کد خبر: ۷۹۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳ 05 November 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دبیر حزب اراده ملت کهگیلویه با انتشار یادداشتی در سایت محلی افتونیوز نوشته است:
اصل پنجاه و هفت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:
قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارتند از:قوه مقننه ، قوه مجریه و قوه قضائیه که زیر نظر ولایت مطلقه امر وامامت امت برطبق اصول آینده این قانون اعمال می گردند. این قوا مستقل از یکدیگرند.
تفکیک قوا یک مفهوم پذیرفته شده در دنیای مدرن است و همانطور که در بالا ذکر شد، قانون اساسی جمهوری اسلامی هم بعنوان یک میثاق ملی، بصورت کاملا شفاف بر آن تاکید نموده است.
آنچه از روح حاکم بر قانون اساسی میتوان برداشت نمود، استقلال و تمایز عملکرد قوا نسبت به همدیگر است.
شوربختانه در سالیان اخیر، مرز میان عملکرد قوا بخصوص مرز بین قوای مقننه و مجریه در موارد بسیار زیادی مخدوش شده است.
سردار هاشمی پور نماینده محترم شهرستانهای چهارگانه در مجلس شورای اسلامی،مثل همه کنشگران عرصه سیاست، کلید واژه های خاص خود را دارد.
از مفاهیم خاصی استفاده میکند.
یکی از این کلید واژه ها،غیر سیاسی نامیدن خودشان است.
تاکید دارد که سیاسی نیست.
این تاکیدات مکرر برای کسانی که دستی در مناسبات سیاسی دارند،خیلی عجیب می نماید.
مگر یک نماینده مجلس میتواند سیاسی نباشد؟اصلا مجلس شورای اسلامی،یکی از مراکز ثقل سیاست در ایران است.
اصولا مگر بررسی لوایح،تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین و همینطور نظارت بر روابط بین المللی کشور و نطقهای پیش از دستور و بیانات نمایندگان در صحن علنی و جلسات غیر علنی و تاثیرگذاری بر روی منافع ملی و…بدون نگاه سیاسی ممکن است؟
اگر اینها سیاست نیستند،پس سیاست چیست؟آیا آقای هاشمی پور میتواند یک تعریفی از مشخصات یک فرد غیر سیاسی یا یک فرد سیاسی ارائه دهد؟
سوابق عمرانی آقای هاشمی پور بر همگان واضح و مبرهن است.قصد ارزیابی این سوابق را هم نداریم.استفاده از کلیدواژه های عمرانی را در دیالوگهایش هم به همین سوابقش پیوند میدهیم.بیان واژگانی چون بلدوزر دی هشت و پیکور و بیل مکانیکی و خط لوله و…از فردی که سابقه زیادی در این حوزه دارد،توجیه پذیر است.
اما تکیه ایشان و اطرافیانش بر این نکته که وی یک شخص سیاسی نیست و فقط پیگیر امور عمرانی است،با وظایف مصرح در قانون اساسی برای یک نماینده قابل جمع نیست.
اگر وظیفه ایشان،پیگیری امور عمرانی است،چه کسی بجای ایشان به وظایف نمایندگی اش که همانا تهیه و تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین است،انجام وظیف میکند؟
اصلا اگر ایشان،پیگیر و مجری پروژه های عمرانی است،وظیفه قوه مجریه چیست؟
اگر ایشان پیگیر این امور است، قوه مجریه چه میکند؟
دیگر کلید واژه جنجالی ایشان،مستقل بودن است.
اصلا معنی مستقل چیست؟
مگر میشود مستقل از جناههای سیاسی بود؟در کجای دنیا، یک سیاستمدار مستقل داریم؟
باید از ایشان پرسید که نظر ش در مورد مفاهیم رایجی مثل تکثرگرائی،آزادی بیان و پس از بیان،نظارت استصوابی، عدالت و آزادی و اقتصاد آزاد و نقش مردم در انتخاب وکلا و تحدید قدرت حاکمان و شفاف سازی و در یک کلام:حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش چیست؟
از بین دو مفهوم جدی و رایج در مباحثات علوم انسانی یعنی عدالت و آزادی،کدام را مقدم میداند؟مدل اقتصادی مد نظر ایشان،کدامیک از مدلهای رایج علم اقتصاد است؟
سردار هاشمی پور از نظر تشکیلاتی،در جبهه اصولگرائی قرار میگیرد.با تشکیلات جمنا مرتبط بود.فندکی که برجام را در آتش سوخت،بیشتر از هرکس در دستان ایشان خودنمائی کرد.
از کاندیدای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ هم حمایت آشکاری داشت.
اما،اما خودش را اصولگرای اصلاح طلب میداند.
شاید ایشان،برای فرار از پرسش مخاطبانش به این واژه متوسل شده است.کاش این واژه را تعریف میکرد.برخی اوقات هم خود را مطیع خاص رهبری میداند و جناههای سیاسی را نفی میکند.
در صورتیکه جایگاه ایشان قابل قیاس با رهبری نیست.
اگر رهبری،چنین موضعی دارد بخاطر این است که رهبر همه سلائق کشور است و همواره از مناسبات جناحی فاصله گرفته است.اما یک نماینده مجلس چرا چنین کلیدواژه ای را بکار میبرد در حالیکه همه علائم و نشانه ها و مواضع اش بر مواضع اصولگرایان شناخته شده همخوانی آشکاری دارد؟
به نظر میرسد که این مواضع آقای هاشمی پور از دو حالت خارج نیست:
یا آگاهی درستی از دانش سیاست ندارد و یا هدف دیگری را آگاهانه دنبال میکند.
یادمان نرفته است که دکتر احمدی نژاد،کلیدواژه های اینچنینی را مکررا استفاده میکرد.قصد ندارم بین هاشمی پور و روشهای احمدی نژاد پل بزنم اما انگار یک همپوشانی عجیبی بین این دو در بیان واژگان و تکنیکهای سیاسی میتوان دید.گوئی،کلی گوئی با استفاده از کلیدواژه های مبهم، فصل مشترک هاشمی پور و احمدی نژاد است.
باید منتظر بود و دید که این تکنیکها در انتخابات مجلس پیش رو،تا چه حد به یاری سردار خواهند شتافت….!
ایرج اقبال فر دبیر حزب اراده ملت کهگیلویه
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Norway
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
کجا میشه سیاستمدار مستقل داشته باشیم؟

اسم خودت را گذاشتی دبیر یک حزب سیاسی ؟
ناشناس
|
Norway
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
خخخخخخخ
برو شیرتو بخور
نمی خوام بستنیش خوشمزه تره
خخخخخخخ
یا خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
من به خدا آقای اقبال فر را نمیشناسم ولی بسیار زیبا ولادت وفنی نوشته اند.... به عقیده ی من اون دوست عزیزی که گفته برو شیرتو بخور خودشون باید برن شیرشون رو بخورن چون مطمعنم یا از طرفدارن بیسواد عدل هاشمی هستند ویا هم جیره خوار ایشون.... بسیار فنی متن زدند، درسته!!!همه میدانند که عدل هاشمی یه شخص بیسواد هست که مدرک تحصیلییش را با پول از بهبهان گرفته... خاک بر سر مردم کهگیلویه که هیچین شخصی که ننگی فراتر از بزرگواری هست را نماینده مجلس کرده بودند..... فقط میگم آگاهی آگاهی آگاه کردن مردم.
ناشناس
|
Norway
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
در پاسخ به یا خدا
کلا مشخصه که عقده به هاشمی داری
بی سواد! مدرک پولی!
ننگی فراتر از بزرگواری!
اینا یعنی عقده ، حقارت، ضعف شخصیت و در یک کلام مریض
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار