مربی بسکتبال استان در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد:
تابان سیرت : انتظار داریم دغدغه فکری ما مربیان و مسولین از نداشتن این امکانات اولیه فراتر برود و به ایده ها و تصمیمات مثمر ثمر تری جهت رشد بسکتبال استان بیاندیشم.
کد خبر: ۷۹۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۹ 18 November 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بسکتبال یکی از ورزش های پر هیجان است که در بسیاری از کشورها طرفداران پر و پا قرصی دارد و در برخی کشورها  سرمایه گذاری های هنگفتی هم در این رشته صورت می گیرد.
هر چند طی چند سال گذشته ایران توانسته تاحدودی خود را در میادین منطقه ای و بین المللی معرفی کند اما حضور پرقدرت در این میادین مستلزم گسترش زیرساخت ها و سرمایه گذاری در همه نقاط کشور است.
بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد هر چند در برخی شهرهای بزرگ استان ، فعال و حتی در برخی میادین کشوری و منطقه ای مشارکت دارد اما برخی کمبود ها باعث شده است ، این ورزش با توجه به پتانسیل های موجود استان نتواند به جایگاه واقعی خود برسد. هر چند در دوره مدیریت حشمت الله اقبال پناه بر هیئت بسکتبال استان ، توسعه این ورزش در کل استان با برگزاری کلاس های متعدد داوری و مربیگری با استفاده از مدرسین فدراسیون ، شتاب بیشتری گرفته است اما برخی مشکلات و کمبودها وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر خصوصا نزد برخی مسئولین و یا اسپانسرها در حوزه ورزش است.
خانم تابان سیرت ، نایب رئیس هیئت بسکتبال استان و از مربیان صاحب باشگاه در کهگیلویه و بویراحمد ، در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به برخی مشکلات این رشته در استان اشاره می کند.
وی می گوید مشکل اصلی هییت برمیگردد به نداشتن فضای کافی، اگر هیئت بسکتبال دارای خانه بسکتبال بود هم مشکل فضا حل می شد و هم مربیان بیشتری جهت برگزاری کلاس ترغیب می شدند .
خانم تابان سیرت اینگونه ادامه می دهد که چون باشگاه های موجود استان باید هزینه زیادی را برای وقت آزاد سالنها و تهیه توپ و امکانات ورزشی  پرداخت کنند عملا باشگاه داری بسیار سخت است.
وی اظهار می کند که هنگام اعزام تیم ها به مسابقات و تورنمنت های کشوری باشگاه عملا هزینه ها را متحمل می شود که تامین بخشی از هزینه ها جهت اعزام تیم های منتخب در مسابقات کشوری و لیگ ها ، توسط مسئولین یا اسپانسرها می تواند ایجاد انگیزه ای باشد هم برای بازیکنان و هم مربیان که بتوانند به رونق بسکتبال استان کمک کنند.
این مربی بسکتبال تشویق مربیان و بازیکنان با در نظر گرفتن حداقل ها را هم یکی از راه هایی عنوان کرد که می تواند کمک بزرگی به رونق ورزش بسکتبال در استان کند.
وی با اشاره به برخی دستگاه ها مانند شهرداری ها که می توانند با صرف هزینه های بسیار پایین تر از هزینه هایی که برای ورزش هایی که تیم داری آن ها منابع مالی و امکانات زیادی را متقبل می شوند پیشنهاد کرد ، برخی از این دستگاه ها تیم های بسکتبال را حمایت کنند .
تابان سیرت در خصوص این پیشنهاد شهرداری یاسوج را مثال زد که می تواند با هزینه هایی بسیار کمتر از دیگر ورزش ها عملا یاسوج را با توجه به پتانسیل های زیاد بازیکن ، به یکی از قطب های بسکتبال کشور تبدیل کند.
نایب رئیس هیئت بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن ابراز امیدواری به رفع مشکلات ورزش بسکتبال گفت : انتظار داریم دغدغه فکری ما مربیان و مسولین از نداشتن این امکانات اولیه فراتر برود و به ایده ها و تصمیمات مثمر ثمر تری جهت رشد بسکتبال استان بیاندیشم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار