کد خبر: ۷۹۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 19 November 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مردم عادی اگر اعتراض هم داشته باشند، دست به آشوب نمی‌زنند، گفت: نباید اغتشاش‌ها را به حساب مردم گذاشت؛ زیرا مردم هیچ گاه در اعتراض به افزایش قیمت بنزین، اموال عمومی را تخریب نمی کنند.
محمدکاظم انبارلویی با بیان اینکه اعتراض ادب و آدابی دارد، اظهار کرد: ممکن است حتی در فرایند یک تصمیم‌گیری عده ای از تصمیم گیران مخالف نظری باشند، اما وقتی اکثریت موافق باشند، همه باید تابع آن تصمیم باشند. ممکن است به تصمیم اخیر برای افزایش قیمت بنزین اعتراض و انتقادی وجود داشته باشد، اما اعتراض با آتش زدن اموال عمومی فرق دارد.
وی با بیان اینکه هیچ نسبت عقلایی میان اعتراض به افزایش قیمت بنزین و آتش زدن مساجد و آسیب رساندن به اموال عمومی وجود ندارد، ادامه داد: فرمان آشوب توسط منافقان، سلطنت‌طلبان و دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی داده شده است و آنها قصد دارند تا بر موج اعتراضات سوار شوند. آنها بنزین سه هزار تومانی یعنی سقف قیمت بنزین را برجسته کرده اند و اشاره نمی کنند که درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم به‌خصوص اقشار نیازمند باز می‌گردد.
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به ضرورت برخورد با آشوب‌گران تصریح کرد: کل آشوب‌گران نیم درصد جمعیت مردم کشور نمی‌شوند. مردم عادی اگر اعتراض هم داشته باشند، دست به آشوب نمی‌زنند. ما در دوران حکومت قاجار که زندگی نمی کنیم. تمام مقامات نظام مستقیم یا غیرمستقیم بوسیله مردم انتخاب می شوند؛ بنابراین نباید با سوء‌ظن به تصمیمات مسئولان به‌خصوص تصمیم اخیر که در یک فرایند کارشناسی اتخاذ شده است، نگاه شود.
انبارلویی ادامه داد: نباید اغتشاش‌ها را به حساب مردم گذاشت زیرا مردم هیچ گاه در اعتراض به افزایش قیمت بنزین، اموال عمومی را تخریب نمی کنند زیرا  آنها می توانند از طریق رسانه‌ها یا نمایندگان خود در مجلس نظرات خود را مطرح کنند.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان گفت: اشتباه دولت این بود که پیوست اجتماعی برای تصمیم افزایش قیمت بنزین تهیه نکرد اما مردم در دو سه روز گذشته از طریق رسانه‌ها توجیه شده‌اند که درآمد حاصل از تصمیم اخیر، به حساب 60 میلیون نفر واریز می شود و در این شرایط کسانی که چیزی جز سرنگونی نظام را نمی خواهند، همچنان به اغتشاش خود ادامه می دهند.
آذر منصوری: مسئولین به اعتراضات مردم پاسخ قانع کننده بدهند
آذر منصوری هم در ارتباط با ضرورت تعامل میان مسئولین و مردم در زمان اجرایی شدن طرح اصلاح قیمت بنزین اظهار کرد: می‌شد در یک شیب ملایم‌تر و همراه با تحقق نظام جامع رفاه اجتماعی، قیمت بنزین را واقعی کرد. اعتراض حق مردم است و باید صدای اعتراضشان شنیده شود و مسئولین وظیفه دارند تا به اعتراضات آنها پاسخ قانع کننده بدهند. اگر با توضیحات مسئولین مردم قانع نشدند تصمیم‌گیری‌ها و رویه‌ها باید با رای و نظر ملت و با نظرات کارشناسی اصلاح شود.
وی با بیان اینکه "مردم در جستجوی کرامت هستند و وظیفه حکومت اسلامی حفظ این کرامت است"  خاطرنشان کرد: طبیعی است به محض اینکه اعتراضی در این‌ کشور شکل می گیرد مخالفین ایران روی موج آن سوار می شوند و به آن بال وپر می دهند تا بهره برداری های خود را بکنند. راهش این است که قبل از اتخاذ تصمیمات بزرگ که برای مردم و حکومت حکم جراحی را دارد، مقدمات آن از طریق ارتباط دو سویه مسئولین و افکار عمومی فراهم شود. راه حل آن‌گفت‌وگو با مردم و نظر خواهی از آنان و به رسمیت شناختن خواست اکثریت ملت است.
این عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پایان گفت: بعد از آرام شدن فضا باید نشست  و در این خصوص آسیب شناسی کرد تا بین اجزا حکومت و مردم تفاهم و توافقی بر سر حل این مسائل شکل گیرد./ خبرانلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار