کد خبر: ۸۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 20 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد حجت‌الاسلام سید علی محمد بزرگواری ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اختصاص 25 میلیون متر مکعب حقابه صنعت به شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده 15 میلیون متر مکعب از سد مارون، پنج میلیون متر مکعب از دهدشت غربی و پنج میلیون متر مکعب از سد کوثر به شهرستان تخصیص داده شد.

نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس با اشاره به احداث سد مارون در حوزه خوزستان خاطرنشان کرد: این سد باید در کلات احداث می‌شد ولی به دلایلی برای حوزه خوزستان رقم خورد.

بزرگواری با بیان اینکه حقابه سد مارون در هیچ کدام از بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب به شهرستان نرسیده است افزود: بعد از سه سال پیگیری موفق به اخذ حقابه شرب دهدشت، سوق، لنده، چرام و لیکک از سد کوثر شدیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقابه شرب این شهرها کد دار شده و هم اکنون پروژه لیکک آغاز شده است.

بزرگواری با بیان اینکه حقابه شرب دهدشت، لنده، چرام و سوق به زودی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: حقابه بخش صنعت از سد کوثر به شهرستان‌های ما داده نشده بود.

نماینده کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس تصریح کرد: با پیگیری‌های مداوم و نشست با کارشناسان وزارت نیرو حقابه صنعت از سد مارون، پروژه دهدشت غربی و سد کوثر به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به انجام مطالعات احداث سد مارون 2 عنوان کرد: ساختگاه‌های این سد در دست بررسی است و در صورت انتخاب خاستگاه آب کشاورزی و صنعت از رودخانه مارون دیده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار