بازدید سرزده از بازار یاسوج (بخش دوم)
در خلال این بازدید موضوعی از طرف معاون اقتصادی استاندار مطرح شد مبنی بر میزان آمادگی پایانه مسافربری برای دایر کردن سرویس های اتوبوس به تعداد مورد نیاز که مسئول اتحادیه حمل و نقل گفت : چنانچه مسئولین تقاضای برقراری سرویس های اتوبوس برای انتقال مسافر بین شهرهای استان را داشته باشند ، اتحادیه آمادگی کامل را دارد.
کد خبر: ۷۹۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ 20 November 2019
پس از اجرایی شدن طرح سهمیه بندی بنزین در بامداد روز بیست و چهارم آبان امسال ، گمانه زنی ها و شایعاتی در خصوص احتمال جهش دوباره قیمت ها مطرح شد که در این زمینه ، مسئولان اقتصادی و نظارتی وظیفه پاسخ به این شایعات با کنترل و نظارت بر بازار را بر عهده دارند.
بازدید از بازار شهر یاسوج در اولین روزهای اجرای سهمیه بندی بنزین ، اولین اقدام مجموعه اقتصادی استان بود که با حضور تیم های گشت کنترل بازار در شهر یاسوج انجام شد. یکی از مهمترین موضوعات در این خصوص افزایش احتمالی قیمت کرایه ها است .
 چرا کرایه نباید افزایش یابد ؟ / آیا اتوبوس های به خطوط بین شهری استان باز می گردند؟
 
در بازدید از پایانه مسافربری شهر یاسوج ، برخی از مشکلات تاکسی های بین شهر مطرح شد از جمله عدم اختصاص سهمیه وعده داده شده دولت که معاون اقتصادی استاندار قول داد با توجه به برنامه های دولت این مشکلات به زودی حل شوند.
سید حشمت الله صمیمی دوست در مورد افزایش بهای کرایه های تاکسی ها اظهار داشت:بخش عمده ای از حمل و نقل مسافر با خودروهای دوگانه سوز انجام می شود که افزایش بهای کرایه مسافر درون و برون شهری را غیر ضروری کرده است.
صمیمی دوست تصریح کرد: به عنوان مثال از یکهزار و ۳۳ دستگاه تاکسی درون شهری فعال در شهر یاسوج تنها پنج دستگاه خودرو تک سوخت است و بقیه دوگانه سوز هستند.
وی بیان کرد: برای تاکسی های بنزین سوز برون شهری ۷۵۰ لیتر و برون شهری دوگانه ۴۵۰ لیتر بنزین با بهای یکهزار و ۵۰۰ تومان پیش بینی شده و کسی حق افزایش کرایه حمل و نقل مسافر را ندارد.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد سرویس های مدارس و تاکسی های تلفنی نیز گفت: برای این خودروها هم سهمیه پیش بینی خواهد شد.
صمیمی دوست عنوان کرد: معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد آماده کمک به دستگاه های اجرایی در صورت وجود نواقص است.
چه برنامه هایی برای نظارت بهتر بر بازار و شبکه حمل و نقل پیش بینی شده است؟
مدیرکل تعزیرات جکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعبه ویژه ای برای بررسی تخلفات احتمالی پس از افزایش قیمت بنزین در استان دایر شده است.
براتعلی صالحی افزود: سه سامانه  ۱۳۵ تعزیرات ، ۱۲۴ صنعت معدن و تجارت، ۱۳۷حمل و نقل  برای دریافت گزارش های مردمی پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون وضعیت بازار و شبکه حمل و نقل برای پیشگیری از سوء استفاده احتمالی سودجویان به صورت لحظه ای در حال رصد است و نوسان قیمت در سه روز اخیر گزارش نشده است.
وی بیان کرد: تشدید گشت های مشترک با کمک دستگاه های متولی از برنامه های مهم در حال اجرا برای نظارت بهتر بر نحوه توزیع کالا و خدمات در استان است.
صالحی تاکید کرد: به محض وصول گزارش ها و اثبات تخلفات با مجرمان به جد برخورد خواهد شد.
آیا اتوبوس ها به جاده های بین شهری استان بر می گردند؟
در خلال این بازدید موضوعی از طرف معاون اقتصادی استاندار مطرح شد مبنی بر میزان آمادگی پایانه مسافربری برای دایر کردن سرویس های اتوبوس به تعداد مورد نیاز که مسئول اتحادیه حمل و نقل گفت : چنانچه مسئولین تقاضای برقراری سرویس های اتوبوس برای انتقال مسافر بین شهرهای استان را داشته باشند ، اتحادیه آمادگی کامل را دارد.
اردشیری افزود : هر زمان و به هر تعداد ، اتوبوس برای دایر کردن سرویس های اتوبوس مورد نیاز باشد ، در صورت اعلام مسئولین در اسرع وقت این خودروها در اختیار بخش حمل و نقل قرار خواهد گرفت.
لازم به توضیح است یکی از مشکلات در حوزه حمل و نقل مربوط به خودروهای سواری شخصی است که در مسیرهای روستایی استان اقدام به حمل بار و مسافر می کنند که در طرح مذکور سهمیه ای برای آنان در نظر گرفته نشده است که معاون اقتصادی استاندار عنوان می کند با تشکیل جلسه با متولیان در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
يكي بياد به وضعيت آژانس ها رسيدگي كنه . پنجاه درصد كشيدن رو كرايه ها
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
با سلام. لطفا در مورد سهمیه خودروهای شخصی دوگانه سوز بازنگری بفرمایید. در روستاها و شهرهای کوچک جایگاه گاز وجود ندارد و خیلی افراد هم بدلایل مختلف از جمله مسافرت و احتمال بیشتر خرابی خودرو روی گاز از بنزین فقط استفاده میکنند. ضمن اینکه با این نوع سهمیه بندی عملا به افرادی که حدود 3 تا 5 میلیون تومان خودروی گرانتر خریده اند تا امکان گاز داشته باشند، نوعی محدودیت و تنیبه لحاظ شده است. بهتر بود سهمیه معادل تک سوز لحاظ میشد. و مصرف گاز اختیار و امتیاز باشد نه محدودیت. تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار