کد خبر: ۷۹۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 11 November 2019
فرماندار شهرستان بویراحمد در رابطه با فعالیت انتخاباتی مدیران دولتی گفت: اگر از امکانات دولت به نفع فردی استفاده نشود و خارج از وقت اداری هم باشد منعی ندارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شاهرخ کناری در گفتگو با تسنیم ، با اشاره به رویکرد فرمانداری شهرستان بویراحمد در انتخابات پیش‌رو، اظهار داشت: تقریبا 107 نفر عضو شورای اداری شهرستان بویراحمد هستند که در جلسه به صورت شفاف به آنها گفتیم اگر در خارج از وقت اداری از امکانات دولتی در راستای مسائل سیاسی استفاده کنند فردای آن روز دیگر مدیر ما نیستند.
وی با اشاره به اینکه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفته  است که مدیران در هیچ شرایطی به مسائل انتخاباتی ورود نکنند، افزود: اگر این موضوع نگاه دستگاه قضایی بوده و تخلف است باید به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده و استاندار در شورای اداری مطرح کند که به استناد این بند قانونی ورود مدیران خارج از وقت اداری و بدون امکانات دولتی ممنوع است.
فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: با توجه به اینکه تاکنون چنین موضوعی ابلاغ نشده اگر از امکانات دولت به نفع فردی استفاده نشود و خارج از وقت اداری هم باشد منعی ندارد.
کناری در رابطه با وظایف هیئت‌های اجرایی و نظارت هم گفت: آنچه برای هیئت نظارت تعریف شده در استان اجرا می‌شود آنچه برای هیئت‌های اجرایی در سراسر کشور تعریف شده در شهرستان‌ها و بخش‌ها اجرا می‌شود ضمن اینکه ستاد انتخابات استان تذکرات لازم را داده که فرمانداران در ساز و کار قانونی عمل کنند.
وی در رابطه با ارتقاء بخش مارگون به شهرستان و ارتقاء دهستان زیلایی به بخش نیز با بیان اینکه این پروسه مدت زیادی طولی کشید، ابراز کرد: با توجه به اینکه هر شهرستانی باید دو بخش و چهار دهستان داشته باشد اما در بخش زیلایی معارضاتی با سیلاب کلوار داشتیم زیرا هنگامی که سیلاب کلوار را در بخش زیلایی تعریف می‌کردیم به خاطر صعب‌العبور بودن منطقه، امکان تردد و دسترسی به مرکز بخش زیلایی برای سیلاب کلوار تسهیل نمی‌شد بنابراین اصلاحاتی در این زمینه انجام دادیم.
فرماندار شهرستان بویراحمد به اصلاحات انجام شده در راستای ارتقاء دهستان زیلایی به بخش و ارتقاء بخش مارگون به شهرستان اشاره داشت و عنوان کرد: در بخش زیلایی دو دهستان زیلایی و شوروم را تعریف کرده و سیلاب کلوار را جزو دهستان دالون بخش مارگون تعریف کردیم و عملا مشکل ایاب و ذهاب سیلاب و کلوار به بخش زیلایی مرتفع شد.
کناری با بیان اینکه بحث ارتقاء دهستان زیلایی به بخش و ارتقاء بخش مارگون به شهرستان چهار ماه پیش با امضای وزیر کشور به کمیسیون مربوطه رفت و مصوب شد، گفت: این مسأله برای تایید نهایی باید به هیئت دولت برود و تنها در انتظار یک «بله» است.
وی از تعیین تکلیف این موضوع بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و ابراز کرد: با توجه به اینکه فرمانداری باید انتخابات برگزار کرده و زیرساخت‌های لازم را فراهم کند موضوع ارتقاء دهستان زیلایی به بخش و ارتقاء بخش مارگون به شهرستان به بعد از انتخابات موکول می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار