کد خبر: ۷۹۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹ 15 November 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور پرشور و گسترده مردم در حسینیه الزاهرا(س) یاسوج و سخنرانی استاد مهدی روشنفکر عضو هیئت علمی دانشگاه برگزار شد.
در این آئین پرویز حقیقت و سید قدرت الله دانش معاون اسبق آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و نجابت نیز به ایراد سخن پرداختند.
مهدی روشنفکر از فعالان سیاسی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: در چنین روزی کاخ‌های ظلم و جور به لرزه افتاد و زمین آغوش خود را برای پذیرایی از یگانه معلم بشریت باز نمود.
وی عنوان کرد: خداوند اراده فرمود تا بشر سرگردان و غرق در جهالت و کفر را از منجلاب سیاهی، نادانی و خشونت برهاند و کاملترین هدیه آسمانی به زمین فرستاده شد تا راه گم نشود و نور هدایت خاموش نگردد و حجت بر انسان تمام شود و راه سعادت و شقاوت از هم جدا گردد.
روشنفکر خاطرنشان کرد: امروز تمام بشریت در معرض پیام نجات بخش نبوی است و مکتب نبی اکرم(ص) و پیام هدایت بخش ایشان به بزرگترین پیام در جهان کنونی تبدیل گردیده است.
وی ادامه داد: امروز به لطف الهی و با نفس مسیحایی حضرت امام خمینی(ره) و با ایستادگی و جانفشانی‌های ملت ایران آئین محمد و مکتب محمد و سیره و سلوک و پیام محمد رسا تر از همیشه در گوش تاریخ شنیده می‌شود و همه پیامبران دروغین و مکاتب مادی و الحادی و تمام گفتمان‌های غیر انسانی و ظالمانه به چالشی جدی کشیده شده است و یگانه راه نجات و رهایی و رستگاری پیش روی بشر قرار گرفته است.
روشنفکر افزود: وقتی به وضعیت فعلی جهان اسلام نگاه می‌کنیم متاسفانه اغلب مناطق و بلاد اسلامی درگیر در جنگ، خونریزی و برادر کشی هستند.
وی تصریح کرد: خون مسلمانان در خیابان‌های کابل، بغداد، جاما، دمشق و سایر شهرهای اسلامی به زمین ریخته می‌شود و اغلب سرزمین‌های مسلمانان در کوره داغ تعصبات فرقه‌ای و مذهبی می‌سوزد و آبادانی، توسعه، رشد و پیشرفت از بلاد اسلامی رخت بر بسته و سایه شوم توسعه نیافتگی، محرومیت، فقر و گرسنگی بر مناطقی از جهان اسلام سایه انداخته است.
روشنفکر تاکید کرد: جوانان امروزی می‌پرسند اگر نسخه‌های اسلام نجات بخش است پس این تفرقه، خشونت و خودزنی‌ها برای چیست؟ پاسخ این سوال را باید در میزان عمل به نسخه رستگاری متعلق به جهان اسلام جست‌وجو کرد.
وی گفت: به راستی چه میزان نسخه‌های شفا بخش نبی مکرم اسلام در عرصه‌های گوناگون مبنای عمل قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه چه باید کرد بزرگترین پرسش جهان امروز و جوان امروز می‌باشد، ابراز کرد: عده‌ای در داخل کشور به دنبال نسخه‌های بدلی و گه‌گاه دست دوم و سومی وارداتی هستند که هیچ نسبتی با مقتضیات فرهنگی و بستر سرزمینی ما ندارد.
روشنفکر عنوان کرد: اساسآ برخی‌ها معتقدند نسخه شفا بخش را باید از روی دست دیگران کپی کرد.
وی اظهار داشت: تجربه تاریخی ایران در چند قرن گذشته و تاریخ معاصر انقلاب اسلامی نشان داده هیچ مکتب، ایدوئولوژی، گفتمان و برنامه‌ای جز تمسک به قران و اهل بیت(ع) و بازگشت به خویشتن و اتکای به درون و روی پای خود ایستادن برای فتح افق‌های بلند انقلاب اسلامی زیر پرچم ولایت فقیه وجود ندارد.
وی عنوان کرد: تنها راه توسل و تمسک به سیره فردی، اخلاقی، خانوادگی، تربیتی و حکومتی نبی مکرم اسلام می باشد.
روشنفکر گفت: حاکمان، مجریان، قاضیان، موکلان در تمامی رده‌های حکومت اسلامی در هر سه قوه باید خود را بر این آرمان‌های جهانی، انسانی و اسلامی منطبق نمایند تا قله‌های فتح نشده انقلاب در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به تسخیر درآید.
روشنفکر ادامه داد : تزویر و بدبینی و ترس از وحودت بلای جان جریان های وفادار است باید به سیره رحمت و مهربانی بازگشت .
روشنفکر در ادامه عنوان کرد: چون هفته وحدت بود دوستان من تاکید داشتند به ناگفته ها بپردازم اما به احترام هفته و پیامبر مثل گذشته فعلا چیزی نمی گویم و در استانه تبلیغات انتخابات اگر دوستان تجدید نظر نکردند آن موقع و به خیلی از اتهامات و برچسب های نچسب جواب خواهم داد .
وی افزود : با خود عهد بستم با دوستان صادق باشم و روزهای آتی جفا و ظلم که زمینه انشقاق و دودستگی ها و عدم توسعه استان که ناشی از بعضی از خواص بی خاصیت است می پردازم و وظیفه هر انقلابی بایست بر اساس گام در این مسیر همراه با روشنگری توجیه کند و گول یک سری افراد که باید در ایده خود تجدید نظر کنند را نخورند .
مهدی روشنفکر در ادامه گلایه خود اظهار داشت : کاسه صبر جوانان لبریز شده است ، الان وضعیت و شرایط طوری است که کسانی که به حلقه ندای وحدت پیوستند قابل مقایسه با بقیه جریانات موجود نیست از یک جمعیت بسیار کیفی در سطوح مختلف برخوردار هسستند یقین دارم با این شرایط سالها در نقش مدیریت و اداره استان نقش اول را می تواند اداره کند .
وی اظهار داشت: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری تنها راه اصرار بر اقتصاد مقاومتی، اتکای به درون و وارد کردن انرژی بیکران مردمی در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی است.
روشنفکر گفت: عده‌ای صراحتآ مانع ورود توده‌های مردم به عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی می باشند، مردم پای کار اسلام، انقلاب و ارزش‌ها تمام قد ایستاده‌اند، این مسئولان هستند که باید به میدان عمل به پیام نجات بخش نبی اکرم وارد شوند.
وی ادامه داد: هیچ راهی جز مردمی کردن اقتصاد وجود ندارد، سنت پیامبر اکرم ، آموزه‌های اهل بیت، باید در حوزه‌های مدیریتی اجرایی، قضایی و تقنینی حاکم گردد.
روشنفکر خاطرنشان کرد: عزیزان دین زنده است، ارزش‌ها جاذبه دارند و آن شعارهای انقلاب که بر اساس آن انقلاب پیروز شد تنها راه نجات ماست.
وی تاکید کرد: امروز باید سیره و گفتمان نبی اکرم در مجلس دولت، دولت و قوه قضائیه حاکم گردد تا حلاوت و شیرینی اسلام ناب و کارآمدی و توانمندی به نسل جوان منتقل گردد.
روشنفکر گفت: پیامبر در خطبه وداع و آخرین سخنرانی عمر مبارک در جمع مردم فرمود نگذارید پشت درهای بسته حکومت قوی‌ها ضعیف‌ها را پاره پاره کنند.
وی با بیان اینکه نگذارید پشت بسته دولت و مجلس و قوه قضائیه سرمایه داران ضعفا و فقرا را له و لگد مال کنند، افزود: پیامبر فرمود کلو جمعیا و لا تفرقو بخورید اما تنها تنها نخورید حتی سر سفره نیز متفرق نشوید.
این عضو هیئت علمی دانشگاه بیان کرد: این فاصله‌های جهنمی و این شکاف‌های طبقاتی و این کاخ نشینی عده‌ای از مسئولان و کوخ نشینی برخی از مردم هیچ نسبنی با سیره مدیریتی نبی اکرم ندارد و به تعبیر شهید بهشتی تا زمانی که این فاصله‌های جهنمی پر نگردد جامعه اصلاح نخواهد شد.
روشنفکر ادامه داد: پیامبر فرمود هرکس سیر بخوابد و در مجاورت و همسایگی او کسانی گرسنه باشند از ما نیست و به روز قیامت ایمان نیاورده است.
وی عنوان کرد: پیامبر به طبقات ضعیف و کارگرها و انسان‌های سخت کوش احترام می‌گذاشت و در مقابل زالوها و انگل‌ها و دلالان جامعه موضع جدی می‌گرفت.
روشنفکر خاطرنشان کرد: پیامبر فرمود چند گروه که آبرویشان محترم نیست و باید در ملا عام آنها را نهی از منکر و نقد کرد از جمله کسانی که بر مسند قدرت هستند و یا ثروتی در اختیار دارند اما ستم می‌کنند و فرمود مدیرانی که از قدرت سوء استفاده می‌کنند را متهم کنید و نیز توانمندانی که حق الله و حق الناس را در ثروت و سرمایه ادا نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: امروز کشور به شدت نیازمند یک نظام مالیاتی دقیق و مبتنی بر عدالت اجتماعی می‌باشد.عده‌ای در حالی که ثروت‌های میلیاردی بادآورده به چنگ می‌آورند هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.
روشنفکر با تاکید بر اینکه امروز تنها راه مبارزه با فساد و اشرافیت مطبوعات و رسانه‌های مستقل، پاسخگو و عدالت خواه است، خاطرنشان کرد: تنها راه مبارزه با فساد انتقال مدیران به اتاق شیشه‌ای است.
وی با بیان اینکه امروز تنها با یک عزم و اراده عمومی و شفافیت می‌توان به جنگ دیو هزار سر فساد و اشرافیت رفت، افزود: پیامبر فرمود هرجا ستمی بر مردم رود و حکومت بی اطلاع بماند یا مطلع شود ولی مدارا کند نقض پیمان الهی شده است.
روشنفکر عنوان کرد: امروز باید با فرهنگ اشرافیت خزیده زیر پوست برخی از مدیران اجرایی و پدیده آقا زادگی با قدرت تمام تقابل کرد تا عرصه برای جوانان شایسته فراهم گردد.
وی تاکید کرد: ژن‌های خوب، آقا زادگی و یک هزار و ۵۰۰ آقازاده‌ای که در آمریکا زندگی می‌کنند و از منابع دولتی و فرصت‌های مردمی و با رانت خواری و سوء استفاده از قدرت زندگی‌های لاکچری دارند تهدید جدی برای حیثیت دولت و مجلس می‌باشند.
روشنفکر گفت: پیامبر فرمود جامعه‌ای که در آن حقوق ضعیفان از قدرتمندان، صاحبان قدرت، صاحبان ثروت بدون لکنت زبان مطالبه نشود جامعه اسلامی نیست.
وی با اشاره به اینکه امروز باید با تمام توان قوه قضائیه را در مبارزه با فساد و اشرافیت یاری کرد، اظهار داشت: پیامبر در آخرین روزهای عمر شریف جوانی ۱۹ ساله را مامور به فرماندهی سپاه عازم با نبرد با سپاه روم فرستاد.
روشنفکر ابراز کرد: امروز اسامه‌های زیادی در عرصه اقتصادی، علمی و اجرایی وجود دارد که پیرمردهای ۸۰ و ۹۰ ساله اجازه ورود آن‌ها به عرصه‌های اجرایی را نمی‌دهند باید درها را به روی جوانان باز کرد تا قفل اقتصاد به دست جوانان شکسته شود.
وی گفت: پس تمام جناح‌ها و سلیقه‌ها و گروه‌ها باید سنت پیامبر را در عرصه اجرایی و حکومتی مبنای عمل قرار دهند، بیماری‌های جامعه ناشی از فاصله گرفتن از این فرهنگ حیات بخش می‌باشد.
این فعال سیاسی و اجتماعی تصریح کرد: عزیزان هفته وحدت نه تنها شیعه و سنی باید با حفظ اصول باید در کنار هم و بر علیه استکبار جهانی متحد و یکپارچه باشند بلکه تمام گروه‌های وفادار به انقلاب و زیر چتر نظام اسلامی باید با تمام توان روی نقاط مشترک و وحدت آفرین و منافع ملی اجماع نموده و با امید بخشی به جامعه زمینه اصلاح امور را فراهم آورند.
روشنفکر بیان کرد: عزیزان به تعبیر مقام معظم رهبری تمام مشکلات کشور نسخه‌های داخلی داشته و ما هیچ مشکل لاینحلی در کشور نداریم.
وی تاکید کرد: امروز نباید عده‌ای به هر نام و عنوانی بر طبل جدایی و تفرقه بکوبند و با خط کشی و جدا کردن مردم از هم، انسجام ملی را مخدوش نمایند.
روشنفکر افزود: تمام گروه‌های وفادار به انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری عزیز باید حول منافع ملی و مصالح مردم اجماع نموده و از هر اقدام نا امید کننده و دادن آدرس‌های غلط اجتناب نمایند.
وی افزود: خودرایی، خودشیفتگی، خودمحوری، خودبرتر بینی، انحصار طلبی، تمامیت خواهی آفت وحدت و همگرایی و اتحاد ملی می‌باشد.
روشنفکر گفت: تکفیر یکدیگر ، اتهام زنی ناروا به دوستان هم سلیقه، بد بینی و ترس از وحدت و میدان دادن به منادیان تفرقه و جدایی بلای جان جریان‎های وفادار به انقلاب می‌باشد.
وی عنوان کرد: باید به سیره رحمت، مودت و مهربانی رسول اکرم بازگشت، آنجا که خداوند فرمود ای پیامبر به برکت رحمت الهی با مردم نرم خو و پرمهر شدی و از تند خو و سخت دل بودی قطعا مردم از پیرامون تو پراکنده می‌شدند./ فصلی نو
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار