کد خبر: ۷۹۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸ 10 November 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انحراف در طرح‌های اشتغال روستایی بالای ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کمتر از دو درصد است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از یاسوج، حسین کلانتری در نشست کارگروه اشتغال، اقتصاد و سرمایه‌گذاری با اشاره به انحراف در حوزه اشتغال روستایی و عشایری نهادهای حمایتی گفت: انحراف در طرح‌های بالای ۵۰ میلیون تومان این حوزه کمتر از دو درصد است که نشان دهنده پایین بودن انحراف طرح‌های بزرگ است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از  سه بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و همچنین صندوق کارآفرینی امید استان تقدیر و تشکر کرد و افزود: میزان انحراف در تسهیلات بالا نیست اما همین دو درصد باید رصد و پیگیری و به  چرخه پیش‌بینی شده بازگردد که بازگشت این میزان طرح می‌تواند اشتغال خوبی را فراهم کند.
وی با اشاره به حمایت از طرح‌های حوزه فناوری اطلاعات و آی.تی گفت: استارت‌ آپ‌ها و مشاغل نوین مورد حمایت هستند لذا صدا و سیما و رسانه‌های استان اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند چرا که منابع خوب و تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اقدامات و سرمایه‌گذاری‌هایی در زمینه مشاغل حوزه آی.تی در کشور آغاز شده و کهگیلویه و بویراحمد نیز استعدادها و قابلیت‌های خوبی در این خصوص دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.
کلانتری در بخش دوم سخنان خود با اشاره به تدوین سند توسعه صادرات غیر نفتی استان از سوی اتاق بازرگانی اظهار کرد: تا ۱۰ روز آینده نشستی با حضور مشاور سند و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای بررسی روند پیشرفت سند برگزار تا در نشست آینده شورای برنامه‌ریزی و توسعه به تصویب برسد.
 همچنین آیت ارمغانی معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بازرسی از یک هزار و ۲۱۴ طرح اشتغال مربوط به دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۰۴ طرح در حال عقد قرارداد و یک هزار و ۱۰ طرح تسهیلات دریافت کردند.
وی بیان کرد: در ۱۱۷ طرح در زمینه پرداخت تسهیلات مغایرت بوده که با پیگیری‌ها رفع شد، ضمن اینکه ۲۲۷ مورد در زمینه میزان اشتغال پیش‌بینی شده و اشتغال ایجاد شده مغایرت بود که اصلاح شود.
وی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد معادل ۴۸۵ طرح نیروهای جدیدالاستخدام خود را بیمه کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار