کد خبر: ۷۹۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹ 05 November 2019

 در پی انتشار یادداشتی با عنوان «عدل هاشمی پور پارادوکس در عمل یا نظر؟» در تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مشاور رسانه ای نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با ارستل یادداشتی به یادداشت مذکور پاسخ داد.
متن یادداشت :
سلام و احترام خدمت جناب اقبال فر و سپاس از یادداشتی که به نام «مهندس هاشمی پور پارادوکس در عمل یا نظر؟» ارائه دادند.
در مقام پاسخگویی نه اما به عنوان مشاور ایشان و در جهت تنویر افکار و شفافیت امر نکاتی را یادآور می شوم امید است مفید واقع گردد.
قبل از پرداختن به اصل مطلب و به عنوان پیش نیاز موضوع ذکر این نکته ضرورت دارد که حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ شاید از مناطق منحصر به فرد در حوزه سیاسی کشور باشد که احزاب سیاسی و تفکیک قوا در آن جای خاص خود را دارند و یا اصلا شاید جایی نداشته باشند بنابراین نماینده این منطقه علاوه بر وظایف ذاتی، وظایف عرفی و نانوشته ای دارد که لاجرم بایستی انجام دهد.

از طرفی ضرورت تعامل قوا که همواره در کلام رهبر معظم انقلاب مورد توجه و تاکید است نیز چراغ راهی در جهت تبیین مسیر، نیل به توسعه و عبور از چراغ قرمزهای فرضی در کهگیلویه است.
شاهد ماجرا: دکتر کلانتری(استاندار) در هنگام افتتاح چمن مصنوعی روستای چنگلوا گفت: [ اهل تعارف نیستم، انصاف حکم می کند که اقدامات نماینده کهگیلویه را بیان کنم و اگر نبود تعامل سردار هاشمی پور با وزیر نفت، ما امروز شاهد این افتتاحیه ها نبودیم.]
در سایه ی همین تعامل است که قرارگاه سازندگی و خیرین در کهگیلویه فعالیت عمرانی دارند و کهگیلویه بزرگ به تعبیر استاندار به کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شده است.
بی شک، آنچه که تحت عناوین مباحث نظری در علوم سیاسی، مدل ها و ایده های تئوریسین ‌های سیاسی و اقتصادی است هرگز نمی تواند نسخه شفا بخش تن رنجور بلاد شاپور باشد.
قصدم ورود به بحث احزاب در ایران و دیار خودمان نیست اما شک ندارم که رد و ناکارآمدی احزاب سیاسی، ضمن پذیرش آن به صورت کلی، نیازی به صغری و کبری چیدن ندارد.
فارغ از اینکه احزاب فاقد اساسنامه، تشکیلات و ترسیم چشم انداز آینده هستند کپی برداری هایی اند که با محور قرار دادن مردم و پردازش ایده هایی نو، آرمانی و مدینه فاضله مانند اما فی الواقع خویش و قوم گرایی در سطح کلان و به صورت خانوادگی در سطح خرد هستند 
بگذریم
معتقدم یکی از محکم ترین دلایل عقب ماندگی این دیار دامن زدن به چپ و راست (سیاست زدگی) و شاخه های منشعب آن است به گونه ای که جریانات سیاسی در کهگیلویه بعد از در دست گرفتن قدرت و حتی قبل از آن تمام هم و غم شان در دست گرفتن سکان مدیریت اداره ای و تعویض سرایه دارش بوده تا جاییکه نماینده وقت نیز در مجلس امضای استیضاحش را با قول انتصاب مدیر اداره ای در یکی از مناطق عوض کرد.!!!
سیاست زده ایم.
چون مشاهده نمودیم حتی آنانی که خیلی در سیاست و حزب و همراهی دولت ادعا داشتند در بزنگاه، وا داده، جانب مردم را رها کرده و تسلیم فراکسیون و حزب خود شدند.

جناب آقای اقبال فر 
درد بی درمان کهگیلویه بزرگ توسعه سیاسی نبوده و نیست بلکه همان زخم دیرینه وکهنه ای است که عدل هاشمی پور به درستی دست روی آن گذاشت یعنی عمران و زیر ساخت.
کلید واژه هایی که از مهندس هاشمی بیان داشتید برخی شان که قابل تأمل ترند جا ماندند نظیر:
( پکیج، واریانت و فنداسیون) و دیگری را در آخر عرض می کنم
گاز رسانی به مناطق دشمن زیاری، چاروسا و دیشموک که ضمن تشکر از اخذ مجوز و اقدامات اولیه حاج آقا بزرگواری، به همت، اراده و پیگیری سردار هاشمی در قالب یک پکیج، اجرایی شد و هم اکنون مردم از آن بهره مندند.
با اذعان به اینکه اجرا وظیفه دولت است اما معتقدم اگر هاشمی پور نماینده هم بود اما عضو، رئیس کمیته گاز و پتروشیمی و نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نبود، این مهم حالا حالا ها عملی نمی شد.
شایان ذکر است که عضویتش در این کمیته ی تاثیرگذار به دلیل همان رزومه بی بدیل و سابقه اجرایی و عمرانی اش بوده است.
فنداسیون خیلی از پروژه های دیگر تا سطح قابل قبول زده شده و الحمدلله در حال پیشرفت.
در جاده معروف آب حیاط شاهد احداث واریانتی هستیم که به فضل پروردگار بزودی از شر پیچ های خطرناک و حادثه خیز منجر به فوت دستجمعی سرنشینان خودروها رهایی می یابیم.
سردار هاشمی پور را سیاستمداری می دانم که سیاسی نیست به این مفهوم که نه تنها در باتلاق سیاست واپس گرا و بدون خروجی گیر نیفتاد بلکه آن را عامل بدبختی و عقب ماندگی کهگیلویه اعلام کرد و از آن تبری جست و آنها را دکانی بیش ندانست.
و این جرأت می خواهد و شجاعت.
آری؛ درد کهگیلویه عمران است و زیر ساخت و پزشک حاذقش فقط مهندس هاشمی پور است که بارها شاهد بوده ام حتی مدیران کل ،کارشناسان، پیمانکاران، ناظران، مشاوران و ... نه تنها نتوانسته اند توجیهش کنند و یا دورش بزنند، بلکه بعضا در مقابل سؤالات فنی و اجرائی دقیقش مانده اند. 
و این است برتری جدی حاج عدل بر رقیبان و یکی از مؤلفه های نمایندگی مجلس.
آری؛ هاشمی پور سیاسی نیست چون در دو سال آخر ریاست جمهوری دکتر روحانی در دور قبل، توانست با تدبیر و درایت و تعامل سازنده و اثرگذار، خیلی از طرح ها را اجرایی نماید و خیلی از وزرا را به منطقه بیاورد.
هاشمی پور نماینده ای است که مواضعش را در سطوح کلان و مباحث درونی مجلس اعم از استیضاح وزرا و ... مشاهده نمودیم.
بند آخر کلامم و یکی دیگر از کلید واژه های هاشمی پور «دپو»

متاسفانه مطالبات و نیازمندی های اولیه و عمومی کهگیلویه در حوزه های مختلف به دلایلی که در بالا عرض کردم روی هم دپو شد و آنچنان دپو شد که حجم عظیم خدمات و پیگیری های سردار هاشمی پور در حوزه های فرهنگ، اشتغال، بهداشت و درمان، راههای مواصلاتی، آب شرب و کشاورزی، صنعت و معدن، ورزش و ... به دلیل عمق محرومیت و نظر به ظرفیت، توانمندی و پتانسیل هاشمی پور که اما در بدترین شرایط 40 سال انقلاب سکاندار نمایندگی کهگیلویه بزرگ شد رضایت تام مردم را در عین امیدواری شان به آینده، نداشته باشد.
مردم می بینند و می فهمند و خدا بالاتر می بیند و ناظر است.
سید حسین رهی
 آبان 98
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
اوفی زدی تو برجکش
مطلب این آقای دبیر حزب!!!، را خوندم خنده داره
کلا فرش پات یسی هست برا خودش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار