کد خبر: ۸۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 20 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه سرطان سینه در بین زنان رشد داشته است، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته 50 درصد زنان بالای 30 کهگیلویه و بویراحمد از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند.

 رضا چمن عصر امروز در جمع خبرنگاران سرطان‌ها را سومین عامل مرگ و میر در استان دانست و اظهار کرد: سرطان پوست شایع‌ترین نوع سرطان در بین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه رشد سرطان در این استان کمتر از متوسط کشوری است، گفت: علی‌رغم اینکه سرطان پوست شایع‌ترین سرطان در بین مردم است اما آمار مرگ و میر در سرطان پوست بالا نیست.

وی به افزایش سرطان معده و سرطان سینه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شاهد روند رو به رشد سرطان‌ها در استان هستیم که زندگی شهرنشینی، کم‌تحرکی، مصرف مواد غذایی چرب و سرخ شده در افزایش آمار مبتلایان به سرطان نقش دارد.

این مسئول در ادامه افزایش نازایی، بالا رفتن سن ازدواج، دیر فرزندآوری، شیر ندادن به فرزند، چاقی، افزایش دریافت غذاهای چرب و سرشار از چربی اشباع شده را از مهمترین عوامل افزایش سرطان سینه در زنان دانست و گفت: سرطان سینه یکی از پنج سرطان در بین مردم استان است که در سال‌های اخیر افزایش داشته است.

چمن تصریح کرد: براساس مطالعات صورت گرفته 50 درصد زنان بالای 30 سال در کهگیلویه و بویراحمد از چاقی و افزایش وزن رنج می‌برند و همین موضوع موجب افزایش سرطان سینه در بین زنان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تغییر ذائقه و عادت غذایی را از دیگر علل افزایش سرطان دانست و به مردم توصیه کرد: از مصرف کباب‌های ذغالی سوخته شده که منجر به سرطان می‌شود خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار