلیغ واگذاری زمین از سوی این تعاونی در سایت دیوار به صورت مستند مشهود است.

وی افزود: در وهله اول واگذاری اراضی که مسکونی نیستند غیرقانونی و در شکل دوم زمین خواری است و مردم به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را بخورند‌.

کاظمی تاکید کرد: مردم نباید زمین های تعاونی فرمانداری بویراحمد را خریداری کنند.

وی تلاش های آب منطقه ای در رفع اراضی تصرف شده را قابل تقدیر دانست و افزود: این اراضی در اختیار شهرداری قرار می گیرد اما از سوی شهرداری صیانت نمی شود و دلیل اصلی تکرار این تصرفات همین مسئله است.

دبیر کارگروه مبارزه با زمین خواری استان با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه های خدمات رسان، بیان کرد: این دستگاه ها به ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی ملی انشعاب برق و گاز داده اند و باید در این خصوص پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: اراضی سرنجل کل به وسعت ۸ هکتار و تل گاه از حاصلخیزترین اراضی استان هستند اما با سهل انگاری برخی زمینه برای سودجویان فراهم شده است.

کاظمی افزود: حریم راه در محدوده ساختمان در حال احداث ستاد فرماندهی نیروی انتظامی رعایت نشده که باید قانون در این خصوص اجرا شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تصرف اراضی زیرگذر مختار بیان کرد: مکانی برای جابه جایی زندان مرکزی پیش بینی شده بود که با مخالفت منابع طبیعی به خاطر قطع ۱۰ درخت ممانعت شد در صورتی که بعد از نشست قبلی این کارگروه در زیرگذر مختار شاهد ساخت و ساز غیرقانونی هستیم.


کاظمی با انتقاد از اینکه ساخت و سازهای تنگ کناره یک شبه ایجاد نمی شود، عنوان کرد: تصرف در محدوده جنگلی کنار سد شاه قاسم توجیه پذیر نیست.

وی به زمین خواری در حریم رودخانه بشار، آبشار یاسوج، جاده دهنو و منطقه محمود آباد نیز اشاره کرد و افزود: تمامی ساخت و سازهای غیر مجاز باید در کمترین زمان ممکن تخریب شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار