تاجگردون :روغن گچساران امروز به عنوان یک برند خوب و بهترین کارخانه روغن کشور جایزه گرفت که مسئولان استانی حتی یک تشکر هم از مسئولان این کارخانه نکردند .
کد خبر: ۷۹۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 24 November 2019
نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در ویژه برنامه “خانه ملت” سیمای مرکز دنا به بیان عملکرد چند ساله خود در حوزه های مختلف عمرانی،فرهنگی و اجتماعی پرداخت.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فانوس زاگرس،غلامرضا تاجگرودن تصریح کرد: خدمات صورت گرفته همگی متعلق به نظام است ، بنده به عنوان نماینده فقط یک عضو بودم که می بایست پیگیری کند،سرعت ببخشد و نظارت کند؛شاید نقش کم و زیادی داشتم این جمله را با این نیت گفتم که این گزارش عملکرد مصادره به مطلوب برای کل نظام شود  و تلاش بقیه کسانی که در این راستا کار کردند نادیده گرفته نشود و یا حقی از کسی ضایع نشود.

وی افزود:از حیث جایگاه ملی سعی کردم خدمتگزار خوبی برای کل استانم باشم، اعتبارات کل استانی که امسال شاهد عبور از ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود این کار به یاری خداوند متعال و پیگیری همه مسئولان حاصل شد که امیدوارم دیگر نمایندگان استان و مسئولان استانی در حد وسع خود گزارشات لازم را به مردم استان بدهند.

تاجگردون خاطرنشان کرد: در بعد حوزه انتخابیه خودم وظیفه دارم گزارش دهم ؛باوجود پتانسیل و ظرفیت های بالا اما عمق محرومیت ها بالا بود که تقریبا یک حالت رکود شکل گرفت اما با عنایت خداوند متعال و توجه مسئولان توانستیم این وضعیت را به کشور به دیگر عزیزان اعلام کنیم که کارهای ارزشمندی شد .

وی گفت:از مخاطبین می خواهم موارد بیان شده در این گفتگو را یادداشت کنند و در صورتی که خلاف گفتم به هر کس که می دانند منتقل کنند.

نماینده گچساران و باشت در ادامه گفت: در بخش امور زیربنایی و راه ها در اولین نطقم در مجلس به خرابی جاده های استان اشاره داشتم، در حوزه نفت یک قولی دادیم با عنایت مسئولان حوزه انتخابیه بنده از دو جانب خوزستان و فارس چهار بانده تمام شود که تا پایان سال تا پل خیرآباد افتتاح می شود تا در این مسیر جاده ای ایمن و با کیفیت با روشنایی مناسب در استان داشته باشیم.

تاجگردون تصریح کرد:به صراحت اعلام می کنم در هیچ جای کشور هیچ پروژه ای با این سرعت و کیفیت در حوزه راه انجام نشد، در محور جنوبی – شمالی محور چرام به باباکلان –چرام گچساران به گناوه که تقریبا در حال احداث است، مهترین معضل ما تونل دیل بود که مشکلات آن رفع شد، یکی از آرزوهایی که در ذهن نمی گنجید اما این اتفاق رخ داد که با بهره برداری از این محور، مسیر اصفهان به بنادر جنوبی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر کوتاه تر می شود، گچساران به شاهراه جنوبی وصل می شود و منطقه بویراحمد گرمسیری و بی بی حکیمه از بن بست ارتباطی خارج می شوند.

وی گفت: در راه های روستایی گچساران ۱۰۰ درصد روستاها آسفالت شده الان داریم در برخی نقاط تعریض انجام می دهیم، در کشور بعید می دانم منطقه ای باشد که با این وسعت به صورت ۱۰۰ درصد آسفالت شده باشد.

تاجگردون افزود:در باشت هم تمامی روستاهای ما به جز یک منطقه آسفالت هست که این منطقه هم تمام می شود، بازگشایی یا راهگشایی مکان هایی که امکان دسترسی نداشتیم حل شد جاهایی که عمق محرومیت بیداد می کرد جاده ها آسفالت شد و الان مردم دنبال تعریض هستند.

وی گفت:فاضلاب گچساران خوشبختانه راه افتاد این روزها ۸ هزار انشعاب دارند ،فاضلاب باشت هم دارد کار می کند.

نماینده گچساران و باشت خاطرنشان کرد: برای آب شهری گچساران  افق ۳۰ تا ۴۰ ساله تعریف شد با وجود اینکه در گرم ترین نقاط کشور هستیم اما در تابستان گذشته تنش آبی نداشتیم، برخی از روستاهای باشت داشتیم که خوشبختانه به همت بنیاد برکت حل شد.

تاجگردون در ادامه گفت:بزرگ ترین پروژه آب روستایی تاریخ استان یعنی انتقال آب رودخانه شاه بهرام به کلیه روستاهای باشت و حتی شهر باشت در حال انجام است که یکی از آروزهای دیرینه مردم بود .
وی افزود:حدود ۴ سال پیش به صورت ۱۰۰ درصد شهرستان گچساران گاز رسانی شد و جشن شهرستان سبز را گرفتیم و باشت هم تا پایان سال به صورت ۱۰۰ درصد گازرسانی می شود ما باید ۱۰ برابر سرانه کشور در باشت خرج کنیم تا بتوانیم به روستاهای خود گازرسانی کنیم .
تاجگردون گفت:در بهسازی روستاها که وظیفه دارم از بنیاد مسکن تقدیر و تشکر کنم کارهای بزرگی انجام شد ؛یادم نمی رود وقتی نماینده شدم اعتبار بهسازی حوزه انتخابیه خودم ۲۰۰ میلیون تومان بود الان فکر می کنم بالای ۳۰ میلیارد تومان در روستاهای ما فقط بنیاد مسکن هزینه می کند.
وی ادامه داد:زیباترین روستاهای کشور را ما در گچساران داریم، خوشحالم که شرایطی فراهم شد تا الان جزو معدود شهرستان هایی هستیم که مهاجرت معکوس از شهر به روستا را داریم.
نماینده گچساران و باشت تصریح کرد:در بحث عمران شهری گچساران پایلوت ملی شد که این کار خود داستانی دارد که نمی خواهم به آن بپردازم، کپی طرح بافت فرسوده گچساران  را الان می خواهند در شش نقطه کشور پیاده سازی کنند؛ ۱۸۰۰ واحد ساخته و یاد در حال ساخت داریم.
وی گفت: خیابان بلادیان امروز به عنوان یک نماد فرهنگی سیاحتی و تجاری مطرح است، بافت شهری محله سادات گچساران الان بعنوان پایلوت زیبای کشوری کار می شود، شهر باشت بسیار زیبا کار شده است که از مسئولان این شهربابت زیباسازی تقدیر و تشکر می کنم البته خیلی بهتر از اینها می شد کار کرد که امیدواریم مسئولان و متولیان به خود بیایند و منابع موجود را خرج عمران شهری کنند.
تاجگردون در ادامه گفت: در حوزه ورزش ما نهضتی را شروع کردیم، داشتن چمن مصنوعی در روستا معنا نداشت، ۶۲ نقطه شهرستان صفر بودند که همه صاحب اماکن ورزشی شدند. ما در روستایی نداشتیم که سالن یا ورزشگاهی ویژه بانوان اما در روستاهای سرآب ننیز،اسلام آباد و ناصر آباد برای خانم ها امکان ورزش اختصاصی داریم، باشت هم به همین منوال است همه این پروژه ها را ما از اعتبارات نفت گرفتیم.
وی در ادامه گفت:الان بزرگترین مجتمع فرهنگی جنوب کشور در شهر دوگنبدان در حال ساخت است اگر کمی مسئولان پای کار بودند امسال به بهره برداری می رسید؛ ۶ سالن مجهز که مردم می توانند بهترین برنامه های ملی و بین المللی را در شهر دوگنبدان در آن دنبال کنند .
نماینده گچساران و باشت تصریح کرد:بزرگترین سالن اجتماعات جنوب کشور که بسیار شیک است و سال گذشته افتتاح شد، سینمای تاریخی بعنوان یک پردیس بسیار خوب در حال ساخت است، حداقل ۶ کتابخانه خیلی خوب در شهر دوگنبدان ساخته شد، قبلا نداشتیم که در سطح گچساران ما سه انجمن شاهنامه خوانی با جمعیتی حدود ۴۰۰ نفر داشته باشیم.
وی ادامه داد:در حوزه بهداشت و درمان که مردم می بینند ما یک بیمارستان فرسوده به نام شهید رجایی داشتیم که هیچ امکاناتی حتی یک آی سی یوی مناسب نداشت، مرکز سی تی اسکن نداشت. الان سی تی اسکن و ام آر آی داریم، بهترین امکانات در این بیمارستان فراهم شد.
تاجگردون گفت: بنده جراح متخصص می آوردم نمی توانست کاری کند چون ان آی سی یو نداشت، اتاق عمل مناسب نداشت، الان بیمارستان مادر و پدر بعنوان بزرگترین مرکز نازایی جنوب کشور در گچساران است. ما کجا شهری در این مقیاس چنین بیمارستان مجهزی داریم؟
وی گفت: نوزادانی که قبلا متولد می شدند و مشکل داشتند به دلیل نداشتن تجهیزات کافی تلف می شدند الان این آمار مرگ و میر به حداقل ممکن رسید، بنده بارها عرض کردم شاید یکی از این نوزادانی که در این مرکز از مرگ نجات یافتند، تبدیل به یک امیر کبیر شود.
نماینده گچساران و باشت خاطرنشان  کرد: بیمارستان نرگسی که افتتاح می شود و  فوق تخصصی خواهد شد، پلی کلینیک تامین اجتماعی گچساران که در حال ساخت است و خود بیمارستان ۳۲ تخت خوابی باشت که بهره برداری رسید، کلینک های با کیفیت باشت و دو گنبدان با امکانات عالی احداث شدند.
وی گفت: ۶ اورژانس با کیفیت و خوب داریم که سالیان سال در این مناطق افراد زیادی را به دلیل نبود امکانات از دست دادیم در هر صورت در بحث بهداشت و درمان قطعا تا ۵۰سال آینده از نظر سوانح،تخت و امکانات بی نیاز هستیم، شاید از نظر نرم افزاری و متخصص هنوز نیازمند کمک باشیم اما واقعیت این است که در مقیاس شهری ما کارهای خوبی شده است. امیدوارم متخصصین و فوق تخصص های شهرستان بتوانند به ما کمک کنند تا بیمارستان نرگس را که یک مرکز فوق تخصص است راه اندازی کنیم.
نماینده گچساران و باشت تصریح کرد:یکی از موضوعات مهم کشور مساله اشتغال و تولید است که مشکلاتی در کل کشور داریم اما تلاش کردیم که در حوزه گچساران و باشت از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم .
تاجگردون گفت: در حوزه کشاورزی ما آب و خاک داشتیم اما اتصال این دو به هم ایده و برنامه می خواست، کار و تلاش و پیگیری می خواست؛ ما ظرفیت ۲۱ هزار هکتاری زمینی که امکان آبرسانی به آنها وجود داشت در اختیار داشتیم که این پروژه ها یا تمام شدند یا در مرحله اتمام هستند و یا امسال به امید خدا شروع می شوند.
وی افزود:در مجموع حدود ۲۱ هزار هکتار زمینی است که ما می توانستیم آبرسانی کنیم و برای این کار ۴۵کیلومتر لوله بزرگ خط انتقال کار شد.
نماینده گچساران و باشت در ادامه گفت:در حوزه صنعت ما در مجموع دو پتروشیمی در حال احداث داریم  که کار آنها متوقف نشد یکی در ایلام و دیگری در گچساران است  که تلاش می کنیم اجازه توقف به آن ندهیم .
تاجگردون تصریح کرد:بزرگ ترین کارخانه گیاهان دارویی را در سربیشه داریم که بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام دارند می سازند ،کارخانه ای دیگر در شهرک صنعتی خان احمد در حال احداث است که بیش از ۷۰۰میلیارد تومان هزینه دارد .
وی در پایان گفت:روغن گچساران امروز به عنوان یک برند خوب و بهترین کارخانه روغن کشور جایزه گرفت که مسئولان استانی حتی یک تشکر هم از مسئولان این کارخانه نکردند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار