کد خبر: ۷۹۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 19 November 2019
آیت‌الله لطف الله د‍ژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در جمع جمعی از نخبگان و فعالان اجتماعی این استان با اشاره به وضعیت اخیر شیراز و استان گفت: اكنون وضعیت پیچیده‌ای وجود دارد و هر كسی درباره این وضعیت تحلیلی دارد و باید بررسی كنیم ببینیم این تحلیل‌ها تا كجا به درد می‌خورد و كجا باید كار دیگری انجام دهیم.
لیدرهای اغتشاشگران حتی اهل استان فارس نیستند
وی با بیان اینكه مسئله اصلی الان ما این است كه با كمال تأسف مشكلاتی هم از نظر جانی و هم از نظر مالی درست شده است، گفت: لیدرهای حركت‌هایی كه انجام شده، كسانی هستند كه حتی اهل استان فارس هم نیستند و اصرار دارند كه كار را ادامه دهند و از سوی دگر افراد دیگری جانشان یا اموالشان به خطر می‌افتد و یا اینكه زندگیشان فلج می‌شود و این وضعیت ادامه زندگی روزمره افراد را دچار مشكل كرده است.
آیت‌الله دژكام با ذكر این نكته كه اكنون در این جلسه برای تحلیل وضعیت كنونی نیامده‌ایم، گفت: هیچكس نباید اگر كوتاهی كرده است، بگوید من كوتاهی نكردم یا بخواهد خودش را توجیه كند زیرا پیش خدا حساب از این سخت‌تر است یا اینكه كسی بگوید من كاری به این كارها ندارم.
امام جمعه شیراز اظهار كرد: همه می‌دانیم كارهایی كه در خیابان‌ها دارند انجام می‌دهند كار درستی نیست و اگر كسی تحلیلش این است كه این كارها درست است دلیلش را هم بگوید؛ اما قبل از هرچیز دیگری باید بگوییم جلوی این كارهای غلط باید گرفته شود و برای جلوگیری از این كارهای غلط هم عده‌ای مسئولیت داشته و دارند كه وظیفه‌شان این است كه اقدام كنند.
مسئولان اگر نمی‌توانند كاری كنند، خودمان اقدام می‌كنیم
وی گفت: بنده دیشب به مسئولان مربوطه تصریحاً گفتم اگر نمی‌توانید كاری كنید تا خودمان اقدام كنیم و این تعارف ندارد؛ اگر می‌توانند و معتقدند كه می‌توانند و قول هم دادند، باید اقدام كنند و مردم هم از آن‌ها حمایت می‌كنند اما اگر نمی‌توانند خودمان می‌دانیم چه كار كنیم.
نیروهای انقلابی ذیل بسیج گردهم آیند
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه انقلاب ما مردمی بوده و بسیج هم یك مجموعه مردمی از نظام ماست، گفت: هر زمانی كه مشكلاتی مانند اكنون پیش آمده، بسیج به میدان آمده و آن را حل كرده است و اكنون هم بهترین راه سامان‌مند برای مقابله در این درگیری‌ها و مقابله با مشكلات كنونی این است كه هر كسی می‌خواهد اقدام كند به نحوی ذیل مجموعه بسیج قرار گرفته و بسیج آن‌ها را در درون مجموعه خودش سازماندهی كند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس بیان كرد: درخواست ما از مجموعه بسیج این است كه نیروهایی را كه اكنون همه ناراحت بوده و دلسوز نظام هستند را در یك چارچوب آورد و اینجا جایی است كه قانون هم برای چنین مواقعی پیش‌بینی كرده است.
پایگاه مقاومت بسیج تقویت شوند
وی با تأكید بر اینكه باید جایگاه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج محكم و تقویت شوند، گفت: مسئول هر پایگاه مقاومت می‌تواند درخواست اسلحه دهد. این مسئله را هم با جدیت به شورای تأمین گفتیم كه اگر نمی‌توانید كاری انجام دهید، كار را به دست بچه‌های بسیج دهید و ببینید چه كسی می‌خواهد مقابل این‌ها ایستادگی كند.
كسی به مسجد حمله می‌كند،‌ هیچكس را قبول ندارد
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه كسانی كه درصدد تخریب و به هم ریختن و اغتشاش هستند به هیچكسی رحم نمی‌كنند، گفت: روز گذشته به مدرسه علمیه كازرون حمله كردند و ۱۰ قرآن را سوزاندند؛ كسی كه به مسجد حمله و غارت كرده و مسجد و قرآن را آتش می‌زند به هیچ چیزی بند نیست و هیچكس را قبول ندارد زیرا اگر كسی حتی یك كلمه از خدا و دین شنیده باشد می‌داند كه این كارها را نباید كند.
امام جمعه شیراز تأكید كرد: كسانی كه این كارها را انجام می‌دهند با اصل موجودیت شما دعوا دارند یعنی می‌گوید شما به عنوان مسلمان نباید باشید و باید ابتدائاً این قضیه جمع شود و توقع از شورای تأمین هم همین بوده است و اكنون بحث سر این است كه افرادی به وسط میدان آمده و مسجد را آتش می‌زنند و به حوزه علمیه حمله می‌كنند.
وی گفت: به حوزه علمیه حمل كرده و طلاب را كتك می‌زنند، یكی دیگر می‌خورد اما زورشان به طلبه‌ای می‌رسد كه حقوقش در ماه ۶۰۰ هزار تومان بیشتر نیست و این‌ مسئله به این دلیل است كه می‌گویند شما پای دین و نظام اسلامی ایستاده‌اید و راه شهدا را ادامه می‌دهید و مشكلشان دقیقاً با همین قضیه است.
انقلاب و دیانت خود را حفظ می‌كنیم
آیت‌الله دژكام خطاب به مدیران امنیتی شهر و استان گفت: اگر می‌توانید بسم‌الله كار انجام دهید و اگر نمی‌توانید، ما آماده‌ایم و انقلاب را نگذاشتیم كه چهار مدیر یك جا نشسته باشند و بگویند اداره‌ می‌كنیم یا نمی‌كنیم؛ ما انقلاب، دیانت و اسلامیت خود را حفظ می‌كنیم. رضا خان با آن همه قلدری نتوانست عمامه از سر آخوند بردارد و حالا این‌ها می‌گویند آخوند باید برود. مگر آخوند چه كرده است هر آخوندی كه دزدی كرده است، اولین نفر من دشمنش هستم اما چرا یك طلبه ساده را گرفته و كتك می‌زنند و می‌گویند چرا مسلمانی.
وی با بیان اینكه گمان می‌كنند ما می‌نشینیم تا این‌ها هر كاری می‌خواهند انجام دهند، گفت: طبق آمار دقیقی كه بررسی كردیم، تعداد لیدرهای این جریانات به اندازه جمع كنونی ما در این جلسه هم نیست و می‌توان با آن‌ها مقابله كرد.
دست از انقلاب بر نمی‌داریم
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس تأكید كرد:‌ با كمال جدیت به شورای تأمین می‌گوییم كه اگر می‌تواند این قضایا را جمع كند و اگر نمی‌تواند من از فردا خودم وارد معركه می‌شوم. اگر كسی مرد میدان است به وسط میدان می‌آید و اگر نیست خودش را جمع كند؛ اما در هر صورت ما هستیم و از انقلاب و ولایتی كه باید مطیعش باشیم، محافظت می‌كنیم و از آن دست بر نمی‌داریم.
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه در این راه از مرگ هراسی نداریم، ادامه داد: اگر كسی از مردن می‌ترسد نباید قبول كند كه بخواهد دین را حفظ كند. صبح هم به مسئولان با كمال جدیت گفتم و اكنون هم علنی می‌گویم هر كسی مرد میدان است به میدان آید و كسی كه پای كار نیست و فقط می‌خواهد از بهره‌های موقعیت استفاده كند، به درد اینجا نمی‌خورد.
امام جمعه شیراز همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری را در خصوص لزوم استفاده از جوانان انقلابی پای كار یادآور شد و گفت: اگر بخواهیم افراد جمع كنیم در این شهر افرادی زیادی را تنها از میان طلاب می‌توانیم جمع كنیم چه برسد به اینكه بخواهیم همه جوانان ارزشمند انقلابی و پای كار آوریم؛ در این شهر فقط ۸۰۰ نفر برای جنگ با داعش در سوریه اعلام آمادگی كردند اما عده‌ای گمان می‌كنند تعداد این جوانان كم است.
عده‌ای با دیانت و انقلاب ما مخالفند
وی با بیان اینكه در برخی جاها مقداری ضعف‌های مدیریتی شده كه به جای خودش تسویه خواهد شد، گفت: مسئله را از این موضوع اصلی به هیچ طرف دیگری نبریم؛ عده‌ای با تمام دیانت و انقلاب ما مخالفند؛ این‌ها می‌خواهند میدان مخالفت با افزایش قیمت بنزین را به دست گرفته و از آن سوءاستفاده كنند.
آیت‌الله دژكام افزود: حتی خود مردم و زحمتكشان انقلاب اعلام آمادگی كردند كه جلوی این جریانات گرفته شود و این مسئله یك بیدارباشی برای همه ماست.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اهمیت حفظ هم‌افزایی نیروهای انقلابی را یادآور شد و گفت: مشكلی كه داریم این است كه ما نمی‌توانیم همدیگر را شناسایی كنیم اما طیف دیگر توانسته‌اند لذا نباید اجازه دهیم كه فضا به سمتی رود كه دشمنان سوءاستفاده كنند.
تعداد جوانان انقلابی زیاد است
وی با تأكید بر اهمیت حفظ ارتباطات و همراهی و هم‌افزایی نیروهای انقلابی گفت: همین هیئت رهپویان وصال می‌تواند تمام شهر را جمع كند زیرا جوانان انقلابی زیادی دارد و از سوی دیگر در تمام نقاط شهر هم چنین جوانان ارزشمندی داریم اما چرا نمی‌توانیم این‌ها ساماندهی كنیم و یكی از دلایلش این است كه دشمن جوی ایجاد كرده و خیال می‌كنند تعداد جوانان انقلابی كم هستند در صورتی تعداد مخالفان كم است و این فضاسازی را باید در دست بگیریم.
آیت‌الله دژكام خطاب به جوانان انقلابی حاضر در جلسه گفت: به نظرم یك شبانه‌روز باید به مسئولان اجازه دهیم تا اقدام كنند و اگر كمكی خواستند حمایت می‌كنیم اما اگر واقعاً نمی‌توانند، خودتان را سازماندهی و آماده كنیم برای اینكه از انقلاب، نظام و حاكمیت اسلامی دفاع كنیم در عین اینكه اگر فردا آرام شد نباید اجازه دهیم هر خطایی به اسم نظام تمام شود و ما هم بخواهیم خطای دیگران را توجیه كنیم زیرا ما دستگاه توجیه نیستیم و از مدیریت‌هایی كه خدا را در نظر نمی‌گیرند و بعد می‌خواهند به نام یكی دیگر تمام كنند، گله داریم.
وی با تأكید بر اینكه با نگاهی به جوانان ارزشمند انقلابی و پای كار و با عزم و درایت می‌توانیم اوضاع را ساماندهی كنیم، گفت: خواهشی كه داریم از باب همكاری با بسیج است و اگر این‌ها موفق شدند باز هم یك وظیفه به گردن ماست برای اینكه به میدان بیاییم و مانند سال ۸۸ كه مسائل را محكوم كردیم باز هم بگوییم كه از این نوع رفتارهایی كه ساختارشكن است و نظام را زیر سئوال می‌برد باید پرهیز كنیم اما از اصلاح درون ساختاری هم نباید غفلت كنیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
بالاخره یه روز نوبت تو هم میشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار