استاندار تهران با تاکید بر این که سهیمه‌بندی بنزین نباید بر قیمت اقلام تاثیر بگذارد گفت: حفظ آرامش و ثبات در قیمت‌ها باید برنامه راهبردی و عملیاتی دستگاه‌های مربوطه در این استان است.
کد خبر: ۸۰۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 25 November 2019

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در بیست و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار تهران اظهار داشت: تکلیف همه دستگاه‌ها مشخص شده است و همه اعضای این کارگروه باید با ارائه وضعیت اقلام و کالاهای اساسی و پایش از بازار، گزارشی ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این که از بین ۱۲۶ قلم کالای اساسی تنها چند قلم کالا افزایش قیمت داشته است گفت: گوجه فرنگی به دلیل تغییر فصل و نارس بودن آن در مناطق گرمسیری کشور افزایش یافته است که باید توسط نهادهای مربوطه برای تامین آن در بازار تدابیری اندیشیده شود.

استاندار تهران گفت: قیمت اقلامی از جمله برنج هندی، فلزات و آهن آلات نیز افزایش داشته است که در حال پیگیری وضعیت آنها هستیم و از اتحادیه های مربوط دعوت به همکاری و رصد وضعیت این گونه اقلام داریم.

وی بر ساماندهی وانت بارها تاکید کرد و گفت: باید وضعیت سهمیه بنزین و افزایش قیمت در حمل بار این نوع خودروها بررسی شود تا شاهد افزایش قیمتی در این زمینه نباشیم.

محسنی بندپی ادامه داد: بسته های تشویقی از جمله پیگیری بیمه تامین اجتماعی رانندگان وانت بارها، تامین قطعه ها و تجهیزات ضروری این نوع خودروها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با کم فروشی و خودداری از عرضه اقلام برخورد می کنیم بیان داشت: شاهد توطئه هایی بی شماری در داخل و خارج کشور برای احتکار اقلام هستیم که ضمن برخورد با احتکارکنندگان نسبت به شناسایی عوامل اصلی اقدام هایی صورت گرفته است.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: نیازمند همکاری فروشندگان هستیم و انتظار داریم آنان به سود منطقی قانع باشند تا آرامش و ثبات قیمت در بازار را مشاهده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش کرده ایم تا سهمیه ای برای اسنپ و تپسی دریافت کنیم گفت: گزارش هایی از افزایش قیمت کرایه این نوع تاکسی ها داشته ایم که وضعیت را پیگیری می کنیم.

محسنی بندپی بر اختصاص جایگاه های سوخت برای تاکسی های، حفظ سهمیه خودروهای ون و بیمه تامین اجتماعی وانت بارها تاکید کرد.

وی با اشاره بر اینکه باید تجدید نظر یا بازنگری در سهیمه بندی بنزین ها صورت گیرد ادامه داد: حق اعتراض از سوی دولت برای اقشاری که با بنزین سروکار دارند پذیرفته شده است و دولت در این طرح به منافع ملی و عمومی مردم توجه ویژه ای داشت.

 مردم  تهران در محکوم کردن اغتشاشات راهپیمایی می کنند

وی با بیان اینکه مردم تهران در میدان انقلاب راهپیمایی می کنند گفت: صف مردم از اعتشاشگران و مخلان آرامش جداست و با راهپیمایی اقدام های ناشایست را محکوم خواهند کرد.

جلسه فوق العاده برگزار می شود

وی با تاکید بر اینکه اگر غلظت آلایندگی هوای تهران به شاخص ۱۵۰ برسد جلسه فوق العاده به حضور دستگاه های مربوطه برگزار خواهد شدگفت: از این طریق در تلاش هستیم راهکارهای مربوطه ارائه و توصیه هایی به اقشار مردم و بیماران ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار