کد خبر: ۷۹۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 19 November 2019
وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال نامه‌ای را خیرین به ما نوشتند و اعلام کردند که ظرف دو سال، ۵ هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی تعهد می‌کنند.
به گزارش «تابناک کهگیلویه و بویراحمد » به نقل از فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی، بازسازی و تخریب است که باید برای ایمن شدن این مدارس تلاش کنیم.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلیل اینکه اصرار آموزش و پرورش این بود که فرصت‌های آموزشی را در همه مناطق کشور توسعه دهد، در خیلی از جا‌ها مدارسی ساخته شده است که تعداد دانش‌آموزان آن خیلی کم است.
حاجی‌میرزایی افزود: در حاشیه شهر‌ها و برخی استان‌ها ما به شدت نیازمند فضای آموزشی هستیم؛ در برخی از مناطق، ۳۵، ۴۰ دانش‌آموز در یک کلاس هستند و نیازمند این است که حرکت مدرسه‌سازی خیرین را توسعه دهیم.
وی ادامه داد: امسال نامه‌ای را خیرین به ما نوشتند و گفتند در ظرف دو سال، حدود ۵ هزار میلیارد تومان تعهد برای مدرسه‌سازی می‌کنند که دولت به اندازه آن اعتبار اختصاص دهد و دولت هم قول داده است که متناسب با اعتباری که خیرین محترم گذاشتند، اعتبار در نظر بگیرد تا ان‌شاءالله هرچه زودتر فاصله‌ها را پر کند.
وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت فضای آموزشی استان تهران، گفت: استان تهران جزو استان‌هایی است که از نظر فضای آموزشی وضعیت خوبی ندارد در برخی مناطق مثل منطقه ۲۲ تهران، به رغم توسعه‌ای که پیدا کرده، پیش‌بینی فضای آموزشی مناسب نشده است؛ در حواشی و مرکز تهران نیازمند به فضای آموزشی هستیم.
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم از نظر رتبه‌بندی، وضعیت فضای آموزشی استان تهران را در نظر بگیریم، بدترین فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان و استان تهران است؛ برخی کلان‌شهر‌ها به دلیل مهاجرپذیری و توسعه حواشی شهر‌ها به شدت کمبود فضای آموزشی دارند.
حاجی میرزایی اظهار کرد: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع است و استاندارد آن ۸.۲ مترمربع است و تهران زیر ۵.۲ مترمربع است و باید این فاصله پر شود.
وی ادامه داد: ۴۰ هزار کلاس نیمه‌تمام داریم و اولویت ما تکمیل این پروژه‌های نیمه‌تمام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار