گزارشی از سفر وزیر ورزش به کهگیلویه و بویراحمد
در ابتدای ورود به محل افتتاح پروژه ها دو سوارکار محلی با اسب های خود وزیر ورزش و هیئت همراه را تا درب ورودی محل راهنمایی کردند که در نوع خود بسیار جالب بود.
کد خبر: ۷۹۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰ 08 November 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، وزیر ورزش و جوانان سفر یک روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد را در حالی به پایان رساند که در این سفر پروژه های ورزشی مهمی به بهره برداری رسید.
بر خلاف آنچه که تاکنون مرسوم بود این بار هواپیمای وزیر ورزش در فرودگاه شیراز به زمین ننشست و مستقیما در گچساران فرود آمد و از همانجا به سراغ طرح های ورزشی این شهرستان رفت و در روستای سرآبننیز 3 سالن چند منظوره ورزشی با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار، 4 زمین چمن مصنوعی فوتبال با ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و خانه جوان شهر دوگنبدان با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار را افتتاح کرد.
از استقبال جالب دهدشتی ها تا تشریح وضعیت ورزش استان در گفتگوی وزیر با تابناک + فیلم

محمد تقی علوی ، مدیر کل ورزش و جوانان استان در آئین افتتاح این طرح ها گفت :  هم اکنون ۲۰ طرح ورزشی در شهرستان گچساران در دست ساخت است که با بهره برداری از این طرح ها زمینه توسعه ورزش همگانی در این شهرستان نفتخیز فراهم خواهد شد.
وی ساخت پنج سالن چند منظوره ورزشی، احداث ۱۲ زمین چمن مصنوعی فوتبال، پایگاه ورزش قهرمانی  و استخر بانوان را از جمله مهمترین طرح های در حال اجرای حوزه شهرستان گچساران ذکر کرد. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: ۷۲ زیرساخت ورزشی در مناطق مختلف این استان از ابتدای دولت تدبیر و امید بهره برداری شده است.
حسین کلانتری اظهار داشت: این طرح ها در مناطق مختلف روستایی، شهری کهگیلویه و بویراحمد با سرمایه گذاری سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بهره برداری شده است.
وی بیان کرد: از این تعداد ۵۴  پروژه در شهرستان های گچساران و باشت افتتاح شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حالی که تا پیش از شروع بکار دولت تدبیر و امید برخی زیرساخت های ورزشی در مناطق محروم این استان وجود نداشت اما اکنون در بیشتر روستاها حتی بانوان هم صاحب فضاهای ورزشی استاندارد شده اند.
کلانتری گفت: امروز ۱۶ طرح ورزشی شامل سالن های چند منظوره ورزشی، خانه جوان، زمین چمن مصنوعی فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری می شود.
از استقبال جالب دهدشتی ها تا تشریح وضعیت ورزش استان در گفتگوی وزیر با تابناک + فیلم
 
کمتر از 3 هزار پروژه نیمه تمام
دکتر سلطانی فر نیز به افتتاح بیش از سیصد پروژه ورزشی در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت : سال گذشته در حالی که هدفگذاری ما افتتاح پانصد پروژه بود ، با تلاش همکارانم هفتصد پروژه به بهره برداری رسید . امسال هم با وجود محدودیت هایی که در اثر تحریم های ظالمانه آمریکا بوجود آمده ، هفتصد پروژه را هدفگذاری کردیم .
وزیر ورزش و جوانان گفت : سه سال پیش که در این وزارتخانه خدمت خو را آغاز کردم ، حدود ٤ هزار پروژه نیمه تمام داشتیم برخی پروژه ها هم در این مدت شروع شد ، الان کمتر از سه هزار پروژه نیمه تمام داریم که خداوند عنایت کرده ، همکارانم زحمت کشیدند و عزیزان در دولت و مجلس کمک کردند ، استانداران در همه بخش ها حامی ما بودند ، نمایندگان محترم ، کمیسیون فرهنگی ، کمیسیون برنامه و بودجه ، آقای تاجگردون که همیشه همراه بودند و حمایت های خودشان را همیشه معطوف ورزش کردند هم برای استان و شهرستانشان و هم برای کل کشور و پروژه هایی که در ده دوازده سال قبل بلاتکلیف مانده بود ، الان در دستور کار داریم از جمله ده سالن سرپوشیده پنج و شش هزار نفری در ده مرکز استان که حدود سه تا چهار سالن تا پایان سال افتتاح مَی کنیم در سنندج ، شیراز و یکی از دو سالن ساری و احتمالا کرج و بقیه سألنها را برنامه ریزی کردیم تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و به بهره برداری برسانیم که این اتفاق بزرگ در ورزش کشور است همچنین دهها استادیوم پنج هزارنفری فوتبال را در دستور کار داریم که تا پایان امسال هفت تا هشت پروژه را تکمیل مَی کنیم .
سلطانی فر توضیح داد: در هر صورت در بخش عمرانی ورزش یک کارگاه بزرگ سازندگی توسط همکاران ما و با حمایت دولت و مجلس پیگیری مَی شود
وزیر ورزش و جوانان گفت : در ورزش قهرمانی هم دستاوردهای بسیار خوبی در رشته های مختلف داشتیم که امیدواریم در ادامه هم با کسب سهمیه های خوب در باریها المپیک حضور مقتدرانه داشته باشیم .
از استقبال جالب دهدشتی ها تا تشریح وضعیت ورزش استان در گفتگوی وزیر با تابناک + فیلم
 
 سفر به بهمئی / دوبرابر شدن سرانه ورزشی بهمئی درد ولت تدبیر و امید
در ادامه وزیر ورزش و جوانان مسیر حدودا 110 کیلومتری را با خودرو طی کرد تا پس از گذشتن بخشی از مسیر در استان خوزستان وارد لیکک بهمئی شود.
در شهر لیکک هم چند طرح ورزشی افتتاح شد .
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آیین بهره برداری، این طرح‌ها را شامل خانه جوان، سالن چند منظوره و زمین چمن مصنوعی اعلام کرد. حسین کلانتری اعتبارهزینه شده برای این طرح‌ها را ۵۵ میلیارد ریال اعلام کرد. 
وی مساحت زمین چمن ورزشی و سالن ورزشی چند منظوره را ۲ هزارو ۸۰۰ متر مربع اعلام کرد.
کلانتری با اشاره به محرومیت شهرستان بهمئی افزود: در دولت تدبیرو امید سرانه فضای ورزشی در این شهرستان رشد دوبرابری داشته است.
 از استقبال جالب دهدشتی ها تا تشریح وضعیت ورزش استان در گفتگوی وزیر با تابناک + فیلم
 
تمجید ویژه از عدل هاشمی
در زمان افتتاح پروژه ها مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد ، در حضور وزیر ورزش مرتبا از پیگیری های عدل هاشمی تقدیر و تشکر می کرد و اینگونه عنوان می کرد که پیگیری های هاشمی از وزارت نفت در این خصوص در زمینه اعتبارات کمک شایانی به احداث این زیرساخت های ورزشی نموده است.
البته در این بین عدل هاشمی هم به صراحت از نقش وزیر نفت در احداث این مکان های ورزشی سخن گفت و تشکر کرد.
استقبال جالب دهدشتی ها!
سلطانی فر به همراه استاندار ، نماینده و هیئت همراه برای رسیدن به مقصد بعدی خود مسیر 111 کیلومتری را با خودرو طی کردند و به دهدشت رفتند.
در ابتدای ورود به محل افتتاح پروژه ها دو سوارکار محلی با اسب های خود وزیر ورزش و هیئت همراه را تا درب ورودی محل راهنمایی کردند که در نوع خود بسیار جالب بود.
 
در سفر وزیر ورزش و جوانان به شهر دهدشت 2 پروژه ورزشی به بهره‌برداری رسید. چمن ورزشی شماره چهار دهدشت با مساحد یکهزار و 270 متر مربع از پروژه‌هایی بود که به دست وزیر افتتاح شد.
عملیات این چمن مصنوعی سال 1397 آغاز شده بود و 850 میلیون تومان برای احداث آن هزینه شد.
خانه جوان در سه طبقه و با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان از اعتبارات ملی و استانی از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز با حضور مسعود سلطانی‌فر در دهدشت به بهره‌برداری رسید.
از استقبال جالب دهدشتی ها تا تشریح وضعیت ورزش استان در گفتگوی وزیر با تابناک + فیلم
 
افتتاح 2 طرح ورزشی در بویراحمد
بهره برداری از ۲ طرح ورزشی شامل سالن چندمنظوره چنارستان و بانوان فیروزآباد در شهرستان بویراحمد بخش پایان بخش سفر یک روزه مسعود سلطانی فر به استان کهگیلویه وبویراحمد بود. مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این ۲طرح ورزشی را افزون بر ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
علوی تصریح کرد: زیربنای  این دو سالن ورزشی بیش از سه هزار و ۴۰۰ متر مربع است.
۲۵۰ملیارد ریال هزینه توسعه فضاهای ورزشی در بویراحمد
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هم اینک و برای سال جاری مجوز اجرای بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال طرح ورزشی از محل اعتبارات وزارت نفت اخذ شده و اعتبار جذب شده نیز در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفته است.
غلام محمد زارعی با اشاره به اهتمام و نگاه دولت تدبیرو امید به روستاها و مناطق محروم در زمینه ورزش ، تصریح کرد: ظرف ۶ سال گذشته بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال طرح های مختلف ورزشی از جمله سالن های چند منظوره و زمین های چمن مصنوعی در سطح روستاهای شهرستان های بویراحمد و دنا به بهره برداری رسیده است.
وی یادآور شد: این میزان اعتبار هزینه شده در قالب بیش از ۳۵ طرح ورزشی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا بوده که هم اینک نیز حدود ۳۰ طرح دیگر نیز در دست اجراست.
زارعی افزود: بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار از محل اعتبارات وزارت نفت برای اجرای طرح‌های ورزشی در سطح روستاهای بویراحمد و دنا بوده است.
تشریح وضعیت ورزش استان در گفتگوی وزیر با تابناک کهگیلویه و بویراحمد / فیلم
وزیر ورزش در گفتگویی کوتاه با تابناک کهگیلویه و بویراحمد وضعیت ورزش استان را تشریح کرد.
دکتر سلطانی فر گفت : خوشبختانه در بخش زیرساخت های ورزشی، استان کهگیلویه و بویر احمد اتفاقات معجزه واری رخ داده و در حال وقوع هست . امروز ما در چنین منطقه ای شاهدیم که سالن ویژه بانوان افتتاح می شود و چندین زمین مینی فوتبال با چمن مصنوعی افتتاح می شود ، خانه جوان در این منطقه احداث شده که به بهره برداری مَی رسد.همچنین در سطح شهرستان گچساران بیست پروژه دیگر در حال احداث داریم که تا یکسال آینده افتتاح و به بهره برداری مَی رسد .
وزیر ورزش و جوانان گفت: در زمینه پروژه های ورزشی در استان کهگیلویه و بویر احمد در دوسال گذشته اتفاقات خوبی افتاده است هم در بخش سخت افزاری هم نرم افزاری که موفقیت های خوب ورزشکاران در عرصه های ملی و بین المللی بودیم و فکر مَی کنم با بهره برداری از پروژه ها خبرهای خوبی را در آینده از ورزش این استان خواهیم داشت و انشالله نوجوانان دختر و پسر در رویدادهای مختلف ملی و بین المللی خواهند درخشید .
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار