کد خبر: ۷۹۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲ 10 November 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در ادامه می خوانید ، گفتگویی است با علی اصغر خیبر، رئیس دفتر و رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج.

چرا این روز ها دانشگاه مورد هجمه قرار گرفته است؟

جا دارد خیلی ساده و شفاف خدمت شما عرض کنم که در دوره جدید سرپرستی جناب آقای دکتر یزدان پناه، اقدامات مؤثری صورت گرفت، اما اجرای عدالت هر چیزی را در جای خودش قرار می دهد، در حالی که بخشش آن را از جای خود خارج می سازد؛ بنابراین باید عرض کنم که عدالت تدبیر عمومی مردم است و راهی که دکتر یزدان پناه انتخاب نموده خواست به حق و از دید ایشان عدالت شریف تر و برتر است.

چرا عده ای تبلیغ منفی راه اندازی می کنند؟

دانشگاه جای نخبه پروری است، عده ای عادت دارند همیشه منفعت طلب باشند چرا که همین عده ای محدود منافع خود را از دست رفته می دانند و به تبلیغات منفی روی می آورند و از کاه کوه می سازند.

برای دکتر یزدان پناه قانون چقدر اهمیت دارد؟

برای ایشان قانون مهم است اما اول، رضای خدا، دوم مردم و سوم رعایت قانون است که این امر به یاری خداوند متعال در حال تحقق است.

این روز ها اخراج نیرو هایی در دانشگاه تیتر اول رسانه های خبری مختلف شده است، نقش سرپرست دانشگاه در این خصوص چیست؟

در رابطه با کارگران اخراجی، اولین کسی که مدافع حقوق آنان بوده است، خود دکتر یزدان پناه می باشد و خود نیرو های اخراج شده هم به این موضوع واقف هستند و بارها به آنها اعلام کرده ایم که اگر از طرف سازمان های نظارتی همچنین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای آنها اثبات شود که حقی از آنها اجحاف شده، ما بر اساس ضوابط هیچگونه منعی جهت به کار گیری و پرداخت حقوق آنها نداریم. سازمان بازرسی استان رای علیه مدیرانی که در جذب نیروهای بیمارستان شهید جلیل قصور داشته اند صادر نموده است و دستور جذب نیرو از طریق فضای رقابتی را داده که لازم الاجرا می باشد.

مهمترین اقدامات انجام شده دکتر یزدان پناه در این مدت چه بوده اند؟

همه شما در جریان اقدامات مثبت انجام شده در این مدت کوتاه هستید، سامان دادن به جذب و بکارگیری نیروی انسانی بر اساس قانون، واگذاری پروژه های ساختمانی و خدماتی بر اساس قوانین از جمله مناقصات و مزایده، تعیین تکلیف پروژه های راکد و تعطیل شده همچنین سامان دادن به نظام پرداختی های عقب افتاده پرسنل، حضور مرتب وی در دانشگاه و پاسخ به مشکلات ارباب رجوع به صورتی که بار مراجعه به دانشگاه نسبت به قبل پایین آمده است و راهرو های دانشگاه دیگر شاهد ازدحام بی اثر ارباب رجوع نیست.

تعامل دکتر یزدان پناه با مسؤولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چگونه است؟

حضور مستمر وی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اثرات به حق مؤثری را برای دانشگاه در پی داشته و ایشان توانسته اند از طریق ارتباط مداوم با مسؤولان از بار مشکلات، علی الخصوص مشکلات مالی دانشگاه بکاهد.

ارتباط دکتر یزدان پناه با نمایندگان مجلس به چه صورت است؟

سرپرست دانشگاه خواهان تعامل سازنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت پیشبرد امور دانشگاه است؛ که در نتیجه پیگیری های دکتر یزدان پناه و همکاری های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفر معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت بازدید از خدمات بهداشتی درمانی استان، بسیار مفید واقع شد.

نحوه انتخاب معاونین و مدیران به چه صورت است؟

انتخاب معاونین، مدیران و مسؤولان بر اساس گزینه شایسته سالاری و پاک دستی بوده است و دکتر یزدان پناه اعتقاد دارد که نشستن ما روی این صندلی زمانی مطلوب است که خواسته ی مردم از خودمان را درک کرده و آن را به صورت شایسته در عمل به آن ها نشان دهیم.

به عنوان سؤال آخر، چه آینده ای برای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پیش بینی می کنید؟

به شما اطمینان می دهم که آینده برای ما روشن خواهد بود و ان شاء الله به زودی خبر های خوشی خواهیم داشت.
گفتگو از حسین رازیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار