هر چند به نظر می رسد با توجه به تصریح رهبری در مبارزه با این گونه زالوسفتان ، مراحل جدی تری هم در پیش رو باشد اما نکته ای که بسیار برای استان ها خصوصا مناطق محروم مهم است ، لزوم شناسایی و برخورد با آقازاده های خرده پا در این مناطق است .
کد خبر: ۷۹۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 06 November 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، "آقازاده ها" واژه ای که مدتی است در جنگ و جدل های سیاسی ورود پیدا کرده است اما به لطف همین جنگ و جدل ها دست بسیاری از افرادی که صاحب منصب بوده اند و از این موقعیت خود سوء استفاده کرده اند رو شده است.
نکته خوب و امیدوارکننده این شفافیت ها این است که اولا مردم متوجه شده اند که بسیاری از افرادی که در حوزه های سیاسی به فعالیت پرداخته اند ، عملا در پی کسب منافع اقتصادی شخصی بوده اند و از این راه و با استفاده از رانت های دولتی برای خود ، خانواده و نزدیکان مال و منال هایی نامشروع کسب کرده اند ! و تاسف برانگیزتر اینکه بسیاری از این افراد و فرزندانشان کسب چنین امتیازاتی را حق و سهم خود از انقلاب می دانند! و ثانیا در سال های اخیر بسیاری از این موارد کار آقازاده ها به دستگاه قضایی کشیده شده و خصوصا طی یکی دو سال اخیر این برخوردها علنی تر و با شفافیت و شدت بیشتری صورت می گیرد و گزارشات هم به مردم داده می شود و اینکه اگر در گذشته با واژه هایی مانند "م ه" و اینجور علائم اختصاری مواجه بودیم اما اکنون با شفافیت کامل مشخصات و نوع ارتباطات آن ها به سمع مردم می رسد که همین موضوع باعث اعتماد بیشتر عمومی هم شده است.
سوء استفاده از موقعیت مختص به گروهی خاص از مسئولان نبوده است . متاسفانه در پدیده آقازاده ها در همه گروه های سیاسی ، کارکنان کشوری و لشکری چنین مواردی مشاهده شده است و کار برخی از این افراد به دستگاه قضا و صدور حکم های سنگین هم کشیده شده است.
بسیاری از آقا زاده ها مشخص شده اند که عملا کل کشور را به نوعی مصادره خود و خانواده می دانند و گاهی خانواده هایی که در حلقه های مدیریتی و سیاست گذاری های کلان مملکت تاثیرگذار بوده اند ، مشاهده می شوند که گفتار آن ها نشان از توقعات و اقداماتی است که عملا زندگی آن ها را بدون رانت ناممکن می کند!
جالب است در این گونه موارد چندان تفاوتی بین بزرگان طیف های سیاسی یا فرهنگی نیست ! یعنی هم در طیف های اصولگرای مدعی پاسداری از ارزش های انقلاب چنین مواردی مشاهده می شود و هم در طیف اصلاح طلبی که شعار برابری و آزادی آنان گوش فلک را کر کرده است!
ژن خوب و آقازاده ها در بسیاری از مناصب مشاهده شده است که خوشبختانه در خصوص بزرگان و متنفذین ، تحرکات خوبی در جهت مقابله با فساد و رانتخواری آنان صورت گرفته است هر چند به نظر می رسد با توجه به تصریح رهبری در مبارزه با این گونه زالوسفتان ، مراحل جدی تری هم در پیش رو باشد اما نکته ای که بسیار برای استان ها خصوصا مناطق محروم مهم است ، لزوم شناسایی و برخورد با آقازاده های خرده پا در این مناطق است .
در ادامه کلیپی می بینید که برخی آقازاده های به اصطلاح گردن کلفت را نشان می دهد که با برخورد قضایی مواجه شده اند.
 
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار