کد خبر: ۷۹۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ 10 November 2019
به گزارش  تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از کهگیلویه، شورای فرهنگ عمومی امروز موضوع «نقش رسانه در بازتاب مسائل سیاسی و فرهنگی» را در دستور کار داشت و رئیس و اعضای این شورا تذکراتی خطاب به رسانه‌های شهرستان داشتند.
مجید کرمی در این نشست اظهار داشت: از رسانه‌ها خواست مسایل جنبی و حاشیه که بر اطلاع‌رسانی دقیق و صادقانه اثر دارد را کنار بگذارند و در راستای امنیت و اطلاع‌رسانی دقیق عمل کنند.
رئیس دادگستری کهگیلویه گفت: نقش رسانه در شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست بنابراین خبرنگاران باید این نقش با ارزش را به خوبی ایفا کنند و دقت داشته باشند که مسیر به درستی طی شود.
وی با بیان اینکه رسانه زبان گویای جامعه است، خطاب به خبرنگاران ادامه داد: از تیترهایی که باعث تشویش اذهان می‌شود و جنجال‌آفرینی می‌کند پرهیز کنید و شهر را با یک حادثه جزئی نا امن جلوه ندهید.
این مسؤول گفت: رسانه باید در فضای سیاسی بی‌طرفی را رعایت کند و برای تعریف از کسی دیگری را تخریب نکند.
کرمی اضافه کرد: کارهای خوب سیاسی فرهنگی و اجتماعی از جانب هر کسی باشد باید در رسانه‌ها خوب اطلاع رسانی شود تا الگوسازی و فرهنگ‌سازی شود.
وی با بیان اینکه رسانه نباید صرفا به مسایل سیاسی بپردازد، برخی ممنوعیت‌های خبری را متذکر شد و افزود: اخبار غیر مستند که با اعتبار حیثیت و آبروی دیگران بازی می‌کند را انتشار ندهید.
کرمی تصریح کرد:توهین، افترا، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از دیگر ممنوعیت‌های خبری رسانه‌ای است که امیدوارم خبرنگاران با صداقت، تعهد و رعایت انصاف قلم بزنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار